Blaupunkt TP E1 in VW Polo (2000)

Jacob Post
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:11

Blaupunkt TP E1 in VW Polo (2000)

Bericht door Jacob Post »

Beste mensen.

Ik heb een VW Polo uit 2000 en wil hierin mijn Travelpilot E1 inbouwen. Deze navi komt uit mijn Golf uit '96 waarin hij direct probleemloos werkte.

Ik heb de ISO stekkers (een bruine en een zwarte) aangesloten op de navi en de GPS antenne geinstalleerd op mijn dashboard. Ik krijg echter geen tachosignaal. Is deze niet standaard aangesloten op de ISO stekker? Zo nee, welke draad moet ik pakken en hoe gaat dit in zijn werk? Ligt er gewoon een losse draad in de kabelboom die ik naar een pin van de ISO stekker kan trekken.

Ook heb ik op dit forum gelezen dat de continue plus en geschakelde plus bij een VW Polo standaard omgewisseld zijn. Is dit juist? Ik kreeg voorheen (in mijn golf) altijd een knipperend rood lampje wanneer ik de auto af zette, dit is nu niet meer het geval. Is dit de oorzaak van de omgedraaide draden? Kan ik dit simpelweg herstellen door de draadjes van pin te verwissellen?

Ik ben een beetje een leek met electronica dus zou het zeer op prijs stellen als jullie me hier mee kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum.

Hoewel de aansluitingen van de Golf uit 96 en de Polo uit 2000 mits er radio/radiovoorbereiding aanwezig was het zelfde zou moeten zijn, is het niet ondenkbaar dat er al eens iets is gerommeld met de bedrading en daardoor A4 en A7 al verwisseld zijn. Ik zou dat toch maar even controleren, bijv met een proeflampje.
Je kunt de pinnetjes in de stekker vrij eenvoudig "ontgrendelen" en dan op een andere plaats er weer in steken.

volgens de duitse Petri site zijn er 3 mogelijke plaatsen voor het tachosignaal.
Polo 2000-2002
  • Hinter dem Knieschutz ist ein Kabelstrang gelegt, dort weiß-gelbes Kabel
  • schwarzer Radio-Stecker, PIN 1, weiß-gelb
  • unter dem Sicherungskasten, schwarzer Stecker, PIN 3, weiß-blau
Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat de nood zo hoog is dat je het nodig vindt hetzelfde ook nog eens per PM onder de aandacht te brengen. Volledigheidshalve verwijs ik nog even naar mijn "signature".

Succes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vw Polo 2012 navigatie
    door Michel 1309 » 20 jan 2018 13:26 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 369
  • Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
    door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 908
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 775

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”