DX-R70
-
- New Member
DX-R70
Zijn deze radio,s eigenlijk wel betrouwbaar?
2 maanden geleden nog gerepareerd in Brussel
voor het geheugen (continue reset)
Nu geeft ie de melding geen communicatie met navigatie....?
Blaupunkt had een prijsopgave van 325 euro excl.btw
omdat loopwerk ook niet goed was....en deze moest ook vervangen
worden, vreemde zaak toch...
Op mijn verzoek is alleen het geheugen vervangen....voor 90Euro incl.btw
nu dus weer een ander probleem...
App is nog geen drie jaar oud en dit lijkt mij een erg slechte zaak..
iemand nog meer slechte ervaringen met Blaupunkt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
DXr70? mmm ,, neu eigenlijk niet..
ik vind het zelfs een van de betere Radio navigaties die er tot op heden gemaakt zijn.
ik heb er zelf ook nog 1 in het gebruik.
als ik je storing zo dan duid dit meer op een NAVTuner falen dan een loopwerkfalen.
deze laatste uit zich in cdrom kan niet gelezen worden.
als je tien X in de week nl>zwisterland rijd, met losse cdroms dan kan ik me een beschadigd loopwerk na 3 jaar wel vorstellen.
maar meestal is een loopwerk na wat reniging weer lekker gangbaar, tenzij er iets lelijk in vastgelopen is.
ik vermoed ook dat ze daarom bij Blaupunkt gelijk naar het geheugen hebben lopen gissen, omdat de satelliettuner al aan en uit aan het doen was (beginnende slijtage).
een dump maken van een geheugen is toch nooit zuiver na te zien, dan zetten ze em liever voor de zekerheid nieuw terug.
als het niet lang geleden is dat ie bij BP is geweest dan zou ik nog es overleg plegen met ze.
hij lijkt me anders een beetje op zijn eind, terwijl er niets veranderd is na zijn service beurt.
tenslotte zit er dacht ook nog es 3 maand garantie op service reparaties.
ik vind het zelfs een van de betere Radio navigaties die er tot op heden gemaakt zijn.
ik heb er zelf ook nog 1 in het gebruik.
als ik je storing zo dan duid dit meer op een NAVTuner falen dan een loopwerkfalen.
deze laatste uit zich in cdrom kan niet gelezen worden.
als je tien X in de week nl>zwisterland rijd, met losse cdroms dan kan ik me een beschadigd loopwerk na 3 jaar wel vorstellen.
maar meestal is een loopwerk na wat reniging weer lekker gangbaar, tenzij er iets lelijk in vastgelopen is.
ik vermoed ook dat ze daarom bij Blaupunkt gelijk naar het geheugen hebben lopen gissen, omdat de satelliettuner al aan en uit aan het doen was (beginnende slijtage).
een dump maken van een geheugen is toch nooit zuiver na te zien, dan zetten ze em liever voor de zekerheid nieuw terug.
als het niet lang geleden is dat ie bij BP is geweest dan zou ik nog es overleg plegen met ze.
hij lijkt me anders een beetje op zijn eind, terwijl er niets veranderd is na zijn service beurt.
tenslotte zit er dacht ook nog es 3 maand garantie op service reparaties.
Hide post links |
-
- Starting Member
Het zit zo dat het uitvallen en resetten te maken heeft met een geheugenprobleem, dit zit namelijk voor een klein deel in EEPROM. Dit zal dan ook vervangen geweest zijn. Bij Blaupunkt zijn er echter limietwaarden voor het loopwerk.Het is namelijk ook zo dat de software elke keer van de CD gehaald word. Ook de besturingssoft. Als men ziet dat het loopwerk buiten de limieten valt wordt er een prijsopgave voor dit opgemaakt. Indien de klant dit nu weigerd zal er altijd bijgezet worden dat het niet vervangen van dit onderdeel op risico van de klant is.
Nu is het zo dat reinigen van lenzen bij deoudere types CD-loopwerk nog goed te doen is, bij de nieuwere is er echter een "actieve" regeling. Indien men iets veranderd aan de laser (reinigen, rollen vervangen) moeten deze IC's weer geprogrammeerd worden.
Nu is het zo dat reinigen van lenzen bij deoudere types CD-loopwerk nog goed te doen is, bij de nieuwere is er echter een "actieve" regeling. Indien men iets veranderd aan de laser (reinigen, rollen vervangen) moeten deze IC's weer geprogrammeerd worden.
Hide post links |
-
- New Member
Is het een Radio of een wegwerpartikel
Blaupunkt doet net of je een brood bij de bakker gekocht hebt....
zie mail van Blaupunkt..
