TravelPilot DX-R70

visje47
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2005 19:24

TravelPilot DX-R70

Bericht door visje47 »

Beste mensen ik heb een travelpilot dx-r70 van mijn zoon gekregen en die wil ik inbouwen in een VW-Bora.Het plaatsen ging prima, de stekkers kon ik er zo inprikken. Het leek er op dat alles werkte. Maar als ik het contakt uit heb en de sleutel verwijderd en ik zet de radioaan dan gaat het display van de radio branden en ook het display van de VW- Bora zet ik de radio uit dan gaat het display van de radio uit, maar van de auto blijft het branden en ook de nummerplaatverlichting. WIE KAN MIJ MET DIT PROBLEEM HELPEN.

m.v.g. Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Het lijkt erop dat de min draad van de radio is verbonden met de verlichtingsdraad van de radio, ipv met de min draad van de auto.

Zou de draden nog maar eens nakijken, meten is weten in dit geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

VW heeft een eigen opvatting over de pinbezetting van de ISO-A-stekker. Dat is per type verschillend :oops:
Bij de latere typen zit op A3 de "Eigendiagnose (K-bus)", terwijl daar normaliter de achteruitrijsignalering aangesloten zit.
Voorts zijn, zoals op alle VW modellen de A4 en A7 verwisseld.
Tenslotte zit op A5 de "Safe-pin", dat is een constante plus, terwijl de BP Navi daar de uitgaande plus heeft voor de antenne.
Dat je nu dus rare verschijnselen krijgt verbaast me niks.

Mijn dringende advies is dan ook om eerst de spanningen op de A-stekker in de auto te gaan meten mbv een multimeter. Vervolgens deze te vergelijken met de aansluitgegevens van de DX-R70. Kijk ook even in het instructieboekje van de Bora, daar zijn de aansluitingen wellicht te vinden.

Groet,
JW

P.S. In de T&T over ISO connectors is ook het eea te lezen. Onder andere:
Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1350

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”