Combinatie Indy en Audi

Jos Gosen
New Member
New Member

Combinatie Indy en Audi

Bericht door Jos Gosen »

Ik heb een inmiddels op dit forum bekend probleem met mijn Becker Indy ingebouwd in een Audi A4. Onnauwkeurig, soms 100 meter te ver naar rechts of links, kortom onbetrouwbaar. Alle stekkers waren goed aangesloten, ook de klem 15 en 30. Verder viel op, dat de snelheid ongeveer twee keer te hoog werd aangegeven op de Becker dan in werkelijkheid. Dus, na het lezen van onder anderen een thread van jasmeijers in oktober van het vorig jaar, die exact dezelfde problemen had met een Audi en een Indy, een API laten monteren. De snelheid is nu helemaal goed, maar de Indy maakt nog steeds dezelfde fout.
Ik heb de calibratie gewist en een nieuwe calibratierit uitgevoerd, maar die komt dus nooit, ook niet na een uur rijden, tot zijn eind; ik bereik maximaal status twee!
Ik vrees langzamerhand, dat de situatie wat hopeloos is. Heeft iemand nog een idee? Is de Indy gewoon een miskoop? Heeft het feit, dat ik geen calibratierit kan voltooien te maken met dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member

Bericht door Diesel »

Hoi Jos,

Met mijn A4 1.9TDI had ik het zelfde probleem.
De oorzaak was een verkeerd snelheidssignaal.
Achter het insrumentenpaneel vindt je 2 draden waar het snelheidssignaal vanaf kan worden genomen (een blauwe en een gele draad)
Eentje komt direct van de halvoeler en de andere komt uit het instrumentenpaneel en is bedoeld voor de snelheidsafhankelijke volumeregeling indien een originele radio is gemonteerd.
De laatst genoemde draad moet je hebben, het is al een tijdje geleden maar ik meen dat het de gele draad is.
Daarna werkt de Indy zonder tussenkomst van een API oid perfect.
Succes

Diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 841
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2512
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 590

Terug naar “Vaste Becker systemen”