Volledige Indy blokkade

snap
Normal Member
Normal Member

Volledige Indy blokkade

Bericht door snap »

Gisteren had mijn Indy blijkbaar een offday. Zomaar zonder enige reden blokkeerde alles met de vermelding " gelieve navigatie cd in te voegen. Nochtans was deze erin want had al een paar ritten afgewerkt. Niets hielp kon zelfs de cd er niet uitkrijgen, totdat ik de batterij had ontkoppeld en terug aangekoppeld zodat hij volgens mij een volledige herstart heeft gedaan.
Resetten via knop 1 3 en TP hielp niet.
Werkt al sinds 08/2004 zonder noemenswaardige problemen iemand enig idee waarom nu ineens deze blokkade ??
Werk wel met kopies van de originele cd's maar al van in het begin dus...
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dan zou ik er gewoon maar even de originele CD instoppen.
Is dan alles weer OK?

Het is al veel vaker geschreven, loopwerken hebben meer moeite met gebrande dan met originele CD's. En op den duur kan dat gewoon problemen gaan geven, zeker in een zó zwaar belast en veel gebruikt systeem als een Navi in een auto....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is al veel vaker geschreven, loopwerken hebben meer moeite met gebrande dan met originele CD's. En op den duur kan dat gewoon problemen gaan geven, zeker in een zó zwaar belast en veel gebruikt systeem als een Navi in een auto....
En als een MS5600 of soortgenoot defect raakt door het gebruik van een zelfgebrande MRE volledig volgens de VDO aanwijzingen samengesteld, wat zegt VDO Dayton dan tegen de klant?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Die MRE-CD zal maar weinig in het systeem gebruikt worden, en dus is de belasting en daarmee de snellere veroudering van het loopwerk marginaal.
VDO's bedoeling is ook niet om voortaan zelf de CD/DVD's te gaan downloaden en branden. C-IQ gebruikers krijgen gewoon gratis nieuwe CD/DVD's, ik heb dat eerder ook geschreven:
Belangrijker is dat ik uit "zeer wel ingelichte bron" vernomen heb dat deze service NIET bedoeld is om de gewone updateprocedure te gaan vervangen. Gebruikers krijgen gewoon een origineel exemplaar opgestuurd.

Echter, voor het versturen van een nieuwe CD/DVD in geval van verlies of beschadiging, zal er voor unlimited gebruikers € 10,- verzendkosten in rekening worden gebracht (als er tenminste niets besteld wordt o.b.v. nieuwe kaartsoftware), Dit geldt dus NIET voor limited gebruikers.
Als extra service (en als alternatief voor unlimitedgebruikers die niet bereid zijn om de € 10,- te betalen), is er nu deze downloadmogelijkheid.
Op zich heb je een punt dus, in de praktijk speelt dit geen rol imho :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

In navolging op de volledige blokkade toch een vraagje nog.
Het was door een " cd leesfout " dat ik die blokkade gekregen heb. Nu sindsdien rij ik dus terug rond met de originele cd's en vandaag had hij het weer, melding " cd fout ". Nu ik kan dat begrijpen dat de cd zelf vuil is want wanneer ik ze er uit haal, kuis en opnieuw insteek werkt alles terug normaal. Maar nu komt echter mijn vraag. Hoe kan het eigenlijk als je een bestemming hebt ingevoerd en na een tijdje rijden je plots die foutmelding krijgt ?
Ik dacht eens je de besteming had ingevoerd de indy geen gebruik meer maakte van de cd omdat de bestemming en de route in het geheugen was opgeslagen. Of zie ik hier iets over het hoofd misschien ?
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

In principe heb je gelijk met die laatste opmerking. En ik denk dan ook dat als je de CD er uithaalt nadat je de route hebt laten berekenen het wel goed gaat.
Tenzij je onderweg van je route gaat afwijken natuurlijk, en er onvoldoende corridor in het geheugen zit om jou verder te laten navigeren. Was dat het geval misschien?

Het feit dat je deze melding nu vaker krijgt duidt op een storing in de leesunit. Sterk vervuild of zoiets, zou dat kunnen in jouw geval?
Hou in elk geval de CD goed schoon, doe dat schoonmaken zorgvuldig, onder een lauwwarme kraan thuis en droog 'm zorgvuldig af met een zeem, zachtjes van binnen naar buiten...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Hallo JW,
bedankt voor de uitleg.
Zal eens nakijken, indien nogeens die cd foutmelding, ik van de originele route ben afgeweken.
In de vorige gevallen denk ik het niet maar ik rij gemiddeld 12.000 km op een maand dus kan ik het niet met zekerheid zeggen natuurlijk. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

12.000 km PER MAAND???
Heb jij wel tijd dit forum te bezoeken?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Inderdaad Higgy,
niet veel nee. Ik kan ook wel zeggen dat ik nu ook gemiddeld 1 uur per dag eerder thuis ben, als ik al thuis kom, dankzij mijn indy. Vroeger was het allemaal opzoeken op kaarten en telefonisch via de vrouw met de computer :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”