Wie heeft er ervaringen met Navteq 8.0?

Mharrak
New Member
New Member

Wie heeft er ervaringen met Navteq 8.0?

Bericht door Mharrak »

Heb sindskort een Becker 4725 op de kop kunnen tikken. Inbouw heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar dankzij mede deze pagina kwam ik erachter dat de snelheidspulsmeter aangesloten moest worden via de snelheidsmeter. Via internet een kopie gekocht van de meest recente versie, Navteq 8.0. Na kalibreren enkele routes uitgeprobeerd in mijn woonplaats, Arnhem. Ik vind dat het systeem heel onlogische routes aangeeft en soms ook op sommige plekken de mist in gaat. Zo geeft ie richting mijn woning, twee straten ervoor, aan dat ik ipv naar rechts naar links moet terwijl ik helemaal niet links kan afslaan. En als ik rechts af sla dan zou ik eigenlijk de eerste straat rechts moeten afslaan, maar dan zegt ie dat ik de 2e straat rechts af moet en aan het eind weer rechts. Terwijl het systeem moet weten dat ik de eerste rechts af moet. Verder werkt het systeem oke, maar heb nog niet echt de tijd gehad om wat moeilijke opdrachten uit te laten voeren.
Ligt dit aan de software van navteq of ligt het toch aan het aansluiten. Mijn radio heb ik aangesloten op een peugeot 306 sedan van 1995. Hoop graag een reactie van jullie te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Mharrak,

Je schrijft dat je een kopie hebt gekocht via Internet. In het regelement van dit forum staat dat discussies over kopieën enzovoorts hier niet toegestaan zijn. Ik zal het topic toch open laten zodat iemand nog wel kan aangeven of het aan het aansluiten ligt, maar de discussie over de CD wil ik hierbij sluiten. Koop eerst een originele CD en dan kunnen we daar verder over praten, ok?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. mocht deze discussie toch weer uitdraaien op een discussie over de CD, dan sluit / verwijder ik het topic alsnog...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mharrak
New Member
New Member

Bericht door Mharrak »

Hoi Thoho,

Thanx voor je reactie. Heb van een vriend een originele 8.0 versie geleend en die doet exact hetzelfde als de kopie. Waar zou het aan kunnen liggen dat de navigatie niet zo nauwkeurig werkt en mij soms de verkeerde kant opstuurt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wit
New Member
New Member

Bericht door wit »

Heb ook hetzelfde probleem gehad. Ben weer teruggegaan naar versie 7.0 en dat bevalt me beter. Enig idee wanneer er een versie 9.0 gaat uitkomen ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Zoals je het probleem beschrijft zijn er een aantal opties waar het mogelijk aan zou kunnen lopen deze zou je allemaal even kunnen nalopen:

A:
Hoeveel sattelieten zijn er aanwezig tijdens het rijden van de route. Wanneer dit aantal heel erg laag is <3 dan wil een systeem nog wel eens de mist in gaan tijdens de route. Check dit.

B:
Het zou ook kunnen dat je kaliberatie van je systeem niet goed is. Verwijder de kaliberatie in zijn geheel en doe een nieuwe met in ieder geval meer dan 6 satelieten

C:
Wanneer je systeem niet de meest logische route kiest, kan dit te maken hebben met de indeling van de wegnet. Wanneer je voor de "snelste route" kiest, zal het systeem je via de hoofdaders van een stad sturen met het idee dat je daar de minste vertraging zult oplopen. Wat je kunt doen is een route plannen en daarbij de "kortste route" optie kiezen. Je weet dan zelf wel of dit ook daadwerkelijk de korste is. Deze route is naar mijn ervaring ook bijna altijd de kortste route.

Ik hoop dat je hiermee je probleem kunt oplossen. Het hoeft namelijk helemaal geen problemen te geven, de combinatie van jouw systeem en de versie die je benut.

Succes,
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mharrak
New Member
New Member

Bericht door Mharrak »

Thanx voor je reactie chemical.

De oorzaken waar het aan zou kunnen liggen heb ik, behalve met de laatste optie, allemaal nagechecked. Ik denk zelf dat het toch aan de software ligt van de 8.0 versie. Zoals ik al eerder schreef moet ik een parallelweg op om mijn straat in te rijden. Bij het stoplicht zou ik rechtsaf moeten slaan, maar het systeem zegt linksaf. En als ik toch rechtsaf sla dan zegt ie dat ik linksaf moet slaan, hetgeen correct is en dat ik de tweede straat rechtsaf moet slaan terwijl mijn woning in de eerste straat rechts is. Als ik mijn straat in rijd dan herkent hij deze pas als ik helemaal aan het eind van de straat rijd. Nogal heel onlogisch allemaal. Dit overkwam mij ook bij de John Frostbrug (Arnhem) daar zegt ie dat ik bij de eerste afslag rechtsaf moet (richting Heteren/Driel) terwijl dit de tweede aflsag moet zijn. Ook op de dijk naar Heteren geeft ie midden op de dijk aan dat ik opeens linksaf moet slaan terwijl dit een in-en uitrit is van een boerderij?????
Ook als ik in het centrum van Arnhem rijd dan geeft ie aan dat ik een straat in moet terwijl deze al jaren dood loopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest
    door verwijderd-127105 » 10 dec 2015 22:51 » in Garmin
    Reacties: 6
    Weergaves: 3173