Blaupunkt DX-N werkt wel maar kan hem niet bedienen

Freddy K
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:40

Blaupunkt DX-N werkt wel maar kan hem niet bedienen

Bericht door Freddy K »

wie o wie kan mij helpen.

Ik heb een Blaupunkt Travel Pilot DX-N (2002) in mijn auto (mercedes E300 1998) met originele cd's (benelux 2001 en 2004 en duitsland 2003)

Het probleem is als volgt: Opstarten gaat goed maar kan hem niet bedienen. Wel werkt de display en na enige tijd dat het scherm op start staat springt ie automatisch op de kaart en geeft aan waar ik ben (ook tijdens het rijden geeft ie de juiste lokatie aan)

Heb tweedehands een andere complete set gekocht, de cd unit uitgewisseld maaaaaar helaas het zelfde probleem.

kabel van de handbediening uitgewisseld, TCM kast gewisseld. helaaas nog steed geen gewenst resultaat.

WAT KAN HET PROBLEEM ZIJN???

Heb overigens bij de andere set wel een draadloze bediening erbij zitten maar geen aansluit schema

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit het feit dat je wel een kaart te zien krijgt moet je concluderen dat de CD wél gelezen wordt, daar zou dus het probleem niet mogen zitten. En ook de GPS info komt wel door, lijkt het.

Waar ik aan denk is dat het frequent wisselen van die CD's wel eens een rol kan spelen. Op elke CD staat een stukje besturings-SW en die is onderscheidelijk voor de verschillende jaargangen. Door dat overschrijven van vorige versies, en met name het teruggaan naar een oudere versie zou er wel eens iets mis kunnen gaan.

Maar ben je er echt zeker van dat je originele CD's hebt? Er zijn knap gemaakte vervalsingen in omloop, die voor bergen problemen zorgen. Zie de topics die daarover gemaakt zijn zoals viewtopic.php?t=5115 en viewtopic.php?t=6984 :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freddy K
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:40

Bericht door Freddy K »

100 % zeker dat het geen kopieen zijn. origineel bedrukt en met originele opbergdoosjes.

Ik heb onder tussen op de site de instalatie schema's gevonden hiermee ga ik vanavond mee aan de slag.

Wel kan ik opmerken dat de laatste tijd (voordat de navigatie bedienning ermee ophield) mijn ontvangst van de radio steeds slechter werd.

Zou het dan iets te maken kunnen hebben met de tunerbox (TMC)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freddy K
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:40

Bericht door Freddy K »

:oops: :lol: :) :oops: :D

Dankzij het instalatie schema dat ik op deze site gevonden heb is mijn probleem opgelost.

Van het systeem wat ik tweedehands gekocht heb, heb ik de draadloze bedieningpaneel kunnen instaleren en zie mijn Blaupunkt Travel Pilot DX-N werkt weer als een zonnetje.

Wat is nu waarschijnlijk defect?:

of de verleng kabel (art. 8 618 841 480) van 4 meter of het bedieningspaneel (art. 8 618 842 624)

Dit ga ik later wel uitzoeken maar als er mensen zijn die nog praktische tips hebben om dit allemaal te controleren of anders, te koop hebben dan hou ik mij dit aanbevolen.

Tot zover bedankt NavigatieHelpSite

Roland, Harderwijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's snel, het lijkt wel Overtoom uit den Dolder :D

Mooi dat je het opgelost hebt, met de bestaande CD's. Want die zijn allemaal bruikbaar?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freddy K
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:40

Bericht door Freddy K »

JW,

ik heb het getest en de navigatie werkt op alle cd's die ik heb.

Mijn problemen zitten in de bedieningshoek, waarschijnlijk een kabel beschadigd of mijn bedieningspaneel defect.

Maar zoals reeds eerder vermeld is dit probleem nu opgelost door een draadloos systeem van een andere tweedehandse set en kan ik nu de navigatie weer gewoon gebruiken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar ik ben net pas lid geworden. Het komt misschien ook voor anderen nog eens van pas.

Een mij bekend euvel met de kabelbediening is slecht contact tussen de eerste steker en de contra-steker van de verlengkabel.
Alles past en lijkt prima in orde maar als je met een Ohm-meter de verbindingen doormeet blijkt dat er soms toch enkele hoogohmig zijn. (eem paar honderd Ohm)
Dat lijkt niet ernstig maar de toetsen zitten in een z.g. weerstandsmatrix en die extra overgangsweerstand stuurt alles hopeloos in de war.

Een tweede mogelijkheid is dat men dacht dat dat het wel zonder de bijgeleverde verlengkabel kon.
Mischien dat het wat afstand betreft wel kon maar die verlengkabel is een z.g. kruiskabel waabij 1 met 4, 2 met 3 enz. veerbonden is.
Zonder verlengkabel, desnoods helemaal opgerold, komen de signalen dus niet op de juiste pootjes terecht en komt ook de bediening niet op zijn ehh.. in orde!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 284
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 789
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 716
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1699
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 886
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 834
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 905

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”