Blaupunkt Travelpilot EX in ford focus icm ipod én telefoon

marcb
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2007 23:05

Blaupunkt Travelpilot EX in ford focus icm ipod én telefoon

Bericht door marcb »

Hallo allen,

ik zit met het volgende: ik krijg volgende week mijn nieuwe ford focus geleverd. Nu maakt de dealer een aansluiting op de travelpilot EX om de ipod te kunnen bedienen via het stuur en de radio. Nu wil ik ook graag mijn carkit aansluiten en volgens de dealer gaat dit een probleem worden.... zij komen met de oplossing dat er in Belgie een kabel gemaakt moet worden á 150 euro. Zij zeggen dat dit lastig is omdat beidde apparaten gebruik maken van de aux ingang.

Aangezien ik hier verder geen kaas van gegeten heb vraag ik mij af wie er wellicht een ander en goedkoper alternatief weet met de zelfde eigenschappen (bediening ipod; telefoonmute en geluid via voorste luidsprekers).....?

alvast bedankt allemaal!

groet/marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt gewoon een standaard mute interface kopen en deze in de LS uitgang plaatsen. naar keueze welke LS je wilt gebruiken. Werkt perfect.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcb
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2007 23:05

Bericht door marcb »

ok, maar deze radio beschikt al over een telefoonmute; kan deze niet gewoon gebruikt worden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gaat bij de aansluiting van de carkit niet uitsluitend over de mute maar je wilt ook het geluid over de speaker(s) horen. Daarom moet je ook een Tel+ en - hebben en dit heeft de EX dacht ik niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat laatste......

Op de E-serie zit op de Mini-ISO C2 op pin 7 en 8 Telephone/Navigation AF In + en -. Ik neem aan dat dit de aansluiting is die voor de telefoon gebruikt kan worden.
Voorts wordt er in de handleiding (pagina 72 van de E1) gesproken over "Volume instellen voor.... en telefoon...."

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcb
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2007 23:05

Bericht door marcb »

bedankt voor de antwoorde!

Dus als ik het goed begrijp:

- aansluiting ipod op de cd wisselaar/aux aansluiting (met een door de dealer geleverd stuk techniek voor de bediening van de ipod), en

- aansluiting telefoon door pin 7 en 8 (AF IN +/-) en de draad voor de telefoonmute)

?

groet/Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Op de E-serie zit op de Mini-ISO C2 op pin 7 en 8 Telephone/Navigation AF In + en -. Ik neem aan dat dit de aansluiting is die voor de telefoon gebruikt kan worden.
Hier dreigt verwarring te ontstaan! We hebben het niet over een E1 of E2.
De EX is een speciaal voor Ford gemaakte navigatie die uitsluitend Ford-specifieke aansluitingen kent waarbij de bedoelde NF ingangen beschikbaar zijn op pin 1 en 7 van de 12 polige B-stekker. Dit is de stekker waarmee de stuurwielbediening wordt aangesloten. Op pin 5 moet de mute worden aangesloten.
Aangezien dit nogal moeilijk schijnt te zijn houd ik het voorlopig bij mijn (alternatieve) suggestie om gewoon een mutebox te gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt gelijk, als zo vaak :wink:
Ik was op het verkeerde been gezet door die E....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcb
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2007 23:05

Bericht door marcb »

ik begin het gevoel te krijgen dat het een lastig onderwerp is; zelf twee ford dealers vertellen verschillende verhalen. Denk dat ik de dealer waar ik de auto ophaal de ipod met bediening maar laat installeren en dat zal dan via een kabel van stc gebeuren als ik het goed begrepen heb (stcipd0x). De kabel waar ze mij voor willen laten betalen stoppen ze dan maar in hun xxx (sorry begin er een beetje moe van te worden).... Vervolgens breng ik de auto maar naar vodafone om een carkit in te laten bouwen en dan zoeken ze daar maar uit hoe het allemaal zou moeten.... :roll:

jullie bedankt voor jullie input en mochten er nog ideeen zijn hoor ik ze graag natuurlijk.

groet/marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De STC iPod carkit (á € 299) is niet bedoeld voor de Travelpilot EX maar voor de Ford radio 6000 of de Sony autoradio. Daarbij is volledige bediening van de iPod via stuurwielbediening mogelijk. Ik hoop voor je dat er op de TP EX ook een aux-knop en de juiste aansluiting zitten, hetgeen ik sterk in twijfel trek, anders is het een duur experiment.
Het lijkt me dat je bij Vodafone ook een hoofdprijs moet betalen. Die hebben gegarandeerd geen inventieve oplossing voorhanden als de radio/navi niet standaard is voorzien van de benodigde aansluitingen. Dan prakken ze ergens een los speakertje en zul je zelf via de stuurwielbediening op Mute moeten schakelen vrees ik.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 963
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 522
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 729
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 564
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2178
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 682
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”