Ik heb een Blaupunkt Travelpilot E2 in mijn auto.
Netjes geinstalleerd in de garage.
Het apparaat heeft een jaar prima gefunctioneerd, radio, cd en navigatie.
Echter, wanneer ik nu mijn navigatie start en voer een adres in uit het geheigen, wordt aangegeven dat de route word berekend. Maar na een paar tellen hoor ik dat de bestemmingh buiten het opgeslagen gebied ligt.
Wanneer ik de cd rom (origineel)(2004) er in doe, maak dit geen verschil uit.
Als ik een nieuw adres in wil voeren wordt gevraagd; " Plaats de passende cd". Die zit er in, maar er gebeurd niks.
Het vreemde is dat wanneer ik de navigatie gewoon laat aanstaan( en de pijl verschijnt ) en ik kom op de plaats van bestemming, zegt ie wel dat de bestemming bereikt is !!??
Ik heb vandaag gebeld naar Blaupunkt en daar vertelde ze dat ik maar een nieuwe cd moest kopen, eentje van 2006.
Als dat niet zou helpen moest ik het apparaat maar via een dealer laten opsturen naar hun, zodat ze die konden nazien.
Omdat het apparaat het altijd heeft gedaan lijkt het me niet dat het aan de cd kan liggen. Deze is nog netjes, geen krasjes. Een normale cd doet het ook nog, dus de laser etc is goed.
Er wordt nog wel doorgeteld via de Ol en Nb, dus ook de GPS is nog goed.
De vraag na dit verhaal,
Heeft iemand dit al eens meegemaakt, Wat kan ik er aan doen, is een nieuwe cd een optie?? ( 149 euro !!) of zou het een softwareprobleem zijn.
Moet ik misschien maar eens de accu losmaken en alles een opnieuw proberen in te stellen?
Graag raad.
mvrgr
Robert