knabbeltje schreef:Ik heb onlangs een Becker 7949 in mijn auto peplaatst en hij werkt fantastisch
maar ik wil er een microdrive voor kopen om MP3's te spelen. In de handleiding staat dat je een microdrive tot 4 GB kunt gebruiken maar dat hij moet geformateerd zijn in FAT16. Ik hoor hier en daar dat je enkel tot 2GB kunt formateren in FAT16. Wie heeft er ervaring met het gebruik van een microdrive in zijn Becker of weet hoe het nu juist zit met de formattering
![Question :?:](./../images/smilies/icon_question.gif)
.
Even toch de vraag: waarom een MicroDrive, en geen CF kaart?
Een discussie over die tegenstelling liep niet zo lang geleden op het Canon EOS Forum, met de gedachte dat een MD eigenlijk een te fraai stukje precisie techniek is, en daarmee kwetsbaar voor gebruik in een omgeving als een Digitale Camera met schokken, temperatuurswisselingen etc. De conclusie was dat een CF gewoon veel robuuster is en dus te prefereren.
Dat geldt imho voor een auto in nog sterkere mate, en dus zou mijn advies zijn: koop een goeie CF. Dat hoeft geen snelle te zijn voor het gebruik als bedoeld, dus een gewone standaard CF is OK. Een 2GB is voor zo'n € 100,- te vinden, een 4 GB voor rond de € 150,-
Het formatteren gebeurt op dezelfde manier als een MD.
Groet,
JW