Becker Traffic Pro HS achteruitrijsignaal
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 dec 2005 13:00
Becker Traffic Pro HS achteruitrijsignaal
Beste, ik heb mijn Becker gemonteerd. Ik heb het achteruitrijsignaal niet aangesloten omdat iemand me zei dat dat niet noodzakelijk is. Nu geeft hij aan dat ie constant in 'achteruit' staat ... is dit normaal? Moet ik dan de kabel sowieso wél aansluiten? Of moet ik hem op de massa hangen? Heeft iemand raad?
Alvast bedankt! Groeten
Pascal
Alvast bedankt! Groeten
Pascal
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Becker Traffic Pro HS achteruitrijsignaal
Hopeloos, al die figuren die, niet geremd door enige kennis van zaken zulke adviezen geven. Op dit forum zijn daar talloze verhalen over, soms word je er moedeloos vanPascal911 schreef:Beste, ik heb mijn Becker gemonteerd. Ik heb het achteruitrijsignaal niet aangesloten omdat iemand me zei dat dat niet noodzakelijk is. Nu geeft hij aan dat ie constant in 'achteruit' staat ... is dit normaal? Moet ik dan de kabel sowieso wél aansluiten? Of moet ik hem op de massa hangen? Heeft iemand raad?
Alvast bedankt! Groeten
Pascal
Lees maar eens het verhaal dat daarover geschreven is bij Tricks & Tips, dan begrijp je ongetwijfeld waarom dat een slecht advies is. En zonde van je dure centen, je geeft toch een boel geld uit voor z'n systeem en er dan maar deels plezier van hebben?
Gewoon aansluiten dus, dan gaat alles goed. Op andere manieren rommelen levert nooit het goede resultaat op.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Je bedoeld dat de becker als je in de instellingen kijkt bij achteruit een waarde 1 aangeeft? Daar hoef je je niets van aan te trekken. Het betekent niet dat het apparaat denkt dat je de heletijd achteruit rijdt en daardoor fouten gaat maken.
Zelf heb ik vrij lang zonder het achteruitrijsigneel rondgereden en dat deed ie prima.
Maar als je een keer een stuk achteruit rijdt, loop je het risico dat ie echt ontzettend in de ar raakt. En dat is lastig, want een stuk achteruit rijden doe je altijd als je eigenlijk al niet zo lekker de weg weet te vinden.
Zelf heb ik vrij lang zonder het achteruitrijsigneel rondgereden en dat deed ie prima.
Maar als je een keer een stuk achteruit rijdt, loop je het risico dat ie echt ontzettend in de ar raakt. En dat is lastig, want een stuk achteruit rijden doe je altijd als je eigenlijk al niet zo lekker de weg weet te vinden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Ik snap het niet helemaal, het tachosignaal geeft toch geen verschil bij voor of achteruit rijden?
Wat raakt er dan in de war?
De estimated time of arrival?
Wat doet hij verder met het achteruit rij signaal?
Volgens mij is deze bij mij ook niet aangesloten ik zie de 1 niet in een 0 veranderen als ik de auto in de achteruit zet.
Of is dit normaal?
Wat raakt er dan in de war?
De estimated time of arrival?
Wat doet hij verder met het achteruit rij signaal?
Volgens mij is deze bij mij ook niet aangesloten ik zie de 1 niet in een 0 veranderen als ik de auto in de achteruit zet.
Of is dit normaal?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wellicht wordt het je duidelijk als je het verhaal over Achteruitrij signaal aansluiten? gelezen hebt....yuki schreef:Ik snap het niet helemaal, het tachosignaal geeft toch geen verschil bij voor of achteruit rijden?
Wat raakt er dan in de war?
De estimated time of arrival?
Wat doet hij verder met het achteruit rij signaal?
Volgens mij is deze bij mij ook niet aangesloten ik zie de 1 niet in een 0 veranderen als ik de auto in de achteruit zet.
Of is dit normaal?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Achteruitrijsignaal
Thanx,
Ik ga het signaal aansluiten.
Kan ik het signaal zo op de achteruitrijlichten aansluiten of moet er een weerstandje tussen?
Yuki Koyonagi
Ik ga het signaal aansluiten.
Kan ik het signaal zo op de achteruitrijlichten aansluiten of moet er een weerstandje tussen?
Yuki Koyonagi
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Kan direct aangesloten worden
We horen wel hoe het gegaan is, toch?
Groet,
JW
We horen wel hoe het gegaan is, toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Installed
Ik heb de kabel aangesloten en deze werkt, alleen net anders als ik zou verwachten.
Als hij in de achteruit staat geeft hij een "0" aan en als hij niet in de achteruit staat geeft hij een "1" aan.
Als hij in de achteruit staat geeft hij een "0" aan en als hij niet in de achteruit staat geeft hij een "1" aan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is bij de Becker geen probleem.
Het belangrijkste is dat er nu een onderscheid is tussen vooruit en achteruit.
Ga er maar mee rijden en je zult zien dat dit OK is.
Groet,
JW
Het belangrijkste is dat er nu een onderscheid is tussen vooruit en achteruit.
Ga er maar mee rijden en je zult zien dat dit OK is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Van A naar Beter??
Nu het achteruitrij signaal is aangesloten lijkt het nog niet veel beter maar juist minder te gaan.
Ik heb nog even de sensoriek bekeken en wat schets mijn verbazing?
Het giro signaal komt niet meer goed binnen?
Dit signaal mag toch niet negatief worden als je vooruit rijdt?
Ik zag zelfs een keer -800 voorbij komen. any ideas?
