RNS 4 aansluiten

jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

RNS 4 aansluiten

Bericht door jacco »

hallo allemaal, ook ik ben nieuw hier en ben blij dat dit forum er is. ik ben in bezit van een fiat scudo 20.l jtd
van bj 2004, ik heb een bp rns 4 aan gesloten met de 2 stekkers uit het dashboard maar daar schijn je er
niet mee te komen, ook zit de gps en de radio er al in geplugt.
er moet een draad van de km teller bij en een draad van de achteruit rij verlichting.
maar waar haal ik die van de km teller van daan voor ik op een verkeerde plek aan het graven ga.
is er iemand die hier ervaring mee heb, alle info is van harte welkom groetjes, jac

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Scudo 1999- am Kombi-Instrument, gelber 26 PIN Stecker, PIN 5
Dus instrumentepaneel er even uit lichten

Voor de achteruitrijaansluiting gewoon een draad trekken naar de achteruitrijlicjten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

rns-4

Bericht door jacco »

gerrit: alvast bedankt zover.
Maar nou heb je het over gelber is dat een kleur? Ik hoor het wel.
Er zitten dus 26 pinnen aan, ik moet pin nr 5 hebben okee daar maak ik een draad aan vast
maar waar moet ie op de radio geplaatst worden. En de draad van de achteruit rij verlichting
waar plaats ik die op de radio, Moet ik er een leege stekker bij kopen of komen die 2 draaden
in een van de 2 stekkers die ik al in de radio heb gestoken . die dus uit het dashboard komen want
dat weet ik ook niet. als je nog wat meer weet hoor ik dat graag. bedankt zo ver.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat je vooral niet moet doen is de bestaande stekkers zonder meer in de naviradio prikken.
Kijk eerst op het aansluitschema waar welke draad in welke stekker moet. Wat betreft de luidscprekeraansluitingen kun je echter niet al te veel verkeerd doen.
Gelber 26 Pin stecker wil zeggen een gele 26 polige stekker, het is duits!

Deze aanluiten op de pin voor het tachosignaal.

Verder zou ik je willen adviseren eerst eens even de rubriek tips en trucs door te lezen voor je je bezondigt aan al te enthousiaste verbindingsactiviteiten die niet altijd het gewenste en soms zelfs een bijzonder ongewenst resultaat hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

rns 4

Bericht door jacco »

hallo gerrit,

ik heb onder tussen een draad van de achteruit rij lichten naar voor getrokken en toen
het dash board er uit gehaalt en inderdaad daar zit een gele stekker met 26 draadjes
maar op de stekker staan geen cijfers ( 1 tot 26 ) zodat ik kan tellen welke draad ik
moet hebben, dus dacht ik eerst maar even het forum raad pleegen.
voor dat er een padestoel uit komt. en nu????

vr,gr, jacco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe dan ook, er staat ergens op die stekker een aanduiding
Indien niet alles is gemerkt, dan toch in ieder geval de 1 en vaak ook het laatste cijfer.
Met die gegevens is pin 5 te vinden.

1 2 3 4 . . . . . . . . .

26 25 24 . . . . . . . . . . .
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

rns 4

Bericht door jacco »

okee ik zal nog eens goed kijken naar de stekker, misschien heb ik het over het hoofd gezien.
ik heb m,n auto van avond weer terug, dus zal nog een kijkje doen.
mocht ik het vinden dan hoor je het zeker

vrg. jac.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

rns 4

Bericht door jacco »

hallo luitjes, ik ben er uit hoor, de stekker die achter op mijn dash board zit waar ik de 5e draad van moest
hebben voor de km teller (puls) is gevonden. ik kon de buiten kant van de stekker er af halen wat een
soort adaptor is voor in het dash board en zag toen de cijfers staan 1------13 en op de andere kant 14------26.
dus heb ik op de 5e er een draad bij gemaakt en die aangesloten op nr 1 aan de zwarte stekker die in de radio
gaat. en de draad van de achteruit rijverlichting heb ik ook aan gesloten op de zwarte stekker, en geplaatst
op nr 3. toen de boel gecalibrieerd en wat km gereden en daar ging ie. maar tijdens het rijden had ik ook
een tomtom mee die me recentere dingen liet zien zoals rotondes die zag ik niet op de blauwpunkt nou denk ik
dat er een oude versie cd in zit. nu is mijn vraag waar kan ik een nieuwe kopen van 2006 of een copie er van
als dat kan, wat kost z,n cd.
maar nu alles het doet, kan ik nu zo de cd er uit halen en er een nieuwe in doen zonder dat alles verloren gaat
of moet ik met een nieuwe cd weer alles op nieuw doen??
ik vind het in iedergeval top dat hij het doet, super

