Calibreren?
-
- Starting Member
Calibreren?
Hallo,
Ik hoorde dat het goed is de traffic pro zo nu en dan opnieuw te calibreren.
Dat heb ik dus geprobeerd maar het blijft bij proberen.
Na het wissen van de huidige calibratie zou de rest van zelf gaan.
Er komt een melding dat ik een calibratierit kan maken maar na meer dan een half uur rondrijden gebeurt er niets.
Wie herkent dit probleem en kan mij helpen?
m.v.g.
Rens Verel.
Ik hoorde dat het goed is de traffic pro zo nu en dan opnieuw te calibreren.
Dat heb ik dus geprobeerd maar het blijft bij proberen.
Na het wissen van de huidige calibratie zou de rest van zelf gaan.
Er komt een melding dat ik een calibratierit kan maken maar na meer dan een half uur rondrijden gebeurt er niets.
Wie herkent dit probleem en kan mij helpen?
m.v.g.
Rens Verel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Als je dat halfuur rondrijdt, hoeveel satellieten ontvang je dan? Toen ik laatst na een reparatie van mijn TPHS opnieuw moest kalibreren ben ik naar een plaats gereden waar er nauwelijks bebouwing is. Toen was de kalibratie zo geregeld.
Ik heb er overigens nog nooit van gehoord dat het verstandig is om zo nu en dan opnieuw te kalibreren. Iemand anders hiervan gehoord?
Ik heb er overigens nog nooit van gehoord dat het verstandig is om zo nu en dan opnieuw te kalibreren. Iemand anders hiervan gehoord?
grtz,
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Edwin
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Normal Member
Het kan zijn dat 3-6 te weinig is voor een kalibratierit. Ik zou je willen adviseren om een zeer open en ruime weg op te zoeken (dus zonder bebouwing aan beide kanten) en dan de rit nogmaals uit te voeren. Ik weet van mijn laatste kalibratierit dat ik op een dergelijk stuk 8-9 satellieten had en dat de TPHS toen binnen enkele seconden (hooguit een halve minuut) gekalibreerd was.
grtz,
Edwin
Edwin
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb inmiddels diverse ritten gemaakt maar ik krijg geen respons.
Overigens werk het apparaat nog steeds goed.
Kan ik er vanuit gaan dat de kalibratie dan in orde is?
Rens.
Overigens werk het apparaat nog steeds goed.
Kan ik er vanuit gaan dat de kalibratie dan in orde is?
Rens.
Hide post links |
-
- New Member
Probleem met Calibreren opgelost??
Ik ben benieuwd of jouw probleem met kalibreren opgelost is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Wel de melding dat de kalibratierit kan beginnen maar verder geen resultaat. Wel goede ontvangst etc.
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar ga jij hem ook opnieuw calibreren of is het toestel juist in een andere auto ingebouwd?
Hide post links |
-
- New Member
Ik probeer opnieuw te kalibreren. Ik heb twee dezelfde systemen in twee verschillende auto's. Eén systeem werkt feilloos. Het andere systeem zit er nogal eens naast. Dat laatste systeem probeer ik daarom opnieuw te kalibreren door de oude kalibratie te wissen en daarna de kalibratierit uit te voeren. Al snel verschijnt dan de juiste straatnaam etc maar ik kan zolang doorrijden als ik wil er lijkt geen eind te komen aan de kalibratierit. Als ik tussentijds overschakel naar de radio krijg ik aan de rechterkant van het scherm een groot vraagteken met de tekst "no cal". Als ik de kalibratierit afbreek en weer ga navigeren werkt alles weer als voorheen (dus nog steeds onnauwkeurig).
Hide post links |
-
- Senior Member
In welk merk en type auto zit het systeem gemonteerd wat niet goed werkt? Wat raar is dat je wel kan navigeren terwijl er no cal in beelscherm staat!?!? De becker word nl. niet vrijgegeven als deze nog niet klaar is met de kalibratie.
Hide post links |
-
- New Member
Zit gemonteerd in een Suzuki Baleno Stationwagon (zelf geïnstalleerd met snelheidspuls en achteruitrijsignaal). Heeft eigenlijk altijd foutloos gewerkt. Het lijkt erop dat het systeem terugvalt op de oude kalibratie als de nieuwe kalibratierit niet afgemaakt wordt. Ter info: de nieuwe kalibratierit heb ik al tot meer dan 30 minuten laten lopen. We draaien trouwens op versie 8.0.
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar als je de oude calibratie rit gewist heb dan komt er eerst te staan kalibratie kan beginnen. Druk dan op knop RAD en daarna op knop NAV nu komt er LEES CD en / of CD TEST laat dit helemaal uitratelen en dan wachten op calibratie rit kan beginnen. Of blijft er staan op GPS ontvangst wachten aub calibratierit is niet mogelijk?
Hide post links |
-
- New Member
Als ik de kalibratie wis krijg ik alleen het bericht dat de kalibratierit kan beginnen en dat ik op [ok] moet drukken. Druk ik daarna op [radio] dan krijg ik rechts in het scherm [no cal] te staan. Als ik daarna op [nav] druk kom ik terug op het scherm waar je de kalibratie kun wissen en de kalibratierit kunt starten. Geen [lees CD] of iets dergelijks. Als je dan uiteindelijk de kalibatierit start dan is het weer hetzelfde verhaal als in mijn vorige reactie. Het lijkt erop dat de oude kalibratie helemaal niet gewist is want als je tussentijds kijkt dan staat er nog steeds [no cal]. Breek je daarna de hele handel af door meerdere keren op [nav] te drukken, dan is er blijkbaar nog wel een kalibratie bewaard want de Becker weet precies weer waar het noorden is. [no cal] is dan dus verdwenen.
