RNS 149 probleem
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
RNS 149 probleem
Ik heb een rns 149 aangesloten , maar als ik een route in geeft gaat ie eerst calculeren en zegt dan (uw route is berekend) vervolgens komt er een pijltje met daaronder de vermelding CAL die heen en weer gaat .Weet iemand waarom ie dit doet vervolgens duurt het heel lang voordat ie daadwerkelijk met de route komt. Ik las wel in de beschrijving als men de route ingegeven heb dat ie gelijk met de route komt inclusief pijl en afslegen etc. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
vreesb,
dit is een calibratie opdracht die word uitgevoerd, deze duurt ca 20km rijd lengte.
ik ga er even vanuit dat dit eenmalig is voorgekomen na installatie.
mocht ie iedere keer hier mee opstarten voor gebruik, dan is er mogelijk iets anders aan de hand.
geen opgeslagen calibratie in geheugen zou erop kunnen wijzen dat de 12v accu en 12v geschakelde stroom verkeerd om zitten.
controleer dit in je ISO stekker.
dus, eerst de calibratie (automatisch) laten voltooien, en dan kijken of het verder allemaal werkt,
je moet er tenminste 20km mee gereden hebben.
dit is een calibratie opdracht die word uitgevoerd, deze duurt ca 20km rijd lengte.
ik ga er even vanuit dat dit eenmalig is voorgekomen na installatie.
mocht ie iedere keer hier mee opstarten voor gebruik, dan is er mogelijk iets anders aan de hand.
geen opgeslagen calibratie in geheugen zou erop kunnen wijzen dat de 12v accu en 12v geschakelde stroom verkeerd om zitten.
controleer dit in je ISO stekker.
dus, eerst de calibratie (automatisch) laten voltooien, en dan kijken of het verder allemaal werkt,
je moet er tenminste 20km mee gereden hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
Hallo,
ik heb wel een keer de stroom eraf gehad ( heel kort maar ong 30 sec) maar moet je hem daarna opnieuw calibreren
ik heb wel een keer de stroom eraf gehad ( heel kort maar ong 30 sec) maar moet je hem daarna opnieuw calibreren
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
nou , eigenlijk niet,,
en automatisch beginnen met calibreren ook niet, tenzij hij zijn programma niet voltooid heeft de laatste keer.
ik zou toch voor de zekerheid de accu plus en schakelplus controleren, das bij blaupunkt tov diverse auto merken nogal es een item.
succes
en automatisch beginnen met calibreren ook niet, tenzij hij zijn programma niet voltooid heeft de laatste keer.
ik zou toch voor de zekerheid de accu plus en schakelplus controleren, das bij blaupunkt tov diverse auto merken nogal es een item.
succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
nou dan ga ik dat wel weer proberen .Het is toch gewoon deze draadjes omwisselen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Beter is om niet maar gewoon wat te wisselen of zo, maar om dit echt te controleren. Dus pak het aansluitschema van de 149 er bij en ga dan op de ISO stekker in jouw auto meten hoe die spanningen aangesloten zijn. Daar kunnen ook nog andere zaken niet goed zitten.vreesb schreef:nou dan ga ik dat wel weer proberen .Het is toch gewoon deze draadjes omwisselen
Ennuh, zit de achteruit wel aangesloten?
Over welke auto heb je het trouwens, want van een aantal auto's is hier wel bekend hoe dat zit.
Groet,
JW
P.S. Uit m'n lange ervaring weet ik dat in 99 van de 100 gevallen het probleem veroorzaakt wordt door een verkeerde aansluiting of zaken die daarmee in het verlengde liggen. Dus altijd dáár beginnen en alles dubbel controleren.
Dan pas de calibratierit gaan maken, en bijna altijd werkt het dan wel goed.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
JW.
Ik heb een opel zafira en heb gelijk nog een vraag . Mijn auto staat beneden mijn huis en als ik er dus uit rijden heb een route ingegeven duurt het erg lang voordat ie werkelijk met de route komt hij geeft de eesrte 3 a 4 km off road aan. kan het zijn dat ie eerst de satelieten moet gaan vinden want in de garage geeft ie 0 aan. ook een ander probleem is als ik mijn contact uitzet en na een paar uur weer weg wil komt ie telkens weer met ( de taal is geladen) vervolgens duurt het weer een tijd eer de route komt en zegt weer Off Road de satelieten staan dan op 2. Of het is een ander probleem
Ik heb een opel zafira en heb gelijk nog een vraag . Mijn auto staat beneden mijn huis en als ik er dus uit rijden heb een route ingegeven duurt het erg lang voordat ie werkelijk met de route komt hij geeft de eesrte 3 a 4 km off road aan. kan het zijn dat ie eerst de satelieten moet gaan vinden want in de garage geeft ie 0 aan. ook een ander probleem is als ik mijn contact uitzet en na een paar uur weer weg wil komt ie telkens weer met ( de taal is geladen) vervolgens duurt het weer een tijd eer de route komt en zegt weer Off Road de satelieten staan dan op 2. Of het is een ander probleem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Als je 149 goed aangesloten is heb je die satellieten helemaal niet nodig als je 's morgens wegrijdt
Bij het wegzetten de avond te voren wordt je positie, die de 149 kent door de pulsen en de info van het ingebouwde gyrokompas te vergelijken met de gegevens op de CD in het systeem opgeslagen. De volgende ochtend gaat je systeem dan vanuit díe positie verder met navigeren, en daar heeft 'ie geen sat's voor nodig.