gerrit: nog bedankt voor de uitleg. groetjes jacco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

waar kan ik een nieuwe kopen van 2006 of een copie er van als dat kan, wat kost z,n cd.
Fijn dat alles werkt.
De aansluitng van de achteruitrijverlichting is mij uit je verhaal niet geheel duidelijk. Ik meende dat deze op Pin 17 van de 26 polige stekker moest worden aangesloten.

Het is niet te doen gebruikelijk om op dit forum over kopieën te discussiëren.
Bij het plaatsen van een nieuwe(re) CD zal ook een nieuwer besturingssyteem worden geladen.
Als je nu van de diverse landen CD's van verschillende jaren hebt wordt telkenmale als je van CD wisselt een nieuwe software geladen en dat kan behoorlijk irritant zijn. Er zijn zelfs gevallen bekend dat het dan wel eens fout kan gaan.

Nieuwe CD's zijn overal te koop waar men ook Blaupunkt-apparatuur vertegenwoordigt. Kosten rond de € 120
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacco
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

rns 4

Bericht door jacco »

hallo gerrit.

nou weet ik niet of alle auto,s de zelfde kleur stekkers hebben die uit het radio vakje komen maar
bij mij is dat een zwarte en een bruine stekker. de bruine stekker daar zitten de speaker draden in.
de zwarte stekker heb de: plus - min , en noem maar op, op die stekker heb ik de twee draden
aangesloten die nodig waren.
Dus draad nr 5 van dash board (km - teller puls) naar de zwarte stekker op nr 1 (radio vakje) aan gesloten.
De plus draad van af achter uit rij verlichting OOK naar de zwarte stekker (radio vakje) op nr 3 aan gesloten.
en toen de instrucktie,s gevolgt uit het boekje wat bij de radio zat. ik heb toen plus-minus 35 km gereden en
klaar was jacco.
ik hoop dat dit duidelijker voor je is, ik ben er in iedergeval uit en ben blij dat ie het doet , mijn dank daar voor

groetjes jacco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De aansluitng van de achteruitrijverlichting is mij uit je verhaal niet geheel duidelijk. Ik meende dat deze op Pin 17 van de 26 polige stekker moest worden aangesloten.
Hier had ik 2 onderwerpen door elkaar gehaald maar bij jou zit het goed.

Fijn dat alles naar tevredenheid werkt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ambush
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2006 11:39

Snelheidsafhankelijke volumeregeling ??

Bericht door Ambush »

Al het voorgaande is/was mij, mede door alle tips op deze site, geheel duidelijk waarvoor dank. Echter werkt mijn snelheidsafhankelijke volumeregeling niet meer. Ik rijdt een Focus 1.8 TDci waarin een 6000 radio/cd speler 'af fabriek' was geïnstalleerd. Deze heb ik vervangen door een Blaupunkt Travelpilot RNS4 (DX) m.b.v. een ISO adapterkabelsetje = platte Ford stekker(2x) --> ISO (ook 2x) De pulsdraad(groen/wit) heb ik op advies van de dealer van de 3e platte stekker afgeknipt, gesoldeerd en ingeplugt in de iso stekker evenals de reverse gear(= +achteruitrijlicht) en alles werkte meteen perfect. Voor deze 3e platte stekker (waarvan ik dus de pulsdraad heb afgeknipt) heb ik een interface besteld zodat ik mijn stuurbediening ook weer kan gebruiken. Alleen blijf ik dus met de vraag zitten, hoe krijg ik mijn volumeregeling weer werkend ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tmc aansluiten op go 730
    door nvv » 14 jan 2021 12:40 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 311
  • Aansluiten MOV 653
    door Sjakhalters » 09 okt 2015 15:15 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1187
  • Uconnect aansluiten in Ducato 2.3jtd
    door dick68 » 29 dec 2016 20:45 » in Fiat
    Reacties: 4
    Weergaves: 1282
  • Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC
    door catmen » 27 jun 2016 14:40 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 631
  • Niet VDO camera aansluiten op MI2200
    door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 628
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1045

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”