MFD2 probleempje

Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

MFD2 probleempje

Bericht door Oltretomba »

Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Rob. Ik rij een VW Caddy uit 2006 en heb afgelopend weekend een MFD2 navigatiesysteem overgenomen, compleet met codekaart.
Afijn, de MFD2 is ingebouwd, gps antenne weggewerkt enz enz. De radio doet prima zijn werk evenals de cd speler. Zelfs het kompas doet het!!! Alleen het navigeren doet 'ie niet...
Nadat ik de cd-rom erin stop krijg ik oa te zien: A new programme is being loaded for navigation. Daaronder zie je dan twee balkjes die geel worden. Als dat afgelopen is verschijnt op het beeldscherm de volgende tekst: The navigationsystem is being activated. Please observe RTR. Vervolgens gebeurt er niets meer.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Even wat backside info: In mijn Caddy heeft nog geen ander navigatiesysteem gezeten, de Caddy zelf is van 08-'06, de MFD2 is van 06-'06. De codekaart met serienummer en code zitten erbij, de code heb ik moeten invoeren uiteraard. De navigatie cd-rom is niet de originele maar een copy (wellicht dat het daar aan ligt...).

Wie o wie??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je zegt een MFD2 van 06-06
Is dat een MFD2 DVD systeem of een CD systeem?
Bij een CD systeem zou een kopie van het origineel kunnen werken bij een DVD systeem nooit.
Aangezien discussie en hulp ivm kopieën ongewenst is op het forum, lijkt het verstandiger om eerst een originele kaart CD/DVD aan te schaffen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En een aanvullende vraag: hoe is het mogelijk dat bij zo'n jong systeem GEEN originele CD/DVD zit, die wordt toch altijd meedeleverd?
Waar komt die MFD2 vandaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Hallo,
het is de cd-rom uitvoering, dus niet de dvd uitvoering. Op de vraag waar die vandaan komt: hij komt uit een VW Caddy die af-fabriek met een MFD2 geleverd werd. Ik heb inmiddels de lokale VW dealer gebeld, en die wist mij te vertellen dat hij waarschijnlijk uitgelezen moet worden. De vorige eigenaar had een dvd uitvoering gekocht en heeft deze van de hand gedaan. Zijn nieuwe MFD2-dvd werkte wel direct in zijn Caddy. Op de vraag waarom ik niet de originele cd-rom heb gekregen moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik zal hem even moeten contacteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel niet onmogelijk lijkt me een MFD2 CD van 06-06 onwaarschijnlijk. Is dat de productiedatum?
De DVD versie is haast als 2 jaar de standaard bij bestelling af fabriek.
Er hoort bij een "nieuwe" MFD2 in ieder geval een originele CD Travelpilot DX Benelux 2006/2007.
Zelfs in de folders van VW stond deze CD op de lijst accesoires als GRATIS.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oltretomba schreef: ..... Op de vraag waarom ik niet de originele cd-rom heb gekregen moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik zal hem even moeten contacteren.
Duidelijk verhaal.
En des te prangerder is de vraag: wat is er met die originele CD gebeurd? Die hoort gewoon bij het systeem meegeleverd te worden.
Enige mij invallende verklaring dat 'ie niet bij zit is dat die dealer 'm los verkocht heeft na er eerst een kopie van gemaakt te hebben :oops:

Die dealer heeft zich hoe dan ook, door jou een kopie mee te leveren schuldig gemaakt aan illegale handel. Hetgeen hem op een flinke boete kan komen te staan, lees maar eens het verhaal over: Rigoureuze aanpak verkoop illegale kaart Software.
Laat 'm dat maar eens lezen, zonodig :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Voor alle duidelijkheid, ik heb de MFD2 niet bij de VW dealer gekocht. Ook is hij niet gestolen, niet van Marktplaats, Ebay of andere frauduleuze sites. Hij is van een particulier geweest en hij heeft hem in mijn Caddy ingebouwd. Vanavond, zodra de Caddy hier weer thuis staat, zal ik kijken in het systeem naar de versie enz enz. Zodra ik die genoteerd heb zal ik dat hier plaatsen. Ook heb ik de verkoper een mail gestuurd en gevraagd wat er met de originele cd-rom is gebeurd. En of hij die mij wil toesturen uiteraard.