Beste klant ,
in onze prijsopgave van eind Mei stond duidelijk vermeld dat het loopwerk buiten de toleranties viel en dat deze vervangen moest worden, op uw telefonisch verzoek van 3/06 hebben we het loopwerk niet vervangen omdat u zelf wel een loopwerk uit een werkende RNS ging inbouwen .
De fout " geen communicatie met navigatie " duid op een defect in het loopwerk .
U kan het toestel alsnog laten herstellen of kiezen voor een standaard omruil : een nieuwe travelpilot E1 aan €435 (exl) dit is een toestel van een nieuwe generatie met invoer van postcodes en met een snellere proseccor , voor meer info kijk eens op www.blaupunkt.de
beleefde groeten ,
Dit is niet normaal een Radio van 2,5Jr oud en dan al +/- 400euro onkosten voor reparatie
of toch maar ff bijbetalen voor een nieuwer type (is die oude zo slecht)?
denk ik toch niet.....
zie mail van Blaupunkt..
Beste klant ,
in onze prijsopgave van eind Mei stond duidelijk vermeld dat het loopwerk buiten de toleranties viel en dat deze vervangen moest worden, op uw telefonisch verzoek van 3/06 hebben we het loopwerk niet vervangen omdat u zelf wel een loopwerk uit een werkende RNS ging inbouwen .
De fout " geen communicatie met navigatie " duid op een defect in het loopwerk .
U kan het toestel alsnog laten herstellen of kiezen voor een standaard omruil : een nieuwe travelpilot E1 aan €435 (exl) dit is een toestel van een nieuwe generatie met invoer van postcodes en met een snellere proseccor , voor meer info kijk eens op www.blaupunkt.de
beleefde groeten ,
Dit is niet normaal een Radio van 2,5Jr oud en dan al +/- 400euro onkosten voor reparatie
of toch maar ff bijbetalen voor een nieuwer type (is die oude zo slecht)?
denk ik toch niet.....
Ik heb vroeger nog bij Berlo later Ecare de RC959 en de RC759 gerepareerd...
Hide post links |
-
- Senior Member
Op zich hebben ze keurig een kosten opgave gedaan om je probleem te verhelpen.
Met die opgave ben je zelf niet accoord gegaan maar heb je gekozen om alleen het geheugen te laten vervangen.
Nou schijnt toch je loopwerk stuk te zijn maar daar kon je op wachten natuurlijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat de leeftijd van je toestel onderschikt is aan het gebruik.
Als jij je systeem bijvoorbeeld 5 uur per dag gebruikt vind ik het niet zo vreemd dat het loopwerk versleten is.
Op zich is het geen verkeerde aanbieding die ze je doen.
Maar ik ben het met je eens het is wel balen.
Met die opgave ben je zelf niet accoord gegaan maar heb je gekozen om alleen het geheugen te laten vervangen.
Nou schijnt toch je loopwerk stuk te zijn maar daar kon je op wachten natuurlijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat de leeftijd van je toestel onderschikt is aan het gebruik.
Als jij je systeem bijvoorbeeld 5 uur per dag gebruikt vind ik het niet zo vreemd dat het loopwerk versleten is.
Op zich is het geen verkeerde aanbieding die ze je doen.
Maar ik ben het met je eens het is wel balen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Slijtage van het loopwerk is ook heel afhankelijk in welk merk en type auto de blaupunkt gemonteerd heeft gezeten. Als dit bijvoorbeeld een MB Vito is dan is het niet zo gek dat loopwerk versleten is.
De inbouwhoek is heel belangrijk voor het loopwerk daarom mag een blaupunkt maximaal 30 graden achteraf kantelend gemonteerd worden.
De inbouwhoek is heel belangrijk voor het loopwerk daarom mag een blaupunkt maximaal 30 graden achteraf kantelend gemonteerd worden.
Hide post links |
-
- Junior Member
Wat wel heel belangrijk is, ik heb het al eens gemeld een tijdje geleden: haal de nav cd-rom uit het toestel als je niet navigeert, het apparaat leest nl. op de achtergrond mee ook als je bv radio luistert.
E.e.a. bregt natuurlijk verslijt van de lezer mee, Blaupunkt kan het aantal genavigeerde km's (ook de onbedoelde) uitlezen en maakt ook mede hierdoor een beslissing of het loopwerk vervangen dient te worden.
E.e.a. bregt natuurlijk verslijt van de lezer mee, Blaupunkt kan het aantal genavigeerde km's (ook de onbedoelde) uitlezen en maakt ook mede hierdoor een beslissing of het loopwerk vervangen dient te worden.
Hide post links |