Blaupunkt Amsterdam: problemen

kjeld
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:11

Blaupunkt Amsterdam: problemen

Bericht door kjeld »

beste ,

ik heb een navigatie amsterdam larten inbouwen in een nieuwe hyundai santa fe... met ontzettend veel problemen, vast lopen route niet kunnen vinden etc etc uiteindelijk hebben ze er een hele nieuwe in gezet... maar jullie raden het al... wederom problemen, is er iemand die mij kan vertellen wat de hyundai dealer fout doet. Ik heb ergens op het internet gezien dat dehyundai santa fe model 2006 geen tacho signaal heeft klopt dit??

heel erg bedankt!\\

kjeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is van hier uit heel lastig zo niet onmogelijk om, op basis van de summiere gegevens die jij verstrekt, te beoordelen wat de Hyundai-dealer verkeerd doet.
Jij laat iets bij hem inbouwen en daarvoor heeft hij de plicht op zich genomen dat goed te doen. Zo niet dan mag hij dat herstellen. Nog niet goed? Geld terug. Overigens is het zeker niet zo dat na het verwisselen van de navi en het terugkeren van het probleem de oorzaak bij de auto moet worden gezocht. Ontvangt de navi voldoende satellieten? Zo nee, heeft de SanteFé dan wellicht een warmtewerende voorruit en de GPS-antenne erachter? Het vastlopen en routes niet kunnen vinden duidt bijv vaak op slecht leesbare CD! Is dat soms tweemaal dezelfde geweest? Wordt jouw huidige positie wel juist weergegeven?
En zou de dealer zelf niet het allerbeste weten of er al dan niet een tachosignaal in de SantaFé zit?
Het lijkt me anno 2007 hoogst onwaarschijnlijk dat dit het geval zou zijn. En als dit zo is dan zou de dealer jou toch zeker even hebben geadviseerd mbt het aanbrengen van een andere tachopuls-voorziening.
Volgens Petri: Santa Fee 2001- weißer Stecker am Kombiinstrument, Kabelfarbe: rosa/schwarz
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dennisvw
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 10:13

Bericht door dennisvw »

Zou zelf ook eens informeren bij bedrijven die dagelijks navi`s inbouwen of die dit probleem herkennen en kunnen oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zou kunnen. Maar reken er dan wel op dat topic starter dat zelf zal moeten betalen :!:

Zoals Gerritje zegt, die dealer heeft 'm ingebouwd en is verantwoordelijk voor de goede werking. Op zíjn kosten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zou zelf ook eens informeren bij bedrijven die dagelijks navi`s inbouwen of die dit probleem herkennen en kunnen oplossen.
Uit de vele rapportages, hier en bij andere fora, is ons gebleken dat juist bij deze bedrijven nogal wat (ernstige) problemen hun oorsprong hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Het vastlopen en de route niet kunnen vinden, kunnen heel goed hun oorsprong in dezelfde bron hebben.

Ik denk hierbij aan de antenne, heb je enige informatie voor ons, betreffende :

- soort antenne
- locatie van de antenne
- satelliet ontvangst

Het tacho signaal komt daarna als tweede, hoewel die bij navigeren doorgaans de primaire bron is, zal het systeem eerst een 'fix' moeten hebben om zijn huidige positie te kunnen bepalen. Pas daarna kan die via tacho en mapmatching de zaak bijwerken.
Denk overigens ook aan continue puls-signaal en plus-signaal-na-contactslot.

Maar laten we het stap voor stap doorlopen, te beginnen bij de antenne.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 281
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 353
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 829
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 869
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 752
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 734
  • Problemen updaten DNX521VBT
    door caspert79 » 02 jul 2014 11:30 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 948

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”