Hallo!
Ik gebruik al jaren een 4720 en ben sinds gisteren overgestapt op een 7944.
Het hele manual doorgespit, maar geen antwoord op de volgende vraag gevonden.
Ik heb een 4GB Microdrive overgehouden van een kapotte Ipod-mini.
Deze drive werkt prima in mijn Becker om MP3'tjes van af te spelen.
Door het verwisselen van de meegeleverde CF-kaart door mijn microdrive mist de 7944 de navigatiesoftware! Logisch! Ik heb geprobeert om de software (bestand of 10-15, +/- 1,4GB totaal) te kopieeren naar mijn microdrive. Helaas pikt de Becker de navigatiesoftware niet, bovendien kan ik daarna ook geen MP3-bestanden van deze drive afspelen.
Het ruikt natuurlijk naar illegaal kopieeren, maar dat is niet de bedoeling.
Ik wil graag de overige 2,6GB gebruiken voor MP3-bestanden en daarmee een wisselaar overbodig maken.
Weet iemand een oplossing voor deze uitdaging?
Gebruikt iemand al een andere dan de meegeleverde CF-kaart?
Alvast bedankt!
CF / Microdrive in becker 794x
-
- New Member
-
- Senior Member
Dat gaat ook niet, je kunt de Navi-SW niet naar je Micro-drive kopiëren.
Wat wel kan is de rest van je kaart gebruiken om daar nog wat MP3's op te zetten. Volgens dit verhaal http://www.pocketnavigation.de/board/tid1029344-sid.htm zou dat moeten lukken.
Echter, op het Navisys Forum schrijft TomB
Oftewel: Bezint eer gij begint
Groet,
JW
Wat wel kan is de rest van je kaart gebruiken om daar nog wat MP3's op te zetten. Volgens dit verhaal http://www.pocketnavigation.de/board/tid1029344-sid.htm zou dat moeten lukken.
Echter, op het Navisys Forum schrijft TomB
En hij is een bij uitstek deskundig man op dit gebied, hij heeft vele duizenden systemen geleverd en ingebouwd.Original von TomB
Hallo,
so die Auskunft liegt vor.
-Auf der mitgelieferten CF-Card sind etwa 400MB frei
-Das Gerät würde darauf installierte MP3-Files auch abspielen
ABER !!! Es wird davon abgeraten auf der mitgelieferten Card irgend etwas einzuspielen oder zu verändern. Auf der Card befinden sich Dateien die das Navi zum Arbeiten benötigt. Geht da irgend etwas daneben ist das Navi erstmal tod.
Die Navi-Daten auf der CF-Card sind kopiergeschützt, man kann also auch nicht die Daten auf eine andere (größere) CF-Card kopieren und dann da noch MP3-Files zupacken.
Also möglchst für MP3 eigene CF-Cards verwenden, die mitgelieferte Karte so lassen wie sie ist dann kann normalerweise nichts schief gehen.
Gruß Thomas
Oftewel: Bezint eer gij begint
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Je hebt grote kans dat er op de originele kaart een verborgen partitie aanwezig is met systeem bestanden.
Zoiets als bijvoorbeeld de oude Compaq computers, die geen bios chip hadden maar een verborgen partitie van circa 1Mb gebruikten van de harde schijf voor deze functie.
Zette je daar een andere harde schijf in, dan kon je tijden aan het prutsen zijn.
Echter, door de Compaq diskette te gebruiken kon dit weer hersteld worden, dus onmogelijk was het niet.
Zoiets zou ook hier kunnen spelen, en in dat geval zou je dus niet gewoonweg moeten copieren, maar een image moeten maken van de kleine kaart, en deze overzetten op de MicroDrive.
Daarna zou je dan met een partitiemanager de rest van de MicroDrive erbij kunnen trekken zodat je de volledige capaciteit van de MicroDrive gebruikt.
Zoiets als bijvoorbeeld de oude Compaq computers, die geen bios chip hadden maar een verborgen partitie van circa 1Mb gebruikten van de harde schijf voor deze functie.
Zette je daar een andere harde schijf in, dan kon je tijden aan het prutsen zijn.
Echter, door de Compaq diskette te gebruiken kon dit weer hersteld worden, dus onmogelijk was het niet.
Zoiets zou ook hier kunnen spelen, en in dat geval zou je dus niet gewoonweg moeten copieren, maar een image moeten maken van de kleine kaart, en deze overzetten op de MicroDrive.
Daarna zou je dan met een partitiemanager de rest van de MicroDrive erbij kunnen trekken zodat je de volledige capaciteit van de MicroDrive gebruikt.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Begrijp ik hieruit dat je denkt dat de Navi-gegevens van de CF overgezet kunnen worden naar de grotere CF of de Compact-drive?
Wel, dat gaat dus niet. De Navi-CF van Becker is voorzien van een uiterst effectieve Copy-Protect, en het kraken daarvan is bij mijn weten niet gelukt.
TomB schreef dat ook in z'n posting
Groet,
JW
Wel, dat gaat dus niet. De Navi-CF van Becker is voorzien van een uiterst effectieve Copy-Protect, en het kraken daarvan is bij mijn weten niet gelukt.
TomB schreef dat ook in z'n posting
En dat moet ook maar zo blijven, dunkt meDie Navi-Daten auf der CF-Card sind kopiergeschützt, man kann also auch nicht die Daten auf eine andere (größere) CF-Card kopieren und dann da noch MP3-Files zupacken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-