Voor de harwaredoktors onder ons...

xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Voor de harwaredoktors onder ons...

Bericht door xgabox »

is het zonder meer mogelijk een loopwerk uit te wisselen van bv

de ene RNS3 naar de andere RNS3 ?

of komt je dan in de problemen met het flashgeheugen. en zal het apparaat opnieuw moeten worden geflashed.

en is een RNS149 of 150 loopwerk gelijk aan het RNS3 loopwerk? (beide NON-dx)

wel graag zeker weten antwoord :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

Bericht door Dizzy_NL »

ha die XGABOX

ben een hardware freak, echter niet zo zeer op de RNS series.
Indien je alleen het loopwerk kunt loshalen en vervangen is dat vaak een optie. Het dient wel de identieke loopwerk te zijn dus in dit geval RNS3 naar RNS3 moet lukken mits het IDentiek is, dus versie van ongeveer dezelfde productiejaar / lijn.

Ik heb wel eens het loopwerk van een KENWOOD radio vervangen ( die met die dolfijnen erop) was geen navigatiesysteem maar een radiosysteem met enorm veel mogelijkheden en mp3. Dus behoorlijk wat software erin. Hierbij is het in eerste instantie niet gelukt omdat de eerste een PHILIPS drive had en de vervangende een BENQ unit zat. De unit pikte het niet ( firmware gaf aan dat er een onbekende drive aanwezig was)
flashen bood geen succes, remedie was om een vergelijkende PHILIPS drive op de kop te tikken en die erin te zetten. Dit was zeer omslachtig en uiteindelijk duur.......

Denk dus dat je meeste succes heb indien je een identiek loopwerk kunt bemachtigen

GOOD LUCK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

ja kijk , dat bedoel ik nou, ik vrees nml voor een drive ID in het flash geheugen,
of hij deze ID aannneemt van een andere drive is dus vraagbaar,

dofijnen in een Kenwood?
je bedoelt vast de pioneer, die heeft "blauwer" water :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

Bericht door Dizzy_NL »

*schaam mij diep*

pioneer of course

ja drive id komt zelfs bij de goedkoopste CD radiospelers in de auto voor, dit koppelen ze vaak aan de installatiecodes van de radio ......ter voorkoming van diefstal e.d.
Vaak gebeurd dit op type en niet op nummer van de drive....dus er is hoop
Ik weet van blaupunkt dat ze weinig upgrades modificaties toepast, dus daar ligt je kans in
vaak als ze iets verbeteren wordt het een compleet andere type .... dus wie weet


Ben wel benieuwd hoe het gaat
het valt trouwens vies tegen het vervangen van loopwerken..........weinig ruimte ;-)


laat we weten hoe het gaat !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”