Navigatie CD voor Blaupunkt TravelPilot Rome Nav55E

kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Navigatie CD voor Blaupunkt TravelPilot Rome Nav55E

Bericht door kaserian »

Omdat ik Benelux-cd mis wil ik eentje origineel kopen. Ze zijn vrij prijzig en daarom wil ik zeker weten dat ie werkt. Welke cd's zijn geschikt voor mijn navi en moet ik ook opletten op het release-jaar. Ik denk dat de E-series geschikt zijn, maar kan ik alle jaren gebruiken?
Ik heb zelf nu een originele cd van 2006 voor Duitsland, lukt het me om een kopie ervan te maken voor eigen gebruik of kan ik het wel vergeten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor jouw Rome heb je TP-E CD's nodig, zoals hier te vinden http://www.navshop.com/nl/product/benel ... -e/135/9/1

En een kopie maken van die CD's, dat kun je wel vergeten. Er zit een uiterst geavanceerd Copy-Protect systeem op, dat doen Blaupunkt en TeleAtlas al sinds de 2004 versie. Tegelijkertijd heeft men ook een extra sterke en krasbestendige beschermingslaag geïntroduceerd. Je moet het dan ook wel heel erg bont maken wil je CD onbruikbaar worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Zijn de cd's uit het jaar 2004 voor het E-platform ook geschikt of moet ik eentje vanaf 2005 hebben? Die van 2004 zijn goedkoop te verkrijgen, maar wil zeker weten dat ie op mijn navigatie werkt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Goeie vraag, en het antwoord moet ik je schuldig blijven.

Er is wat aan de hand geweest met die E-serie CD's, in het begin waren die niet allemaal compatibel. Zo had de E-Freestyler een eigen CD, en je kon ze onderling niet gebruiken als ik me goed herinner.
De huidige E-CD's zijn wel geschikt voor de hele serie.

Het doet natuurlijk pijn in de portemonnaie, maar in dit geval zou ik toch overwegen een nieuwe te kopen.
En als je toch een oudere CD wilt gaan gebruiken, check dan tevoren even of dáár wel de Rome 55 op vermeld staat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Zo iets had ik ook gelezen voor freestyler, maar over Nav55e kan weinig vinden. Het is een mooi systeem, alleen zijn de cd's vrij prijzig.
Anders bel ik Blaupunkt zelf wel of ik ook de cd's uit 2004 kan gebruiken. Zo intensief ga ik ook het niet gebruiken en kan met ouwe versie wel leven. Ik wilde een kleurenscherm, mp3, niets aan raam en niet opvallend iets, kwam snel uit op nav55e.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Check dan in elk geval ook bij Blaupunkt of de 55-Rome er tegen kan dat je een oudere besturings SW inspeelt.
Dat blijft nu eenmaal een nadeel van deze systemen waarbij de besturings-SW op de kaart CD staat. VDO heeft die zaken geheel gescheiden, daar loop je nooit tegen dit soort problemen aan.

Een andere insteek is om toch de 2006 te kopen, of zelfs even te wachten op de 2007 die eerdaags verschijnt. Dan kun je voorlopig vooruit, de komende jaren.
Want er is, ook in ons land wel het eea veranderd, denk maar aan de A50 en de aansluiting A12<>A30. Ook in het zuiden van het land, onder de Moerdijk is er een boel aangepast, dat staat zeker niet op die 2004 CD.
En niet te vergeten al die nieuwe (Vinex) woonwijken die er bij gekomen zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Check dan in elk geval ook bij Blaupunkt of de 55-Rome er tegen kan dat je een oudere besturings SW inspeelt.
Dat blijft nu eenmaal een nadeel van deze systemen waarbij de besturings-SW op de kaart CD staat. VDO heeft die zaken geheel gescheiden, daar loop je nooit tegen dit soort problemen aan.
Het is me geheel niet duidelijk wat je met SW bedoelt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je systeem werkt met behulp van een bepaalde besturings-SoftWare, zeg maar de Windows van je computer. En daaroverheen worden de applicaties gedraaid, bij een Navi zijn dat de kaarten, op je computer thuis is dat Word of Explorer e.d..
Het probleem bij Blaupunkt is dat je, met een nieuwe kaart CD ook een nieuwe besturings-SW installeert. En dan is het de vraag of je, als je later weer een oudere kaart gaat gebruiken, deze nog wel wil samenwerken met de nieuwe besturings-SW.

Als je dat dan weer vergelijkt met je home computer is het zoiets als dat je al Windows XP op je computer hebt, en er dan met een oudere versie van Word ineens weer een versie van Windows 98 op probeert te installeren. En dat gaat niet zomaar.

