Beste mensen.
Ik heb een VW Polo uit 2000 en wil hierin mijn Travelpilot E1 inbouwen. Deze navi komt uit mijn Golf uit '96 waarin hij direct probleemloos werkte.
Ik heb de ISO stekkers (een bruine en een zwarte) aangesloten op de navi en de GPS antenne geinstalleerd op mijn dashboard. Ik krijg echter geen tachosignaal. Is deze niet standaard aangesloten op de ISO stekker? Zo nee, welke draad moet ik pakken en hoe gaat dit in zijn werk? Ligt er gewoon een losse draad in de kabelboom die ik naar een pin van de ISO stekker kan trekken.
Ook heb ik op dit forum gelezen dat de continue plus en geschakelde plus bij een VW Polo standaard omgewisseld zijn. Is dit juist? Ik kreeg voorheen (in mijn golf) altijd een knipperend rood lampje wanneer ik de auto af zette, dit is nu niet meer het geval. Is dit de oorzaak van de omgedraaide draden? Kan ik dit simpelweg herstellen door de draadjes van pin te verwissellen?
Ik ben een beetje een leek met electronica dus zou het zeer op prijs stellen als jullie me hier mee kunnen helpen.
Blaupunkt TP E1 in VW Polo (2000)
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jun 2007 20:11
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Welkom op het forum.
Hoewel de aansluitingen van de Golf uit 96 en de Polo uit 2000 mits er radio/radiovoorbereiding aanwezig was het zelfde zou moeten zijn, is het niet ondenkbaar dat er al eens iets is gerommeld met de bedrading en daardoor A4 en A7 al verwisseld zijn. Ik zou dat toch maar even controleren, bijv met een proeflampje.
Je kunt de pinnetjes in de stekker vrij eenvoudig "ontgrendelen" en dan op een andere plaats er weer in steken.
volgens de duitse Petri site zijn er 3 mogelijke plaatsen voor het tachosignaal.
Polo 2000-2002
Succes!
Hoewel de aansluitingen van de Golf uit 96 en de Polo uit 2000 mits er radio/radiovoorbereiding aanwezig was het zelfde zou moeten zijn, is het niet ondenkbaar dat er al eens iets is gerommeld met de bedrading en daardoor A4 en A7 al verwisseld zijn. Ik zou dat toch maar even controleren, bijv met een proeflampje.
Je kunt de pinnetjes in de stekker vrij eenvoudig "ontgrendelen" en dan op een andere plaats er weer in steken.
volgens de duitse Petri site zijn er 3 mogelijke plaatsen voor het tachosignaal.
Polo 2000-2002
- Hinter dem Knieschutz ist ein Kabelstrang gelegt, dort weiß-gelbes Kabel
- schwarzer Radio-Stecker, PIN 1, weiß-gelb
- unter dem Sicherungskasten, schwarzer Stecker, PIN 3, weiß-blau
Succes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 389
-
-
Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G -
Reacties: 2
Weergaves: 929
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 810