Blaupunkt DX-R70 probleem

fons30
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2007 08:56

Blaupunkt DX-R70 probleem

Bericht door fons30 »

Hallo allemaal ,
Ik ken niet veel van het DX-R70 systeem, ik heb het alleen gebruikt op mijn vorige vw variant van 2003 waar hij 4 jaar probleemloos gewerkt heeft, tot nu ik een nieuwe vw golf heb,
dit is het probleem :
calibratie werkt niet en is ook na lang proberen niet mogelijk op te starten, de progressiebalk blijft open staan
internal test is ok
gps signaal 7 a 8 satellieten, ok plus gps signaal verandert met positie van de wagen,
sensortest
gyro verandert met positie wagen dus ik denk ok
tacho blijft op 0 staan ook als wagen rijdt , dat lijkt mij niet ok
km/h blijft op 0 staan ook als wagen rijdt, dat lijkt mij ook niet ok
richting pijltje staat naar voor, lijkt mij ok

wat is een tacho en waar zit die op de auto of op de navigatie-radio ?
[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ptr24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2007 23:41

Bericht door Ptr24 »

Hoi,

ik denk dat je geen puls signaal aangesloten hebt op het systeem! Je systeem is een snelheids afhankelijke puls nodig welke je af moet tappen van bv cruisecontrol, of achter je kilometerteller. Er zijn wel links op deze site te vinden waar hij zou moeten zitten!

Gr Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Nieuwe Golf? Je bedoelt een type V? Dan heb je een volledig CAN-BUS-systeem in je auto en kun je het snelheidsignaal alleen met een interface (bijvoorbeeld van Dietz) "aftappen". Het is dus niet vreemd dat je geen snelheidspuls hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

-KJ- schreef:Nieuwe Golf? Je bedoelt een type V? Dan heb je een volledig CAN-BUS-systeem in je auto en kun je het snelheidsignaal alleen met een interface (bijvoorbeeld van Dietz) "aftappen". Het is dus net vreemd dat je geen snelheidspuls hebt.
Dat is mbt het onderwerp een klein beetje kort door de bocht aangezien er niet wordt gesproken over de wijze van aansluiten. Hij meldt alleen dat tacho=0 etc.
Dit betekent dat alles in ieder geval is aangesloten met een ISO stekker. Als de auto is afgeleverd met radiovoorbereiding zit er alleen een ISO stekker in de lege ruimte waar normaliter GALA op pin 1 aanwezig is.
Maar er zijn bij VW allerlei variaties mogelijk mbt aansluitingen en misschien zit er zelfs al een CAN bus adapter in de ruimte.
Overigens is de adapter wel handig maar absoluut niet noodzakelijk voor het aansluiten van een DX R70.
Snelheidssignaal zit op pin 28 van de 36 polige stekker achter het instrumentenpaneel en da andere signalen/spanningen zijn zeer eenvoudig af te takken.
Zie ook bijv http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Sorry hoor, maar als iemand hier dit soort vragen stelt, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij in een verloren uurtje even zijn tellerunit van >1000 Euro uit z'n gloednieuwe auto schroeft en vervolgens PIN 28 gaat beleggen met een kabeltje.

De Golf 5 heeft geen ISO-stekkers met GALA, maar een Quadlock/MOST.

De interface-oplossing is veel gebruiksvriendelijker en er is minder kans op een goed doorbakken tellerunit of erger. Schoenmaker blijf bij je leest !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Schoenmaker blijf bij je leest !
Geen idee waar je de wijsheid vandaan haalt maar als een Golf V met alleen radiovoorbereiding wordt besteld, zit er gewoon een ISO stekker in en geen quadlock.
En de methode om met pin 28 een snelehidssignaal af te takken is een voorziening in het boordcomputersysteem waarbij door deze een signaal wordt gesynthetiseerd dat voor de snelheid kan worden gebruikt.
Het instrumentenpaneel verwijderen is een kwestie van enkele minuten. Slecht 2 torcx-schroeven behoeven te woren verwijderd waarna de hele klokunit naar voren kan worden genomen.
Dezelfde methode wordt ook uitgebreid gedocumenteerd in de protocollen die hiervoor aanwezig zijn bij de dealer van zowel VAG als van VDODayton.
Mocht je daar niet van overtuigd zijn dan dit nog: http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... _Golf5.pdf
Dus geen onzin ophangen en gewoon goed lezen wat er staat. Ik ben gewoon bij mijn leest gebleven en ik weet vrij aardig waarover ik spreek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-KJ-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:18

Bericht door -KJ- »

Nergens gelezen dat de Golf met alleen radiovoorbereiding is geleverd...jij wel blijkbaar.

Weet je wat? Verwijder mijn account maar, dan kunnen jullie hier rustig verder rommelen en kan ik m'n tijd zinniger besteden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nergens gelezen dat de Golf met alleen radiovoorbereiding is geleverd...jij wel blijkbaar.
Ik ook niet. Maar er wordt nergens gewag gemaakt van de uitvoering zoals deze af fabriek geleverd is en daarom stel ik dat ALS deze met alleen radiovoorbereiding werd geleverd er in ieder geval een ISO A en B aansluiting in het radiovak zitten. Die zitten dan keurig geclipt aan de binnenzijde van het afdekplaatje waarvoor hier twee klemverbindingen aanwezig zijn.
Geen enkele reden om kwaad of beledigd te zijn als een ander commentaar heeft op jouw zienswijze. Daar is het forum voor.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 791
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1099
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1111
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 510
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4829

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”