Hallo,
Al een lange tijd heb ik het probleem dat de GPS snelheid van mijn Becker 7820 niet overeen komt met de snelheid die word aangegeven in mijn tellerbak. Als het een kleine afwijking was vond ik het niet zo erg, alleen is de afwijking behoorlijk. Wanneer ik 100km/h rijd op de teller, geeft de gps 120km/h aan. Zou dit aan de wielimpuls kunnen liggen? Deze staat nu op onbekend. Ik dacht misschien dat er wel ergens een tabelletje te vinden zou zijn waar je de wielomtrek van jouw band af zou kunnen lezen. Maar kan deze helaas niet vinden.
Het gaat om deze bandenmaat: voor 225/45/17 en achter 245/40/17
De auto is een e36 m3 3.2 uit '98
grtz,
Vincent
GPS snelheid komt niet overeen met teller.
-
- Starting Member
-
- Senior Member
En je Becker navigeert wel precies?
Bij mijn weten kun je bij die Becker de werkelijke snelheid niet weergeven, dat is iets van een pulsgetal of zo wat je daar bij "SPEED" ziet. Het is bedoeld om je te laten zien of je puls correct werkt, zie het inbouwmanual hoofdstuk 7.
Groet,
JW
Bij mijn weten kun je bij die Becker de werkelijke snelheid niet weergeven, dat is iets van een pulsgetal of zo wat je daar bij "SPEED" ziet. Het is bedoeld om je te laten zien of je puls correct werkt, zie het inbouwmanual hoofdstuk 7.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Om de omtrek van je banden te berekenen zijn er tientallen sites op internet te vinden, vooral Duitse.
Kijk eens bij http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... echner.htm
Maar als bij het instellen van de bandenmaat bij een Becker 7820 is er ook nog de wielimpuls die je moet instellen.
Als je daar niets invult kun je ook geen bandenmaat invullen.
Je zult dus een waarde moeten invullen van bijv 8 en niet een wielomtrek maar de echte bandenmaat zoals je zelf al wist van 225/45/17
Zie blz 18 en 19 van de handleiding. Mocht je niet weten hoeveel de wielimpuls bedraagt zul je eerst moeten meten aan de speedpulse en je bijv één hele wielomwenteling naar voren moeten laten duwen oid.
Pas als dit goed is ingevuld zal de Becker in staat zijn om zelf de kalibratie ter hand te nemen.
Kijk eens bij http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... echner.htm
Maar als bij het instellen van de bandenmaat bij een Becker 7820 is er ook nog de wielimpuls die je moet instellen.
Als je daar niets invult kun je ook geen bandenmaat invullen.
Je zult dus een waarde moeten invullen van bijv 8 en niet een wielomtrek maar de echte bandenmaat zoals je zelf al wist van 225/45/17
Zie blz 18 en 19 van de handleiding. Mocht je niet weten hoeveel de wielimpuls bedraagt zul je eerst moeten meten aan de speedpulse en je bijv één hele wielomwenteling naar voren moeten laten duwen oid.
Pas als dit goed is ingevuld zal de Becker in staat zijn om zelf de kalibratie ter hand te nemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Even voor de goede orde: als Vincent's Becker 7820 nu al nauwkeurig navigeert betekent het dat de kalibratie al OK is. Dan moet 'ie gewoon niks meer veranderen.
Kalibratie kan ook in de automatic modus, daarbij geef je geen wielmaten op oid. Toch?
Groet,
JW
Kalibratie kan ook in de automatic modus, daarbij geef je geen wielmaten op oid. Toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als hij nauwkeurig navigeert, en het sigaal dat hij nu uitleest verandert met de snelheid, zou je mogen veronderstellen da eea correct funtioneert. Dat zou dus reden zijn om geen zorgen te maken. En idd de Becker geeft geen GPS snelheid weer!
Hij zegt dat bij wielimpuls Onbekend wordt weergegeven, dus dan hoef/kun je geen bandenmaat invoeren.
Ik zou dan inderdaad verwachten dat kalibratie al automatisch heeft plaatsgevonden. Ik geef toe dat ik te weinig op de hoogte ben van de echte ins en outs van het Becker-proces. Ik haal het ook niet zo maar uit de handleiding. Ik houd me daarom aanbevolen voor verduidelijking.
Hij zegt dat bij wielimpuls Onbekend wordt weergegeven, dus dan hoef/kun je geen bandenmaat invoeren.
Ik zou dan inderdaad verwachten dat kalibratie al automatisch heeft plaatsgevonden. Ik geef toe dat ik te weinig op de hoogte ben van de echte ins en outs van het Becker-proces. Ik haal het ook niet zo maar uit de handleiding. Ik houd me daarom aanbevolen voor verduidelijking.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
De navigatie werkt prima iig. Dus calibratie is goed. Maar van broer meen ik te weten dat dit toestel wel degelijk de exacte km/s aan zou kunnen geven. Vandaar dat ik dit topic geopend heb. Ik zal eens op die site gaan koekeloeren om eens uit te vfinden welk wielimpuls ik dan heb.
Bedankt voor de vlotte recties.
Vincent
Bedankt voor de vlotte recties.
Vincent
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is me niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoelt of hoopt te bereiken. Als het proces automatisch is verlopen en hij navigeert correct is de kalibratie OK en kun je deze alleen maar verknoeien.Ik zal eens op die site gaan koekeloeren om eens uit te vfinden welk wielimpuls ik dan heb.
Verder kun je op die site absoluut niets over de wielimpuls vinden maar alleen maar iets over de bandomtrek waar je vervolgens helemaal niets mee kunt.
De wielimpuls is afhankelijk van het soort.type auto en of het tachosignaal van de GALA of de ABS afkomstig is.
Mijn advies is dan ook: Laat je broer maar zwammen, bij jouw Becker krijg je geen snelheid te zien, en laat alles zoals het is!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 354
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 318
-
-
Weergaves: 582
-
-
Garmin Dezl verkeersborden (snelheid beperkingen etc)
door truckereagle » 11 dec 2017 17:15 » in Garmin -
Weergaves: 565
-