DX-R52 naar de kloten

titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

DX-R52 naar de kloten

Bericht door titis »

Heb een DX-R52 in een Porsche 911 Sc willen installeren ,zonder succes . Het tachopulssignaal rechtstreeks afgetapt en getest met een LED en die knipperde als de auto reed. Alle bekabeling aangesloten en toestel werkte op eerste zicht prima . Nieuwe installatie gestart en het ene lachende gezichtje na het andere verscheen en begon daarna te navigeren maar zonder stemgeluid . De radio bleef gewoon spelen terwijl de richting pijlen en straatnamen verschenen ,zonder gesproken instrukties . Plots viel de display uit , radio blijft spelen zonder dat ik het volume kan veranderen ,geen enkele toets werkt nog . Alleen het blauw lichtje van de on/off knop werkt nog ik kan zelfs het volume van de radio niet meer veranderen. Als ik het frontje vaster tegen het toestel duw ,werken alle lichtjes terug maar geen enkele funcktie werkt nog .Volgens mij is die gans kapot maar ik zou begot niet weten wat er mis is gegaan . Dat ding heeft dus ongeveer een uur gewerkt en toen was het gedaan .Iemand enig idee wat hier aan de hand is ??? :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ???
Zie titel! :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Waarom heeft die dan eerst nog een uur gewerkt ? Er van uitgaande dat er van tevoren met het toestel niks mis was .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij dit soort apparatuur kun je natuurlijk gissen naar de oorzaak maar een feit is dat ze op wonderlijke wijze de geest kunnen geven. En dat een apparaat nog één uur "goed" heeft gewerkt wil geenszins zeggen dat het ook correct was aangesloten. Ook hier zijn onverklaarbare uitzonderingen mogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Re: DX-R52 naar de kloten

Bericht door mickey »

titis schreef:Heb een DX-R52 in een Porsche 911 Sc willen installeren ,zonder succes . Het tachopulssignaal rechtstreeks afgetapt en getest met een LED en die knipperde als de auto reed. Alle bekabeling aangesloten en toestel werkte op eerste zicht prima . Nieuwe installatie gestart en het ene lachende gezichtje na het andere verscheen en begon daarna te navigeren maar zonder stemgeluid . De radio bleef gewoon spelen terwijl de richting pijlen en straatnamen verschenen ,zonder gesproken instrukties . Plots viel de display uit , radio blijft spelen zonder dat ik het volume kan veranderen ,geen enkele toets werkt nog . Alleen het blauw lichtje van de on/off knop werkt nog ik kan zelfs het volume van de radio niet meer veranderen. Als ik het frontje vaster tegen het toestel duw ,werken alle lichtjes terug maar geen enkele funcktie werkt nog .Volgens mij is die gans kapot maar ik zou begot niet weten wat er mis is gegaan . Dat ding heeft dus ongeveer een uur gewerkt en toen was het gedaan .Iemand enig idee wat hier aan de hand is ??? :shock:
Misschien te hard gereden gezien het type auto? :lol:
Maar nu even zonder dollen, heb je de contacten van het frontje en de radio als eens goed schoongemaakt?



Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat gebeurt er als je de ISO A stekker een uurtje loshaalt en je sluit 'm daarna weer aan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

De stekker is er meerdere uren uit geweest . Geen verschil ,hij doet niks meer , behalve dan dat de radio blijft spelen op dezelfde zender en zelfde volume want ik kan niks veranderen .De contacten heb ik gereinigd met contactspray en een wattenstaafje , geen resultaat . Zou het kunnen dat de oorzaak is te vinden bij het snelheids pulssignaal ? Ik meet daar iets meer dan 8 Volt terwijl de auto stil staat . Misschien is die spanning te hoog geweest tijdens het rijden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat gebeurt er als je die puls-aansluiting op A1 losmaakt?

En waar heb je die "puls" vandaan gehaald?

Iets anders is dat er in een Porsche (welke, bouwjaar etc?) misschien ook nog andere aansluitingen op de ISO-A Stekker kunnen zitten die problemen geven, heb je dat gecheckt? Immers, een ISO A zegt alleen iets over de afmetingen van de stekker, niet over de aansluitingen, zie viewtopic.php?t=3328
Daar is ook geschreven:
Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Het is een Porsche 911 3.0 SC van 1980 . Er zitten geen ISO-stekkers in . De puls is rechtstreeks afgetapt van de bruin-rode kabel die naar de (electronische) snelheidsmeter gaat . Als ik die bruin-rode kabel afkoppel van de snelheidsmeter meet ik er 2 volt op . Als die bruin-rode kabel aangesloten is op de snelheidsmeter meet ik er 8 Volt op en als ik er een led op aansluit flikkert die als de auto beweegt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Maar wat gebeurt er als je die draad weer loskoppelt van de ISO aansluiting op A1 van de Blaupunkt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Als ik die puls-draad afkoppel ,werkt de Blaupunkt nog steeds niet , zal wel echt kapot zijn dus . Denk dat ik daar volgende keer een Blaupunkt type"E" ga installeren , zonder pulsdraad lijkt me veiliger in dit geval . Weet er iemand hoeveel spanning die puls normaal mag hebben want ik vind hier niks van terug in de handleiding ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Ben er achter gekomen dat de constante 12Volt blijkbaar een slecht contact gaf ,tevens de contacten nog maar eens grondig gereinigd en hij werkt terug ! :D Hierbij wil ik de mensen danken voor hun reply's en ik ben dolgelukkig dat mijne DX-R52 dan toch niet zo naar de kloten was als ik eerst wel dacht !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als dat het geval was zijn ook de permanente en geschakelde 12 volt niet op de juiste plaatsen aangesloten. dwz A4 en A7 zijjn verwisseld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

titis schreef:Ben er achter gekomen dat de constante 12Volt blijkbaar een slecht contact gaf ,tevens de contacten nog maar eens grondig gereinigd en hij werkt terug ! :D Hierbij wil ik de mensen danken voor hun reply's en ik ben dolgelukkig dat mijne DX-R52 dan toch niet zo naar de kloten was als ik eerst wel dacht !
Hij werkt nu dus helemaal weer goed, incl. navigatie? En die navigatie is ook nauwkeurig?
Vraag is ook nog hoe zo'n 12V slecht kontakt kan maken, was die niet goed gesoldeerd of zo, of had je soms zo'n berucht blauw stroomdief/beunblok gebruikt :?: :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

denk dat deze klacht nog wel terug komt :)

Hoop het niet voor u!
Indien nodig kan ik u misschien helpen.

vr gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
titis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2007 14:08

Bericht door titis »

Er waren geen draden omgewisseld , ook de permante 12V en de geschakelde waren goed aangesloten . Ik had echter nog niets gesoldeerd maar gewoon met zgn "lusterklemmen" ( ge weet wel ,die met 2 schroefjes ) zoals afgebeeld op figuur 10 van de handleiding .Nu is alles gesoldeerd met een krimpkous erover en alles werkt prima.
Bij de navigatie waren echter nog steeds geen gesproken instrukties te horen .Heb toen de lijnuitgangen naar de versterker gewisseld en toen was die plots wel te horen . Nu moet ik de handleiding nog eens goed gaan nalezen want ik zou het volume van de gesproken instrukties wat harder willen zetten . Maar ik ben al blij dat die werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 777
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3457
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 415
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 544
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 729
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 682
  • AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
    door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 974

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”