Al 2x heb ik de kaart van Frankrijk gebruikt en telkens was de eindbestemming meer dan 2 km verkeerd.
Bestemming 1: Schnellenbuhl is een klein plaatsje nabij Selestat (Alsace) . De GPS stuurde mij naar ergens in het centrum van Selestat meer dan 3km van de werkelijke plaats.
Bestemming 2: Crown Plaza in Lille. GPS stuurde mij naar een plek in volle stadscentrum terwijl dit hotel gelegen is recht tegenover het Eurostar station.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Slechte kaart of ...
Met de Benelux-kaart heb ik geen problemen.
Travelpilot FX met kaart van frankrijk - onbetrouwbaar?
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Het lijkt wel alsof de detailkaart van Frankrijk niet wordt "gepakt"
Het FX systeem zit buitengewoon vreemd in elkaar omdat er aparte mappen worden gebruikt voor details en doorgaande wegen. Als je wel een adres op huisnummerniveau kunt selecteren en je vervolgens naar het stadscentrum wordt geleid kan het te maken hebben met het het niet kunnen lezen van de "detailmap".
Dit zou kunnen gebeuren als het SD kaartje van Frankrijk niet origineel is of in een ander toestel vanaf de originele CD is beschreven.
Mocht het wel een loepzuiver origineel kaartje zijn dan zou je terug moeten naar de leverancier of misschien in de gebruiksaanwijzing zoeken of je de kaart van Frankrijk moet selecteren alvorens deze te gebruiken
Hier wordt gesproken over het deactiveren van de SD kaart. Misschien dat je dit eerst moet doen alvorens de SD kaart van Frankrijk te gebruiken
Het FX systeem zit buitengewoon vreemd in elkaar omdat er aparte mappen worden gebruikt voor details en doorgaande wegen. Als je wel een adres op huisnummerniveau kunt selecteren en je vervolgens naar het stadscentrum wordt geleid kan het te maken hebben met het het niet kunnen lezen van de "detailmap".
Dit zou kunnen gebeuren als het SD kaartje van Frankrijk niet origineel is of in een ander toestel vanaf de originele CD is beschreven.
Mocht het wel een loepzuiver origineel kaartje zijn dan zou je terug moeten naar de leverancier of misschien in de gebruiksaanwijzing zoeken of je de kaart van Frankrijk moet selecteren alvorens deze te gebruiken
Hier wordt gesproken over het deactiveren van de SD kaart. Misschien dat je dit eerst moet doen alvorens de SD kaart van Frankrijk te gebruiken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Het betreft een kopie van de originele CD op een SD-kaartje. Op het kaartscherm staan nochthans alle details aangegeven. Wat ik ook vreemd vond in Lille was het volgende: Op een bepaald moment zag ik tussen de tellers van mijn dashbord de pijl om naar rechts af te slaan. Op de het kaartscherm echter bleek de aangeduide routelijn gewoon rechtdoor lopen. De instructies waren dus tegengesteld aan te volgen route.
Ik probeer een volgende keer zeker te werken met de orignele CD om te zien of dit verbetering geeft.
Ik probeer een volgende keer zeker te werken met de orignele CD om te zien of dit verbetering geeft.
Hide post links |
-
- Senior Member
Voorzover mij bekend is het absoluut onmogelijk om van een FX CD een goed functionerende kopie te maken. Er wordt dezelfde 100% kopieerbeveiliging toegepast als bij de TravelPilot-E cd's en ook daar is elke poging tot mislukken gedoemd.
Maar ipv een dure cd van Frankrijk aan te schaffen is het wellicht een overweging om een SD kaart van geheel Europa aan te schaffen. Ze kosten nu € 219 bij de Ford-dealer
Maar ipv een dure cd van Frankrijk aan te schaffen is het wellicht een overweging om een SD kaart van geheel Europa aan te schaffen. Ze kosten nu € 219 bij de Ford-dealer
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Misschien toch iets te vlug gelezen. Het betreft hier een kopie van een originele CD naar een SD-kaart gemaakt op het toestel waar de kaart wordt gebruikt. Dit kan in princiepe zonder problemen. Staat zelfs in de handleiding.Gerritje schreef:Voorzover mij bekend is het absoluut onmogelijk om van een FX CD een goed functionerende kopie te maken. Er wordt dezelfde 100% kopieerbeveiliging toegepast als bij de TravelPilot-E cd's en ook daar is elke poging tot mislukken gedoemd.
De cd heb ik tweedehands gekocht voor €50 toen de kaart van Europa net nog niet uit was. Voor de Europese kaart heb ik geen € 219 meer veil. Dan gebruik ik wel mijn trouwe garmin Nüvi 350 voor die paar keer dat ik naar Duitsland ga.Gerritje schreef:Maar ipv een dure cd van Frankrijk aan te schaffen is het wellicht een overweging om een SD kaart van geheel Europa aan te schaffen. Ze kosten nu € 219 bij de Ford-dealer
Hide post links |
-
- Senior Member
Een prijs van € 50 voor een originel kCD van Frankrijk lijkt me, gezien de verkoopprijs, ongebruikelijk gunstig
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-