1 maand geleden een Indianapolis in mijn Golf IV geplaatst, GPS antenne in de rechterbovenhoek van de voorruit geplakt. Alles gekalibreerd etc. en dus 1 maand lang zonder enig probleem rondgereden. Meestal 5 of meer sattelieten ontvangst.
Sinds gisteren valt de ontvangst regelmatig volledig weg en krijg in het display "Off Map" te lezen. Soms 1 a 2 sattelieten dan weer 5 of 6 dan weer 0. Kortom dit komt de nauwkeurigheid en bruikbaarheid niet ten goede.
Ik heb de antenne reeds op enekel andere positities geprobeerd, alles opnieuwd gekalibreerd maar geen verbetering.
Het achteruitrijsignaal is ook correct aangesloten en zoals gezegd alles heeft 1 maand tadeloos gefunctioneerd. Maar nu zonder enige aanwijsbare oorzaak slechte GPS ontvangst.
Ik heb contact opgenomen met de zaak waar ik 'm kocht, maar zij hadden geen extra antenne liggen en moeten dus deze bestellen....mocht het hier niet aan liggen moet ik 'm dus wel betalen.
Dus begrijpelijk (hoop ik) dat ik mij eerst tot dit forum wendt voor wellicht wat andere opties welke ik eerst nog kan proberen alvorens ik een nieuwe antenne bestel.
Alvast bedankt,
Poison
Ontvangst problemen Indianapolis
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Je hoeft geen nieuwe antenne te bestellen daar ligt het gegarandeerd niet aan!
Waarom heb je je antenne in de bovenhoek van je raam geplakt?? Je kan de antenne het beste linksboven op je dashboard liggen. En als je dat niet mooi vind dan plaats je hem onder je dashboard dit moet goed werken.
Waarom heb je je antenne in de bovenhoek van je raam geplakt?? Je kan de antenne het beste linksboven op je dashboard liggen. En als je dat niet mooi vind dan plaats je hem onder je dashboard dit moet goed werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor je reactie, maar ik heb de GPS antenne al op verschillende plaatsen gezet, met en zonder de metalen basisplaat. Probleem blijft echter - onverwachts "off map"terwijl je een paar tellen daarvoor nog 4 a 5 sattelieten had.beckeronline schreef:Je hoeft geen nieuwe antenne te bestellen daar ligt het gegarandeerd niet aan!
Is er een mogelijkheid om het NAVI-gedeelte te resetten met een bepaalde toetsencombinatie....wie weet!
Poison
Ter vergelijk: hiervoor had ik een JVC KDX1R (dus eigenlijk ook Becker-Navi) en in dezelfde auto had ik op de zelfde locatie meestal 2 a 3 sattelieten meer dan nu. En daar had ik het achteruitrijsignaal niet aangesloten (ookal zal dat denk ik geen invloed hebben op de ontvangst)
Hide post links |
-
- Senior Member
Metalen plaatje moet je onder de antenne laten zitten en de antenne moet vast gemaakt worden op 1 plek. Dan moet je alles 'tot rust' laten komen en nu kan het apparaat zijn eigen fixeren.
Reset is niet nodig en heeft ook geen effect. Beste kan je de antenne (inclusief metalen plaatje) met een stukje klittenband (bijgeleverd) links bovenop je dashboard plaatsen.
Reset is niet nodig en heeft ook geen effect. Beste kan je de antenne (inclusief metalen plaatje) met een stukje klittenband (bijgeleverd) links bovenop je dashboard plaatsen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 987