Ford en Teleatlas

Hedonist
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 12:16

Ford en Teleatlas

Bericht door Hedonist »

Ford Mondeo van werkgever gekregen, na enkele dagen 3 nieuwe cd's bijbesteld, travelpilot E2 Duitsland, Frankrijk en Alphen. €483,07 totaal. Lekker compleet dit standaard niet goedkope systeem.

Wat blijkt, de cd's werken niet samen met de meegeleverde slechts benelux cd(1 week later gekocht).

Zodra gewisseld wordt moet ik weer van software veranderen, met alle gevaren van dien. (Als je dit meerdere keren per week doet)

Geprobeerd dit even te regelen met teleatlas, vergeet het maar, het interesseert ze geen ene zak, om het netjes uit te drukken(Net voor €483 cd's bij hen gekocht, gevraagd of de bijgeleverde benelux cd kon worden omgeruild met evt. bijbetaling). Echt niet dus.

Zoveel domheid nog nooit meegemaakt. Nou en, installeer je toch telkens nieuwe software? Ze begrepen niet waar ik een probleem van maakte, Ford moest het maar oplossen, wat ze niet voor elkaar kregen via Teleatlas.

Ik begrijp dat er weer nieuwe cd's aankomen, weer niet compatibel met de nieuwe die ik nu heb.

De dealer belde nog, ze hadden nieuwe mondeo's binnen gekregen, nog steeds de oude cd's erbij, anders hadden ze wel een omruil willen voorstellen.

Wat een zielige bedoening daar, nog nooit zo'n lachwekkende opstelling naar een klant meegemaakt.

Zoveel onbenul aan de telefoon zou toch eigenlijk verboden moeten worden.

In mijn volgende auto ga ik goed kijken wat ik voor navigatie neem, ik zal in elk geval proberen om hen heen te gaan, zelfs al moet ik voor wat minder kiezen.

Om te kotsen, Teleatlas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat je boos bent kan ik me voorstellen maar dat zou je niet moeten zijn op TeleAtlas, maar voornamelijk op je zelf of op degene die je heeft voorgelicht (of dat heeft verzuimd) over je systeem.
Zolang jij nu maar zorgt dat je kaarten CD"s van dezelfde jaargang en uitgever zijn, is de bijbehorende software ook hetzelfde.
Overigens is van de geleverde software bij af-fabriek-systemen regelmatig de houdbaarheidsdatum overschreden.

De hier genoemde prijs is overigens aan de forse kant want Alpen kost € 179 en de anderen € 149 per stuk terwijl deze zelfde CD's in Duitsland 30 euro per stuk minder kosten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Met Gerritjes gedachtegang ben ik het eens, hoe vervelend dat ook is. Want het ligt veelal aan een uiterst gebrekkige voorlichting van de zijde van de leverancier, meestal veroorzaakt door een gebrek aan kennis. En vervolgens zijn potentiële kopers "gauw tevreden" met de antwoorden, helaas dus. Zoals we al heel wat keren hebben meegemaakt op dit forum.

De problematiek wordt veroorzaakt door de combinatie van kaarten en besturingsSW op de CD, BlauPunkt en enige anderen doen dit zó. En dat is dus de verantwoordelijkheid van BlauPunkt, niet van TeleAtlas. VDO doet dit gelukkig niet, daar heb je afzonderlijke besturings-SW en kaarten. En dan kun je wél elke kaartversie gebruiken, ook van TeleAtlas...

Nu kun je maar één ding doen, zorgen dat je kaarten van dezelfde versie hebt. Daarom de vraag: welke versies heb je nu van die verschillende kaarten? Deels de TeleAtlas 2005/2006 en ook de 2006? Of nog oudere?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hedonist
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 12:16

Navi cd's

Bericht door Hedonist »

De kern van het verhaal ontgaat jullie geloof ik een beetje.

Ik heb gewoon een auto met navi gekocht.
Ik heb geen klachten of problemen richting wie dan ook betreffende het systeem of de werking.
Zat 2004/2005 Benelux bij, jammer dan, ik was Becker gewend, hier zit gewoon heel Europa bij.
Zonder te klagen gewoon Duitsland, Frankrijk en alphen cd's er bijgekocht bij tele atlas.

