TravelPilot E2 melding "gegevens niet beschikbaar"

ynnor
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 15:23

TravelPilot E2 melding "gegevens niet beschikbaar"

Bericht door ynnor »

Ik heb in mijn VW golf een blaupunkt travelpilot E2.
Deze gebruik ik nu enkele weken. Plotseling geeft hij nu de melding "gegevens niet beschikbaar". Hierdoor kan ik geen nieuw reisdoel invoeren. De cd zit in het apparaat en is niet beschadigd, volgens mij. Dit is gebeurt nadat het wel erg warm is geweest afgelopen dagen.
Een reisdoel uit de laatste 10 reisdoelen kan ik wel selecteren en mee navigeren.
Tevens heb ik het idee dat hij nu slecht TMC-meldingen ontvangt.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?? Heb diverse dingen geprobeerd.
Of moet ik ermee naar de garage?
Hopelijk kan iemand raad geve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het een apparaat ids dat door de garage is geleverd en nog onder de garantie valt misschien wel. Maar anders zou ik mijlenver van de garage verwijderd proberen te blijven. Duur en vrijwel zonder uitzondering ondeskundig. Je beste optie is daar om "vrienden" te worden met iemand van de inbouwafdeling.

De verschijnslen duiden op een leesprobleem dat wellicht ook (toevallig) temperatuur gerelateerd lijkt te zijn.
Zeker in een Golf, maar ook in andere auto's is er een probleem met de koeling van de inbouwapparatuur.
We hebben al eens een discussie gehad waarbij er een voorstel lag om een extra koelventilator in te bouwen.
Het kan zijn dat jouw TP hier ook (teveel) last van heeft en dat zou zelf veroorzaakt kunnen worden door vervuiling van het ventilatortje wat er achterop zit gebouwd. Het kan zelfs zo erg zijn dat de zaak verstopt zit met allerlei pluizen, en naar ik laatst oppikte, hondenharen. Alles wordt door de CD-sleuf aangezogen. Ook als er veel wordt gerookt heeft dit zijn effect, Aangezien het speciaal is met het lezen van de gegevens van de CD zou ook de laserlens vervuild kunnen zijn. Daartoe moet het apparaat worden uitgebouwd, geopend en de lens voorzichtig gereinigd met een wattenstaafje met een druppeltje isopropanol. Desnoods de goedkoopste afterschave!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ynnor
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 15:23

Bericht door ynnor »

bedankt voor je snelle reactie.
het zou temperatuur gerelateerd kunnen zijn echter er doen zich 2 vreemde zaken voor:
nadat de gehele auto goed is afgekoeld, na 2 dagen niet in directe zon en temp. niet boven 20 gr., blijft het euvel bestaan.
tevens kan ik er wel een muziek cd in stoppen en deze normaal afspelen. dus het lijkt bij beide niet aan temperatuur en niet aan een vieze lens te liggen lijkt mij.

Zijn er nog meer suggesties waar het aan kan liggen?
Bijvoorbaat dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het "lezen" van muziekcd's is een heel andere tak van sport dan lezen van beveiligde Navigatie-cd's
Is hier al veelvuldig aan de orde geweest!. Maak je lensje maar eens schoon maar vermijd tegen elke prijs het gebruik van een reinigingscd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discovery Pro wel alle contacten en gegevens maar ik kan hiermee niet bellen
    door vhv1 » 08 jan 2016 19:04 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 508
  • geen file melding 2545
    door Johan.1 » 28 nov 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 448
  • Lifetime Map melding, This card has been redeemd
    door yalaju » 31 jan 2016 11:02 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 477
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1063
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 675
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 515

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”