Ik heb een camper met alkoof (knaus 630). Nu heb ik een vraag.
Ik wil graag een Becker navigatie systeem plaatsen, omdat ik erg veel goede berichten over dit systeem heb gelezen en gehoord. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn op dit forum die weten welk toestel ik het beste aan kan schaffen en wat voor evt. antenne ik nodig heb.D.I.V.M. de alkoof die de evt. ontvangst in de weg kan staan.
Zelf ben ik een ontzettende leek op dit gebied,dus ik hoop dat ik via dit forum wat nuttige informatie kan krijgen.
Bijvoorbaad harstikke bedankt.
Navigatie in camper
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Er zijn je velen voorgegaan die een Navi in een camper gebouwd hebben. Is natuurlijk ook ideaal, lekker door de wereld toeren en nooit de weg kwijt zijn
Maar je moet even op een paar zaken letten. De belangrijkste zijn:
-de inbouwhoek van de Navi in het dashbord. Als die tussen 0 en 30 graden is kun je praktisch elke Navi inbouwen. Is die hoek tussen 30 en 60 graden zijn er maar een paar geschikt.
-de plek van de GPS-antenne. Hoe zit dat bij jouw camper, is die alkoof soms van kunststof? Zo ja, dan heb je daar een ideale plek om 'm onder het dak te monteren. Mocht die van staal zijn dan is vermoedelijk alleen de montage van een buitenantenne mogelijk.
Laat maar even weten hoe het zit.
Groet,
JW
Er zijn je velen voorgegaan die een Navi in een camper gebouwd hebben. Is natuurlijk ook ideaal, lekker door de wereld toeren en nooit de weg kwijt zijn
Maar je moet even op een paar zaken letten. De belangrijkste zijn:
-de inbouwhoek van de Navi in het dashbord. Als die tussen 0 en 30 graden is kun je praktisch elke Navi inbouwen. Is die hoek tussen 30 en 60 graden zijn er maar een paar geschikt.
-de plek van de GPS-antenne. Hoe zit dat bij jouw camper, is die alkoof soms van kunststof? Zo ja, dan heb je daar een ideale plek om 'm onder het dak te monteren. Mocht die van staal zijn dan is vermoedelijk alleen de montage van een buitenantenne mogelijk.
Laat maar even weten hoe het zit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik ken een aantal lieden die er met de camper op uittrekken en die zweren erbij om gebruik te maken van een laptop met de thans beschikbare navigatiesoftware.
Dit doet men voornamelijk om één of meer van de onderstaande redenen:
Je kunt een route plannen zoals jij dat wilt en die past bij je vakantiegevoelens. Desnoods van 20.000 km dwars door Europa en terug.
Je hebt in een camper over het algemeen voldoende ruimte op een dashboard of elders om een laptop te kunnen plaatsen.
Van heel veel steden zijn er bij deze software gedetailleerde citymaps beschikbaar.
POI's zijn veel uitgebreider dan bij de bekende systemen en zelf uitbreidbaar.
Veel moderne kampeerders/trekkers nemen al een laptop mee op hun reizen om daarmede te corresponderen, foto's te bewerken, verslagen te schrijven etc.
Er zijn geen "gewone" navigatiesystemen te koop met zo'n groot en instelbaar display.
Grote keuze uit software bijv. Alturion, Microsoft Autoroute, Route 66, Via Michelin. Allemaal programma's die voor en nadelen hebben. Maar een tocht door Noorwegen waarbij zelfs de vaartijden van de ferries zijn gedigitaliseerd is toch wel aardig.
Het schijnt dat ook TMC beschikbaar is bij systemen die gebruik maken van een gecombineerde GPS/TMC ontvanger.
Ik ken iemand die zijn laptop tijdens het rijden in een beugel aan de hemel heeft hangen en dan het beeld 180 graden draait zodat hij met de los aangesloten trackball gewoon alles nog kan bedienen.
Dit doet men voornamelijk om één of meer van de onderstaande redenen:
Je kunt een route plannen zoals jij dat wilt en die past bij je vakantiegevoelens. Desnoods van 20.000 km dwars door Europa en terug.
Je hebt in een camper over het algemeen voldoende ruimte op een dashboard of elders om een laptop te kunnen plaatsen.
Van heel veel steden zijn er bij deze software gedetailleerde citymaps beschikbaar.
POI's zijn veel uitgebreider dan bij de bekende systemen en zelf uitbreidbaar.
Veel moderne kampeerders/trekkers nemen al een laptop mee op hun reizen om daarmede te corresponderen, foto's te bewerken, verslagen te schrijven etc.
Er zijn geen "gewone" navigatiesystemen te koop met zo'n groot en instelbaar display.
Grote keuze uit software bijv. Alturion, Microsoft Autoroute, Route 66, Via Michelin. Allemaal programma's die voor en nadelen hebben. Maar een tocht door Noorwegen waarbij zelfs de vaartijden van de ferries zijn gedigitaliseerd is toch wel aardig.
Het schijnt dat ook TMC beschikbaar is bij systemen die gebruik maken van een gecombineerde GPS/TMC ontvanger.
Ik ken iemand die zijn laptop tijdens het rijden in een beugel aan de hemel heeft hangen en dan het beeld 180 graden draait zodat hij met de los aangesloten trackball gewoon alles nog kan bedienen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 609
-
-
zenec camper
door neelus » 17 apr 2019 18:28 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software -
Weergaves: 647
-
-
-
Weergaves: 451
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 695
-