Toen de cd's keurig werden afgeleverd na 2 dagen bleek dit 2005/2006 te zijn wat problemen gaf zoals beschreven.

Ik denk, ach ik bel even met Teleatlas, daar begon de kleinzieligheid. Het ligt aan Ford, de Dealer moest hen maar bellen die krijg wel omruil naar een andere. De dealer heeft dit gedaan, maar kreeg ook niets voor elkaar. De dealer moest dan maar een nieuwe cd voor mij betalen. Of ikzelf moest maar nog een cd erbij kopen, die ik al had, voor alleen de volle prijs.

Ik had net voor bijna 500 euro bij hen gekocht, ik dacht in overleg er wel uit te komen, het hoeft niet voor niets!

Mooi niet dus.

Dan wat betreft de dealers en de cd'versies denk ik dat bedrijven met deze handelswijze natuurlijk de oudste versies zoveel mogelijk eerst proberen te dumpen bij systemen die nog worden verkocht. Dus of dit nou een probleem is waar de autodealers de schuld van zijn betwijfel ik ten zeerste.

Nu zit de 2006 eraan te komen, dus de nieuwste auto's met 2005/2006 zitten weer met hetzelfde probleem(Trouwens mijn auto is pas 3 weken oud).

Dus jij en ik zitten met dit probleem, want ieder ander zegt, kan ik er wat aan doen....

Ik heb het nu zelf opgelost, nog een cd gekocht bij teleatlas, dit wilden ze wel, kreeg 10% korting want er komt een nieuwe versie aan, en de oude willen ze natuurlijk wel kwijt.

Goed hé, dat ik het opgelost heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Inderdaad, dit is dé oplossing, en ook de enig mogelijke als je met zo'n systeem rijdt en vaak CD's wilt kunnen wisselen omdat je de grens overgaat.

Ik denk dat ik je verhaal wél goed begrepen had, waar het in mijn reactie om ging is dat de dealer je vóór de koop had moeten vertellen dat die kaarten niet compatibel zijn. En dat heeft 'ie niet gedaan, daarom kwam jij in de problemen. Dat vervolgens TA niet bereid was de ouder CD in te wisselen vind ik niet gek, TA had geen contract met jou, dat was de dealer.

Al met als, jij kunt nu door Europa karren, zonder problemen.
Wel een beetje kostbaar natuurlijk, en daar zul je ongetwijfeld van geleerd hebben. Een VDO MS 4400 met C-IQ zou dan hééél veel voordeliger uitgepakt zijn, dat is echter wijsheid achteraf. Maar misschien wel iets om in het achterhoofd te houden, voor als je een volgende keer...... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe vervelend ook, het steeds wisselen van software is totaal geen probleem voor het systeem. Het duurt alleen even eer de sw ingeladen is (Normaliter 40 seconden). Is dit bezwaarlijk dan stop je even aan de grens en drink je een kop koffie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hedonist
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 12:16

Bericht door Hedonist »

Ik heb de drie cd's bij tele-atlas gekocht, je wordt naar hen verwezen in het boekje van de eerste cd.

Bij tele-atlas hebben ze me inderdaad niet vooraf gewaaschuwd, zij wisten dit waarschijnlijk wel natuurlijk.
Ze zijn niet gek, de oude hadden ze niet meer, dan was het probleem boven water gekomen voor de betaling.
Goh, hoe meer ik tik hoe meer hun gedrag me duidelijk begint te worden.
De drie 2005/2006 cd's zijn ze kwijt, goed want 2006 komt eraan.

Het hele verhaal heeft niets met de ford dealer te maken, die hebben ngeen cd's op voorraad, wat ik nu ook begrijp.
Ik had er een stuk of drie gebeld, niemand heefft ze liggen.
Overigens weet iedereen dat als er iets mis gaat bij het programmeren je je hele radio op kunt laten sturen als je pech hebt. Daar zit ik nu niet zo op te wachten.

Maar ja, ook weer niet hun probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 963
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 564
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2178
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 682

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”