Verschillen tussen E, E1, E2 en DX systemen

HansO
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2004 20:30

Verschillen tussen E, E1, E2 en DX systemen

Bericht door HansO »

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Ford Mondeo, met daarin een Blaupunkt Travelpilot EX systeem.
Nu zie ik op dit forum dat er gesproken wordt over E, E1, E2 en DX systemen.

Wat is het verschil tussen de verschillende systemen?

Moet ik bij de aanschaf van extra navigatie CD's letten op een bepaald type of passen alle Blaupunkt CD's erin?

Ik hoop dat iemand mij over de verschillen kan vertellen.

M.v.g.

Hans
Ford Mondeo Travelpilot EX met Benelux 2005-2006+MRE

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Heel in het kort samengevat: eerst was er het Travelpilot systeem. Dat gebruikte CD's met heel lage compressie, voor Duitsland had je al drie CD's nodig :oops:
Later kwam het DX systeem met veel hogere compressie.
En sinds ruim een jaar is er de E-serie, eerst de E1, en kort daarop de E2 die ook MP3's kan afspelen.

De CD's van de drie systemen, beginnend met wat nu heet de non-DX, vervolgens de DX en daarne de huidige E-serie zijn onderling NIET uitwisselbaar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 355

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”