Hide post links |
-
- Senior Member
@ Arjo.... is het probleem nu opgelost nadat we telefonisch contact hebben gehad?
Hide post links |
-
- New Member
Ja, helemaal. Bedankt voor je goede uitleg en telefonische ondersteuning!
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb hetzelfde probleem. Heb hem overgebouwd in nieuwe auto en blijft maar staan op callibreren en no cal. Versie 8.0 en ook gedrukt op cal wissen. Overigens kan ik ook geen route ingeven. satelieten varieren tussen 5 en 9
Hide post links |
-
- New Member
Bueno,
Zoals je gelezen hebt is het probleem bij mij opgelost. Ik zal er zo spoedig mogelijk even achter duiken en jou mijn oplossing vertellen. Het zit hem namelijk in een onlogische combinatie van toetsen op de Becker.
Arjo
Zoals je gelezen hebt is het probleem bij mij opgelost. Ik zal er zo spoedig mogelijk even achter duiken en jou mijn oplossing vertellen. Het zit hem namelijk in een onlogische combinatie van toetsen op de Becker.
Arjo
Hide post links |
-
- New Member
Hoi Arjo,
Lijkt me fijn ik heb drie jaar met veel plezier genavigeerd maar dit weekend kon ik hem wel in de prullenbak mikken.
Groeten
Bueno
Lijkt me fijn ik heb drie jaar met veel plezier genavigeerd maar dit weekend kon ik hem wel in de prullenbak mikken.
Groeten
Bueno
Hide post links |
-
- New Member
Bueno,
Bij mij werkte de volgende oplossing:
- calibratie wissen
- dan volgt op het scherm [calibratierit kan beginnen, ok drukken]
- dan dus ook op [ok] drukken
- daarna kom je weer in het menu met [calibratie, calibratierit] enz.
- nu op [nav] drukken
- als het goed is krijg je nu in het scherm [calibratierit kan beginnen] en daaronder gps info en coordinaten
- Ga rijden en vrij snel, soms al binnen 100 m moet je becker vanzelf terugspringen naar het algemene navigatiemenu met [bestemming, vorige bestemming etc]
- calibratie is dan klaar en het navigeren kan beginnen!!!
Succes en laat maar horen of het gelukt is
Bij mij werkte de volgende oplossing:
- calibratie wissen
- dan volgt op het scherm [calibratierit kan beginnen, ok drukken]
- dan dus ook op [ok] drukken
- daarna kom je weer in het menu met [calibratie, calibratierit] enz.
- nu op [nav] drukken
- als het goed is krijg je nu in het scherm [calibratierit kan beginnen] en daaronder gps info en coordinaten
- Ga rijden en vrij snel, soms al binnen 100 m moet je becker vanzelf terugspringen naar het algemene navigatiemenu met [bestemming, vorige bestemming etc]
- calibratie is dan klaar en het navigeren kan beginnen!!!
Succes en laat maar horen of het gelukt is
Hide post links |
-
- New Member
Bij mij komt hij niet verder dan het scherm start calibratierit.
Wiel staat op 0 Gyry vliegt heen en weer -38 -120.
Hij komt dus niet uit dit scherm.
Hij komt uit een laguna en zit nu in een nieuwe passat kan dat er iets mee te maken hebben?
Groeten
Bueno
Wiel staat op 0 Gyry vliegt heen en weer -38 -120.
Hij komt dus niet uit dit scherm.
Hij komt uit een laguna en zit nu in een nieuwe passat kan dat er iets mee te maken hebben?
Groeten
Bueno
Hide post links |
-
- New Member
Dan schiet mijn kennis ook tekort. Als je giro heen en weer schiet dan is er blijkbaar iets anders aan de hand want die moet op nul staan als je auto een tijdje stilstaat. Je kunt eventueel nog wat spelen met de hellingshoek waaronder je het systeem ingebouwd hebt (kun je instellen onder [calibratie wijzigen] maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik hoop dat de gebruiker die mij vorige keer geholpen heeft dit ook nog leest. Hij weet er veel meer van af
Ik hoop dat de gebruiker die mij vorige keer geholpen heeft dit ook nog leest. Hij weet er veel meer van af
Hide post links |
-
- New Member
In ieder geval bedankt ik wacht het af en ga nog eens bij de garage langs.
Hide post links |
-
- Normal Member
Dat de Gyro een beetje varieert kan kloppen, als je niet helemaal stil zit kan -38 -120 heel normaal zijn.
In bochten moet ie aanzienlijk veranderen.
Verandert je wiel-waarde eigenlijk wel als je gaat rijden? Het lijkt erop dat de puls niet goed is aangesloten.
In bochten moet ie aanzienlijk veranderen.
Verandert je wiel-waarde eigenlijk wel als je gaat rijden? Het lijkt erop dat de puls niet goed is aangesloten.
Hide post links |
-
- New Member
Wiel blijft inderdaad op 0 staan ook als ik rij die pulse waar zit die is dat een aparte kabel? Ik zie wel dat voor de meeste vw's er een aparte kabel te koop is zou dat het kunnen zijn?
Hide post links |
-
- New Member
Als je de Becker in een nieuwe passat hebt geinstalleerd dan zal de snelheidspuls hoogstwaarschijnlijk al in het stekkerblok zitten dat in de auto aanwezig is voor de radioaansluiting. Dit kan je dealer wel bevestigen. Wat dan nog rest is controleren of die draad op dezelfde plek zit als waar de aansluiting op de Becker zit.
Hide post links |
-
- Normal Member
Er staat een Puls Signalen link bovenaan de pagina.
Daar kun je alle benodigde info vinden.....leef je uit.
Daar kun je alle benodigde info vinden.....leef je uit.
Hide post links |