Maar let wel, dit werkt alleen als die positie goed opgeslagen kan worden, daarvoor moet alles goed aangesloten zitten. Met name de A4 en A7 zitten vaak verkeerd, lees dit verhaal maar eens door (zie je de Opel genoemd!), en de achteruit moet daarvoor ook beslist wel goed aangesloten zitten, lees maar eens: viewtopic.php?t=905
Zeker in jouw geval is dat essentieel, je rijdt immers achteruit de garage in of uit, onder je huis.
Dus: ga maar meten, en sluit daarna je systeem goed aan. Je zult verrast zijn, aangenaam wel te verstaan
Groet,
JW
Als je 149 goed aangesloten is heb je die satellieten helemaal niet nodig als je 's morgens wegrijdt
Bij het wegzetten de avond te voren wordt je positie, die de 149 kent door de pulsen en de info van het ingebouwde gyrokompas te vergelijken met de gegevens op de CD in het systeem opgeslagen. De volgende ochtend gaat je systeem dan vanuit díe positie verder met navigeren, en daar heeft 'ie geen sat's voor nodig.
Maar let wel, dit werkt alleen als die positie goed opgeslagen kan worden, daarvoor moet alles goed aangesloten zitten. Met name de A4 en A7 zitten vaak verkeerd, lees dit verhaal maar eens door (zie je de Opel genoemd!), en de achteruit moet daarvoor ook beslist wel goed aangesloten zitten, lees maar eens: viewtopic.php?t=905
Zeker in jouw geval is dat essentieel, je rijdt immers achteruit de garage in of uit, onder je huis.
Dus: ga maar meten, en sluit daarna je systeem goed aan. Je zult verrast zijn, aangenaam wel te verstaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
JW,
Even nog een vraag zit het achteruit aansluiting ook op de iso stekker of hoe moet ik dat dan anders aansluiten.
Alvast bedankt voor de vorige info
vreesb
Even nog een vraag zit het achteruit aansluiting ook op de iso stekker of hoe moet ik dat dan anders aansluiten.
Alvast bedankt voor de vorige info
vreesb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die zit NOOIT op de ISO stekker, die zul je zelf op A3 moeten aanbrengen.vreesb schreef:JW,
Even nog een vraag zit het achteruit aansluiting ook op de iso stekker of hoe moet ik dat dan anders aansluiten.
Alvast bedankt voor de vorige info
vreesb
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
Jw.
Help me even uit de brand, dus als ik het goed begrijp moet er een kabeltje vanaf A3 aangeloten worden maar waar naartoe moet deze dan aangesloten worden.En zijn er aansluitschema's hiervan.
alvast dank
vreesb
Help me even uit de brand, dus als ik het goed begrijp moet er een kabeltje vanaf A3 aangeloten worden maar waar naartoe moet deze dan aangesloten worden.En zijn er aansluitschema's hiervan.
alvast dank
vreesb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De beste manier je uit de brand te helpen is even aan je dealer te vragen dit voor je te doen. Hij kan dan op een geschikt punt een aftakking maken van de draad naar de achteruitrijlamp, want daar moet 'ie op aangesloten worden.vreesb schreef:Jw.
Help me even uit de brand, dus als ik het goed begrijp moet er een kabeltje vanaf A3 aangeloten worden maar waar naartoe moet deze dan aangesloten worden.En zijn er aansluitschema's hiervan.
alvast dank
vreesb
Want als ik je postings tot dusver zo lees en die probeer te interpreteren lijkt het me zo dat je, met alle respect, niet al te veel kaas gegeten hebt van electriek in de auto. Als ik er naast zit hoor ik het wel.
Als je dan toch bij de dealer bent, vraag hem dan ook even te checken of A4 en A7 goed zitten, hij heeft wel een stukje gereedschap om die pennetjes te verwisselen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
inderdaad,
voor die paar kleine "adjustments" is het beter even naar een Naviboer of garage te stappen,
uit je latere bericht dat de navigatie smorgens de taal opnieuw laadt, kan ik je met zekerheid melden dat je 12v accu en geschakelde 12v verkeerd om zitten.
zoals al eerder vermeld. kan dat door de diverse merken auto's mogelijk zijn.
kleine moeite voor de monteurs dus en jij kan vrolijk navigeren.
succes! en houd ons op de hoogte.
dat vinden we nml leuk !!
voor die paar kleine "adjustments" is het beter even naar een Naviboer of garage te stappen,
uit je latere bericht dat de navigatie smorgens de taal opnieuw laadt, kan ik je met zekerheid melden dat je 12v accu en geschakelde 12v verkeerd om zitten.
zoals al eerder vermeld. kan dat door de diverse merken auto's mogelijk zijn.
kleine moeite voor de monteurs dus en jij kan vrolijk navigeren.
succes! en houd ons op de hoogte.
dat vinden we nml leuk !!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 jul 2005 22:41
hij doet het nu perfect , ik heb alleen geen achteruitsignaal maar dat maakt mij niet uit,hartelijk dank voor de uitleg etc.
vreeb
vreeb
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Dan ben ik toch benieuwd wat er is uitgevoerd om het systeem goed te laten werken.
Indien de achteruit NIET wordt aangesloten zul je vanzelf wel gaan merken dat je systeem minder nauwkeurig gaat worden. Waarom ??? Lees hiervoor de verschillende bijdragen maar eens.
Indien de achteruit NIET wordt aangesloten zul je vanzelf wel gaan merken dat je systeem minder nauwkeurig gaat worden. Waarom ??? Lees hiervoor de verschillende bijdragen maar eens.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 567
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165