Natuurlijk klopt de vergelijking niet helemaal, maar het geeft wel het dilemma aan waarmee je systeem te maken krijgt.
En dus: goed checken bij Blaupunkt of dat laden van die oudere E-CD wel goed gaat op die nieuwe 55-Rome.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Ik heb aan een verkoper op ebay.de gevraagd of de cd van 2005 op nav55E werkt. Het antwoord was ontkennend.

Het betreft om de volgende CD:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... L:RTQ:NL:1

Jammer de prijs was wel aantrekkelijk.

Het boekje vermeld daarentegen dat alle CD's met een E aanduiding werkt, maar vermeld niets over oude cd's. Ik neem aan dat ik cd's van 2006 of nieuwer moet hebben. Ik zal het nog maandag aan Blaupunkt vragen welke cd's geschikt zijn.

Ook heb ik WWW gekeken of de cd's te kopieren valt en nergens iemand kunnen vinden die het hem gelukt was om deze cd's te kopiëren. De DX valt wel te kopiëren heb ik gelezen. Alleen lees ik dat Blaupunkt samen met Teleatlas een beveiliging hebben geintroduceerd waarmee cd's kopieren onmogelijk wordt gemaakt, althans het werkt niet.

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=114813

Toch jammer dat je geen kopie voor eigen gebruik kan maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oudere DX CD's waren wel te kopiëren, maar vanaf 2004/2005 is er die copy-protect op gekomen. En die zit ook op de andere CD's van TA en BP, dus ook op de E's.

Als je de CD rechtstreeks bij BlauPunkt koopt, zie http://fe0wap79.bosch.de/is-bin/INTERSH ... 2171048001 zit er een omruilgarantie op in geval van een onherstelbare beschadiging. Ik heb dat al eens eerder geschreven en een posting aangehaald van een duitse medewerker van BlauPunkt.
Men durft dat rustig te doen omdat men die extra harde laag aangebracht heeft.
De inhoud is hier vermeld http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/ ... _PI_DE.pdf

Een volgende versie, 2006/7 dan wel 2007 is uiteraard gepland, maar wanneer die komt is nog ongewis. Naar verluidt zou BP/TA nog maar één keer per jaar nieuwe kaarten willen uitbrengen, voorheen was dat twee maal per jaar.
Oftewel, vóór het einde van dit jaar zou er dan geen nieuwe versie meer verschijnen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Het heeft niet zoveel haast. Ik zal op ebay proberen eentje van 2006 voor een redelijke prijs te kopen. €150 vind ik aardig veel geld.
In ieder geval ben ik veel te weet gekomen dankzij jou.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Ik heb Blaupunkt gebeld en ze hebben mij verteld dat ik cd's vanaf 2006 kan gebruiken, oudere versies werken niet op nav55e. Ik wilde dit laten weten voor diegenen die zich dit afvragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de terugkoppeling.
Daarmee is er een bevestiging voor het eerder uitgesproken vermoeden dat de oudere E-CD's niet werken in de Rome 55.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krulle
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2006 10:26

Bericht door Krulle »

nog een opmerking:
Blaupunkt-radios controleeren tevens de kaartenCDs. Als het een CD-R of CD-RW is (kan met de reflektie van de laserstraal worden getest), laad het apparaat geen SW en accepteert de CD niet. Vandaar dat zelfs een goed gecopieëerde CD niet werken zal.

En de omruil garantie geeft rust, en Blaupunkt handelt dit soort klachten echt snel en goed af. Binnen 48 uur na het opsturen van de defecte CD had ik mijn vervangende CD, een dagje later de portokosten voor het opsturen op mijn rekening. En als het echt spoedig nodig is, sommige winkels ruilen het voor jou, jij krijgt dan eentje uit hun voorraad (alleen tegen identificatie), dat heeft een vriend van mij gedaan (bij de MediaMarkt in Stuttgart mocht hij ruilen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

Copy the cd

Bericht door jdfast »

Als het waar is dat blaupunkt controleerd op de lichtreflectie van de cd
Welke kleuren cd-r / cd-rw zijn er inmiddels getest.

Ik zelf heb geprobeerd met groene cd's en cd-rw
de rd-rw komt tot navigatie word geactiveerd, en blijft vervolgens hierin hangen, dat zou dan betekenen dat hierin de reflectie word gemeten.

Als de tages achtige protectie namelijk niet klopt word de cd helemaal niet herkend als navigatie cd.

als interesant artikel hierop vond ik deze website
http://www.scienceandart.org/photoshop_ ... erials.pdf

de dus nog te testen cd's voor een werkende kopie zijn
de blauwe
de donkerblauwe
de gouden

Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waarop baseer je je uitspraak:
Als de tages achtige protectie namelijk niet klopt word de cd helemaal niet herkend als navigatie cd.
Is dat een veronderstelling of heb je daar gedocumenteerde informatie over?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

cd copy

Bericht door jdfast »

JW

Dat basseer ik op veel geprobeer met een copy maken van de E freestyler cd.

