Hallo,
Ik gebruik al jaren (zeker 4 jaar) een Becker Traffic Pro 4720. Ben ooit begonnen met versie 5.0
Op dit moment gebruik ik nu versie 8.0, en heb naar mijn mening te vaak problemen met de GPS-ontvangst.
Bij het ingeven van de route rekent hij netjes de route uit. Maar na een tijdje is bekijk ik de positiegegevens en zie ik ------,------,----- SAT: 0 staan.
Heb de dezelfde radio altijd in dezelfde auto gehad. Altijd heeft ie lekker gewerkt. Dus het ligt zeker niet aan de aansluiting of de voorruit.
Als ie geen satelieten meer ziet, maakt ie de route netjes af. (wel wat onnauwkeuriger als normaal) omdat ie met de compas en het snelheidssignaal de positie nog kan houden. Maar wil ik in de situatie van SAT=0 een route uit laten rekenen, wil het niet lukken. Hij weet gewoon niet meer waar ik sta. Hij beweert "OFF ROAD" te zijn.
Ik lees veel in de forum over "OFF ROAD", maar niets over mijn probleem.
Ik houd vanaf nu altijd de satelieten in de gaten tijdens de rit. Ik vermoedde een kabelbreuk naar de GPS-antenne, maar ik raak dat ding niet aan. De ene keer ziet ie 9 satelieten en dan opeens staat ie op 0.
Wat ik vermoed is dat er problemen zijn met de software versie 8.0. Maar kan daar niets over lezen.
Ben van plan terug te gaan naar versie 7.0 maar dan mis ik de nieuwste straten.
Wie heeft ook dit soort ervaringen ?!?!?!?!
PS: De A50 van Eindhoven naar Oss is nog steeds niet bekend. Hebben ze dat over het hoofd gezien ?
GPS: ----,----,---- SAT: 0
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Je verhaal lezende hou ik het in eerste instantie wel degelijk op een slecht werkend hardware gedeelte van je GPS ontvanger.
Dat kan dan de antenne zelf zijn, het bolletje dus, dan wel de coax-kabel en de stekker naar je unit, of de GPS unit in de TP zelf.
Het beste kun je proberen door eliminatie achter de oorzaak te komen, de kabel langslopen, de stekker checken en eventueel even een andere GPS antenne zien te lenen en die inprikken.
Groet,
JW
Je verhaal lezende hou ik het in eerste instantie wel degelijk op een slecht werkend hardware gedeelte van je GPS ontvanger.
Dat kan dan de antenne zelf zijn, het bolletje dus, dan wel de coax-kabel en de stekker naar je unit, of de GPS unit in de TP zelf.
Het beste kun je proberen door eliminatie achter de oorzaak te komen, de kabel langslopen, de stekker checken en eventueel even een andere GPS antenne zien te lenen en die inprikken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het goedkoopste is om een andere antenne eraan te hangen en te kijken of het probleem dan opgelost is.... anders moet je toestel eruit en ter reparatie aangeboden worden want dan is waarschijnlijk de gps module in de becker zelf defect.
In wat voor een merk en type auto zit hij gemonteerd? En heeft hij in het begin wel altijd goed gewerkt?
In wat voor een merk en type auto zit hij gemonteerd? En heeft hij in het begin wel altijd goed gewerkt?
Hide post links |
-
- New Member
Ik dacht ook dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Een knik in de kabel kan ik niet zomaar vinden.
Waar kan ik een nieuwe antenne kopen. The cheap way natuurlijk.
Een knik in de kabel kan ik niet zomaar vinden.
Waar kan ik een nieuwe antenne kopen. The cheap way natuurlijk.
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb ook al jaren een 4720, begonnen met software 4.0. Ik heb nu ook 8.0, maar ook hetzelfde probleem gehad: 0 satelieten en streepjes bij de positie. De enige mogelijkheid om dit op te lossen bleek het systeem helemaal los te koppelen en weer aan te sluiten.Sindsdien geen problemen meer gehad. Maar wat dit nu was, is mij een raadsel.
becker traffic pro 4720
Hide post links |