Gr.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uit de VW Prijslijst voor de Caddy van Juni 2006:

■ Radio navigatiesysteem met kleurenbeeldscherm (DVD Europa), € 3940
boordcomputer en 4 luidsprekers


Toen kon je al niet eens een MFD2 CD kopen af fabriek Dus de verkoper heeft een rijke fantasie
Het lijkt mij dat je iets anders en ouders hebt gekregen dan wat je dacht. Er zou dan dus ook een kopie van de 2006/2007 CD bij hebben gezeten nietwaar. Als je apparaat niet werkt kan het ook heel goed zijn dat ie omdat deze niet nieuw is, al wat is vervuild. Ook is het zeer vreemd dat als deze in de Caddy heeft gezeten, dat ie nu opeens engelse mededelingen geeft. Normaliter gebeurt dit gewoon in het nederlands als dat de laatste taalinstelling was.
Wil je ons de door jou betaalde prijs mededelen?
Op marktplaats worden vrijwel nieuwe MFD2 CD al voor € 649 aangeboden incl CD 2005/2006
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Ik heb er 750 euro voor gegeven. Geheel ter goeder trouw overigens, verkoper is gerespecteerd middenstander. Alles doet het gewoon. Nadat het systeem was aangesloten heb ik de code ingevoerd, want anders doet niets het. Ik zeg het, de radio doet het, de cd speler doet het en zelfs het kompas functioneert. Maar zoals gezegd, ik heb de verkoper een email gestuurd en vanavond zal ik in het systeem de versienummers enz. noteren en hier vermelden.

Gr.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Rob,

Uiteraard, jíj hebt 'm geheel te goeder trouw aangeschaft, daaraan twijfelen we niet.

Maar wellicht ben je door onze opmerkingen op een ander idee gekomen mbt de verkoper hiervan.
En dus zijn we heel benieuwd naar het vervolg, weet je al wat meer over de ouderdom van jouw MFD2 en over de CD?

We proberen enerzijds elkaar te helpen op dit forum, anderzijds wat te leren. En daarmee zijn dan straks weer andere geholpen, op een of andere manier.
Vandaar m'n nieuwsgierigheid :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Zo, ik ben weer wat wijzer geworden. Ik heb in het systeem gekeken en ik heb een vermoeden dat het apparaat uit 2004 komt. Althans, daar ga ik van uit want achter MCM staat: V05.11R/20040819. Het VW nummer van het navigatiesysteem is: 1TOO35194C. Afijn, ik heb de originele cd-rom besteld bij VW, kost 129 euro, en kan ik morgen ophalen.
Verkoper voelde zich niet prettig dat ik hiermee confronteerde en gaf uiteindelijk de naam, woonplaats en telefoonnummer van degene die de originele cd-rom heeft gekopieerd.

Voorts heb ik nog een aantal vragen, misschien dat iemand mij kan raadgeven/adviseren:

-Waar kan ik op de kopie vinden wie de fabrikant is?
-Ben ik verplicht om dit soort piraterij, anoniem, aan te geven? Zo ja: bij politie, VW of (waarschijnlijk) Tele Atlas?
-Kan ik zonder probleem de originele cd-rom erin doen en navigeren maar?
-Moet het navigatiesysteem door VW uitgelezen worden?

Alvast bedankt!

