Hoogte van bruggen & breedte smalle wegen

snap
Normal Member
Normal Member

Hoogte van bruggen & breedte smalle wegen

Bericht door snap »

Hoy hier een vraagje voor een collega die ook van plan is een indianapolis te kopen. Hijzelf is vrachtwagenchauffeur en vroeg zich af of er een mogelijkheid bestaat om in de toekomst ook de hoogte van bepaalde bruggen en de breedte van smalle wegen op te nemen op de navteq cd's waarom ?
Wel hij rijdt regelmatig naar Duitsland en komt soms op plaatsen waar hij niet onderkan ( Bruggen ) of langs kan ( smalle wegen ) Meestal wordt dit wel aangeduid via borden maar soms niet.
Ikzelf heb dat ook meegemaakt vroeger wanneer ik zelf met een vrachtwagen reed en ik kan jullie vertellen dat ik op een moment wel 800 m achteruit moest rijden ergens in een klein Duits dorpje ( ben naam kwijt ) omdat ik daar niet onder een brug kon, dit stond nergens aangeduid. Met een vrachtwagen 800 m achteruit rijden, kan ik julie verzekeren, in een onbekende plaats is geen lachertje
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid niet komen!! Maar misschien kan NAVTEQ hier meer over vertellen.... Wat ik weet (info teleatlas en navteq) komt dit niet ivm productaansprakkelijkheden. Als er in databases staat dat viaduct 3.95 hoog is en er word een reparatielaag op het wegdek gelegd dus je collega komt eraan met 3.80 hoog en denkt er onderdoor te kunnen....... (raad eens wat er gebeurd....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

ok bedankt, ik zal hem deze informatie doorgeven. Had wel gedacht dat er zoiets zo gebeuren. Stel je inderdaad voor, zoals je zegt dat hij aankomt met een hoogte van 3,80 m en er is juist een nieuwe toplaag gelegd.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sika
New Member
New Member

Bericht door sika »

Hello: wil even inhaken op de vraag over software voor vrachtwagens, als eerste staat er altijd aangegeven als een viaduct of iets anders lager is als 4 meter (wettelijk verplicht) ook in het buitenland, bij ons rijden de meeste wagens met een pioneer systeem weet niet welk type maar daar kan je de keuze maken uit personenauto,bestelbus,vrachtwagen. dus is er wel degelijk software voor vrachtwagens wat we nog niet hebben is de oostblok landen behalve CS, wij rijden veel op Hongarije Croatie Slowakije Roemenie, mischien dat iemand weet waar die te verkrijgen zijn.

Groetjes Simon............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

Product aansprakelijkheid lijkt me vreemd. Als ik met m'n auto rij en een weg is opeens eenrichtingsverkeer geworden, dan kan ik ze toch ook niet aansprakelijk stellen? (JA, met een vrachtwagen is het lastiger keren) Met zo'n systeem moet je altijd zelf opletten. Er zijn volgens mij al boeken met de hoogtes van alle viaducten in europa, dus een digitale versie daarvan moet toch mogelijk zijn. (Die boeken zullen ook niet helemaal up to date zijn)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”