DX-R52 volume navigatie instellen

titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

DX-R52 volume navigatie instellen

Bericht door titis »

Ik krijg het volume van de navigatiestem via "MENU , NAVI VOLUME "niet hoger ingesteld dan "35" ( minder wel ) en zou die graag wat luider willen . Als ik tijdens de gesproken instrukties aan de volumeknop draai , verandert er niks aan de navigatiestem.( in de handleiding staat nochthans dat het zo kan gewijzigd worden en dat het volumeverschil automatisch wordt opgeslagen ). Het volume van de radio daarentegen kan ik zo hard of stil zetten als ik wil. Voor de rest werkt de navigatie prima en zeer nauwkeurig tot op enkele meters .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt er toch op dat dit te maken heeft met jouw vorige probleem dat wellicht niet helemaal is opgelost.
Dat je met dit apparaat tot op enkele meters nauwkeurig kunt navigeren verbaast me en waarschijnlijk ook de ontwerpers want dat was bij de fabricage absoluut niet voorzien. De theoretisch maximale nauwkeurigheid ligt tussen de 15-20 meter. Nog afgezien van het feit dat je het niet eens kunt waarnemen of aflezen op een monochroom schermpje met uitsluitend een paar symbolen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

"tot op enkele meters" wil niet zeggen "tot op de meter" , zeker niet met de auto .Als je slechts 60 Km/h rijdt is dat hetzelfde als 17 meter / seconde . In plaats van "tot op enkele meters" had ik moeten zeggen "tot op enkele seconden",sorry dat ik me niet helemaal correct heb uitgedrukt , mijne oprechte excuses hiervoor.Toch ging mijn vraag niet over de nauwkeurigheid van dat ding want daar heb ik geen klagen over , wel over het volume van die navigatiemadam . Ik snap dus niet dat die volumeknop het wel doet met de radio maar niet met de navigatiestem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Ondertussen heb ik het probleem van de stille navigatiestem op volgende manier omzeild ; Volume van de radio geminderd zodat de navigatiestem er bovenuit kwam en daarna volume van de versterker omhoog en klaar is kees ! 8)
Topic mag voor mijn part worden afgesloten , alle problemen zijn nu opgelost .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie taal instellen
    door martijne » 21 feb 2015 17:54 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 2071
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 384
  • dnx5240bt volume regelen
    door redwoods » 19 dec 2014 08:12 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 541
  • Volume knoppen stuurwiel werken niet icm RNS510 Tiguan
    door deepeebee » 25 jan 2017 20:57 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 551
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 221
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 710
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1124

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”