Rob

(Mijn excuses voor mijn late reacties, ik werk onregelmatig en kan niet altijd achter de compu zitten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo langzamerhand beginnen de feiten boven tafel te komen, en dat ziet er dan niet fris uit.

a) Die MFD2 lijkt dus inderdaad al twee jaar oud te zijn, Gerritje suggereerde dat al. Hij zal het straks nog wel bevestigen. Heel wat anders dan de verkoper jou verteld had :oops:
b) Die kopie CD moet nog ouder zijn, van 2003 naar ik veronderstel. TeleAtlas heeft vanaf de 2004 DX een zeer geavanceerd "Copy-Protect" systeem ingevoerd, daarmee kun je geen werkende kopie maken op je PC. Of je moet al een doorgewinterde Hacker zijn, misschien dat het dan lukt om de beveiliging te omzeilen.
Dus: ik denk dat die kopie ouder is dan 2004, of het zou kunnen zijn dat er een kopie gemaakt is van die beveiligde CD, die dan vervolgens NIET werkt. Dát zou kunnen verklaren waarom je een probleem hebt.
c) Blijft wel de vraag: waar is die originele CD gebleven? Heeft de verkoper die afzonderlijk verkocht?
d) Draai jij op voor die kosten van de nieuwe CD à € 129,-, nee toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja Gerritje heeft meegelezen en heeft een paar opmerkingen:
1. De MFD2 is dus van 2004 zoals ik veronderstelde. Waarde inclusief CD 2006/2007 € 550.
2. De DX cd's zijn probleemloos te kopiëeren, de E-serie absoluut niet.
3. Ik zou de voorkeur geven aan een gewone Teleatlas Travelpilot DX CD, VW heeft niet vaak de nieuwste. Sta er wel op dat je 2006/07 krijgt
4. Alle info omtrent de oorsprong van de CD staat in de file info.txt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Ja Gerritje heeft meegelezen en heeft een paar opmerkingen:
1. De MFD2 is dus van 2004 zoals ik veronderstelde. Waarde inclusief CD 2006/2007 € 550.
2. De DX cd's zijn probleemloos te kopiëeren, de E-serie absoluut niet.
3. Ik zou de voorkeur geven aan een gewone Teleatlas Travelpilot DX CD, VW heeft niet vaak de nieuwste. Sta er wel op dat je 2006/07 krijgt
4. Alle info omtrent de oorsprong van de CD staat in de file info.txt
Dat is dan geheel in tegenspraak met het verhaal Valse TeleAtlas kaart-CD's in omloop !!
Daarin is sprake van de DX CD's met Copy-Protect, waarop die file "00000001.TMP" staat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

JW schreef:
Gerritje schreef:Ja Gerritje heeft meegelezen en heeft een paar opmerkingen:
1. De MFD2 is dus van 2004 zoals ik veronderstelde. Waarde inclusief CD 2006/2007 € 550.
2. De DX cd's zijn probleemloos te kopiëeren, de E-serie absoluut niet.
3. Ik zou de voorkeur geven aan een gewone Teleatlas Travelpilot DX CD, VW heeft niet vaak de nieuwste. Sta er wel op dat je 2006/07 krijgt
4. Alle info omtrent de oorsprong van de CD staat in de file info.txt
Dat is dan geheel in tegenspraak met het verhaal Valse TeleAtlas kaart-CD's in omloop !!
Daarin is sprake van de DX CD's met Copy-Protect, waarop die file "00000001.TMP" staat.
Groet,
JW
Die staat inderdaad vermeld.
Nou ja goed, ik ben er weer eens met open ogen ingetuind zullen we maar zeggen.

@ Gerritje:
De magazijnman van de plaatselijke VW dealer vertelde mij dat het om Benelux 2007 ging. Ik heb er expliciet naar gevraagd. Dus die draait probleemloos?

Heren, bedankt voor jullie reacties! Zodra alles het doet zoals het hoort dan laat ik dat weten!!