90 procent van de kopies die je maakt op dezelfde speler worden door de navigatie niet herkent als navigatie cd en word er ook geen software geladen.
Als je vervolgens op de cd knop van de radio klikt geeft ie 2 piep signalen en daarna cd kan niet herkent worden.

Nadat ik met 5 star copy een 1 op 1 kopie maakte van deze cd op een cd-rw kreeg ik in mijn navigatie
download software tot 100 procent loading languages, 100 procent en vervolgens navigatie word geactiveerd en daar bleef ie op hangen.

Ook heb ik met blindwrite een image gemaakt en deze vervolgens door een reimage tool heengehaald
(blindtweaker in combinatie bwa builder)
hierop werd weer netjes een file van 100 procent correct gegenereerd (normaal zou unreal toernement 3 die ook tages protectie heeft hierdoor als kopie werken)
Gaf zelfde resultaat en bij navigatie word geactiveerd blijft ie hangen.

johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

jammer dat het niet gelukt is. Laat het even weten wanneer het wel lukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor de goede orde toch even de opmerking dat we hier geen handleiding "Hoe kraak/omzeil ik de copyprotect" gaan plaatsen.
Zie ook het Reglement :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jdfast
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:07

Gelijk

Bericht door jdfast »

JW
je hebt inderdaad gelijk het is niet de bedoeling om een handleiding te plaatsen hoe kraak je een cd.Ik was alleen heel benieuwd of het iemand gelukt was een werkende kopie van zijn eigen cd te maken.

Voor mijzelf heb ik besloten om de freestyler in NL te gebruiken en een pda met tom tom 6 aan te schaffen voor navigatie in buitenland, aangezien de prijs van een 2e hands pda ongeveer hetzelfde kost als een blaupunkt originel navigatie cd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaserian
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2006 22:30

Bericht door kaserian »

Ik heb de vraag ooit gesteld om een kopie van mijn origineel te maken en geenszins de intentie gehad om te kraken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat weet ik, zó heb ik je eerdere postings ook gelezen :wink:

Maar in een van mijn reacties heb ik verteld dat er vanaf 2005 Copy-Protect op de CD's zit. En als je dan toch wilt copiëren zul je 'm wel eerst moeten kraken.....
Snap je :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bloem
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2007 08:48

TravelPilot E

Bericht door Bloem »

Allemaal erg leuk bedacht van Teleatlas en Blaupunkt zo'n krasbestendige laag en omruilgarantie. Wat doen ze bij diefstal, dan zou ik toch graag een backup hebben om verder te kunnen. Of geven ze de klant ook een nieuw exemplaar na aantoonbare diefstal. De afgelopen jaren heb ik een hele set voor de meest gangbare Europalanden gekocht. 1x inbraak in je auto en je bent alles kwijt, verzekering dekt de dagwaarde die na 1 a 2 jaar nihil is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Draaf je nu niet een beetje door om voor alles een reserve-exemplaar te willen. at mij betreft een non argument gezien het feit dat er niet zo veel inraken voorkomen waarbij uitsluitend de CD die in het apparaat zit, wordt ontvreemd. Ik billijk het standpunt van de verzekering dat dit soort diefstallen hoogst onwaarschijnlijk zijn en met enige reserve dienen te worden behandeld. Het lijkt verdacht veel op de verzekeringsclaims van duizenden design-zonnebrillen en videocamera's die er toe hebben geleid dat er velen op de zwarte lijst terecht komen.
Zo kun je van de verzekering ook wel een nieuwe vriendin willen als de eerste er vandoor gaat. Maar ja een afschrijftermijn van 2 jaar hè
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bloem
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2007 08:48

@ Gerritje

Bericht door Bloem »

Beste Gerritje,
Alvorens anderen in een bepaald hoekje te drukken eerst 3x nadenken. Nergens in mijn stukje valt te lezen dat ik slachtoffer ben van een dergelijk misdrijf en dus nergens blijkt uit dat ik een claim heb ingediend. Wat ik wel heb gedaan is de voorwaarden goed doorlezen. Omdat software dus inderdaad zo snel wordt afgeschreven ben ik nu iedere avond genoodzaakt om spastisch mijn CD uit het apparaat te verwijderen. Voorheen had ik alle CD's gewoon in de auto liggen. Om verdere aannames van jouw kant te voorkomen, de cd's bleven in de auto omdat ik frequent door Europa heenreis voor mijn werk. Gemak dient de mens dus bleef alles in de auto. Nu sleep ik keer op keer de hele bende mijn hotelkamer op.
Ik begrijp je reactie niet zo goed, volgens mij was dit een forum om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken. Volgens mij ben je een senior member en zou je beter moeten weten. Volgens mij zijn excuses op zijn plaats.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1350
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 775
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1099
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1323
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 737
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 699
  • Hoe RTI Navigatie te demonteren
    door Devoetjes » 28 nov 2015 14:37 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 736

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”