Gr.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De magazijnman van de plaatselijke VW dealer vertelde mij dat het om Benelux 2007 ging. Ik heb er expliciet naar gevraagd. Dus die draait probleemloos?
Laten wij het maar op houden dat de magazijnman zich "vergist".
Er si bij mijn weten geen editie 2007. De laatste is de 2006/2007 en de volgende is 2007/2008.
Als het inderdaad de DX versie is en jouw apparaat is een MFD2 dan zou het moeten werken.
Op het moment dat de nieuwe cd wordt opgenomen wordt deze uitgelezen en gaat de MFD2 de software updaten. Dit duurt enige minuten. Daarna zou je in ieder geval een positiebepaling moeten krijgen die correct weergeeft waar je je bevindt. Zo niet, dan is er meer aan de hand en kun je een afspraak maken met de vorige eigenaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Ik heb de nieuwe DX 2006-2007 cd-rom erin gedaan en ja hoor ik krijg beeld! Bestemming ingevoerd enz. en vervolgens zegt een stem "bestemming bereikt" en wordt de eindbestemming (plattegrond) op het scherm weergegeven. Alleen, hij heeft geen satellieten gevonden, no fix geeft hij aan. Het kompas werkt wel. De gps antenne zit in het zelfde gat verstopt als het navigatiesysteem. Zou het handiger zijn om hem op het dashboard te plaatsen? Of is hier nog steeds iets niet in de haak?

Gr.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

GPS antenne defect, kabelbreuk, opinnetje van stekkerverbinding defect, ontvanger kapot.
Geef die hele handel terug aan de vorige minder betrouwbaar gebleken eigeneaar en vraag je geld terug
Het lijkt een beetje trekken aan een dood paard
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Nou, hij doet het hoor! Antenne was verticaal geplaatst, ligt nu horizontaal en pikte gelijk 8 satellieten. Gisteren even naar Münster in Duitsland geweest, op de terugweg in de grensstreek de route naar huis ingevoerd en voilá, zij (de Belgische dame) leidde mij naar huis.

Gr. Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oltretomba schreef:Nou, hij doet het hoor! Antenne was verticaal geplaatst, ligt nu horizontaal en pikte gelijk 8 satellieten. Gisteren even naar Münster in Duitsland geweest, op de terugweg in de grensstreek de route naar huis ingevoerd en voilá, zij (de Belgische dame) leidde mij naar huis.

Gr. Rob
:oops Met dank aan de inbouwer.... :twisted:
Verder uiteraard: feli, het werkt :geluk:

Overigens, moest jij nou opdraaien voor die 129 Euri?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

@ JW:
Jawel, want inmiddels ligt de verkoper op "het kerkhof". Stom stom stom. Nou ja eind goed al goed (als je praat over een werkzaam apparaat, tenminste).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jij kunt er tenminste nog een beetje om lachen, met je nu wel werkende MFD2. :D
Velen zullen zo'n martelgang anders ervaren, zeker als aan het eind blijkt dat het systeem niet goed werkt :cry:

Hopelijk lezen velen dit verhaal, niet als leedvermaak maar om er iets van te leren.
Want daar doen we het voor met dit forum, elkaar proberen te helpen met tips en mogelijke oplossingen.
Maar ook om af en toe een "waarschuwende vinger" op te steken, we hebben ons lesje hier wel geleerd zo langzamerhand.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geheel ter goeder trouw overigens, verkoper is gerespecteerd middenstander
inmiddels ligt de verkoper op "het kerkhof".
Doet de winkeliersvereniging nog wat bij het overlijden van zo'n collega?
Ik vraag me af waar de eerdere kwalificatie "gerespecteerd" mee verworven is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Oltretomba
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2006 02:11

Bericht door Oltretomba »

Misschien inmiddels met de zak van Sinterklaas mee, wie weet, haha. En inderdaad, zo gerespecteerd bleek hij achteraf ook niet te zijn. Maar dat is achteraf makkelijk praten. Nou okay, weer wat geleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 MFA+ Canbus VCSD probleempje
    door Erick » 31 mei 2015 19:49 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 729
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 869
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 737
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 498
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1045
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 455
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 557

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”