Ik heb wel gelezen dat dit signaal gesoldeerd wordt maar als deze standaard in de stekker zit hoeft dit toch niet?
Mijn kilometer teller lijkt wel normaal te werken.
Ik heb nog even de sensoriek bekeken en wat schets mijn verbazing?
Het giro signaal komt niet meer goed binnen?
Dit signaal mag toch niet negatief worden als je vooruit rijdt?
Ik zag zelfs een keer -800 voorbij komen. any ideas?
Ik heb wel gelezen dat dit signaal gesoldeerd wordt maar als deze standaard in de stekker zit hoeft dit toch niet?
Mijn kilometer teller lijkt wel normaal te werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt, immers het gyro signaal komt niet binnen, dat zit in de unit zelf.
Wat binnenkomt is het pulssignaal, dat evenredig met je snelheid is als het goed werkt, en het achteruitsignaal.
Vertel daarom eens wat meer. Over de auto waarin je de Becker (welk type precies?) hebt ingebouwd en hoe je 'm aangesloten hebt. Misschien begrijpen we er dan wat meer van
Groet,
JW
Wat binnenkomt is het pulssignaal, dat evenredig met je snelheid is als het goed werkt, en het achteruitsignaal.
Vertel daarom eens wat meer. Over de auto waarin je de Becker (welk type precies?) hebt ingebouwd en hoe je 'm aangesloten hebt. Misschien begrijpen we er dan wat meer van
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Becker in Passat model 2002
Hallo,
Ik heb de Becker in een Passat model 2002 ingebouwd.
De blauwwitte draad is het GAL/Tacho signaal, deze is aangesloten ( zat al in de ISO stekker)
De draad naar de achteruitrijlichten is ook aangesloten en werkt.
Als je kiest voor de "werkplaats modus" en je kiest dan "sensoriek"geeft hij aantal waarden in de display
RAD: wordt groter naarmate je meer rijdt
RÜCK: geeft bij vooruit rijden een "1" en bij achteruit rijden een "0" weer
Dan wordt er GYRO weergeven maar deze schiet heen en weer en wordt ook negatief in de manual wordt niet duidelijk uitgelegd wat je daar kunt verwachten.
Verder staan er nog een waarde X: en Y: volgens mij is dit z'n absolute positie en deze waarden lijken mij wel goed.
Ik zie tijdens de kalibratie rit, tussen de 3 en 11 satelieten.
Verder zou ik verwachten dat de autoradio inmiddels een calibratie "status 3" zou aangeven of ben ik te ongeduldig?
Alvast bedankt voor jullie reactie...
Ik heb de Becker in een Passat model 2002 ingebouwd.
De blauwwitte draad is het GAL/Tacho signaal, deze is aangesloten ( zat al in de ISO stekker)
De draad naar de achteruitrijlichten is ook aangesloten en werkt.
Als je kiest voor de "werkplaats modus" en je kiest dan "sensoriek"geeft hij aantal waarden in de display
RAD: wordt groter naarmate je meer rijdt
RÜCK: geeft bij vooruit rijden een "1" en bij achteruit rijden een "0" weer
Dan wordt er GYRO weergeven maar deze schiet heen en weer en wordt ook negatief in de manual wordt niet duidelijk uitgelegd wat je daar kunt verwachten.
Verder staan er nog een waarde X: en Y: volgens mij is dit z'n absolute positie en deze waarden lijken mij wel goed.
Ik zie tijdens de kalibratie rit, tussen de 3 en 11 satelieten.
Verder zou ik verwachten dat de autoradio inmiddels een calibratie "status 3" zou aangeven of ben ik te ongeduldig?
Alvast bedankt voor jullie reactie...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Alles lijkt nu goed aangesloten.
Kijkend in het inbouwmanual van de 7820 wordt daar inderdaad, in hst 10, helemaal niks over gezegd. Het enige dat daarover, impliciet gezegd wordt is dat je de inbouwhoek goed moet instellen, die zorgt voor een correcte werking van de gyro. En dus de vraag: is dat correct ingesteld?
Verder lijkt het me dat je, zo mogelijk na instelling van de correcte bandenmaat als het impulsgetal van je Passat bekend is, een goede calibratie rit moet maken, zoals in hst 9 beschreven. Volg daarbij de genoemde stappen heel nauwgezet.
En die calibratie kan best even duren, ik heb dat vaker gelezen bij Becker Navi's, waarbij velen zelfs niet aan kalibreer-status 3 toekomen.
Welke SW gebruik je overigens, heb je de 4.0 in het systeem?
Groet,
JW
Gebeurt dat bij stilstand? Of bij het rijden?Dan wordt er GYRO weergeven maar deze schiet heen en weer en wordt ook negatief in de manual wordt niet duidelijk uitgelegd wat je daar kunt verwachten.
Kijkend in het inbouwmanual van de 7820 wordt daar inderdaad, in hst 10, helemaal niks over gezegd. Het enige dat daarover, impliciet gezegd wordt is dat je de inbouwhoek goed moet instellen, die zorgt voor een correcte werking van de gyro. En dus de vraag: is dat correct ingesteld?
Verder lijkt het me dat je, zo mogelijk na instelling van de correcte bandenmaat als het impulsgetal van je Passat bekend is, een goede calibratie rit moet maken, zoals in hst 9 beschreven. Volg daarbij de genoemde stappen heel nauwgezet.
En die calibratie kan best even duren, ik heb dat vaker gelezen bij Becker Navi's, waarbij velen zelfs niet aan kalibreer-status 3 toekomen.
Welke SW gebruik je overigens, heb je de 4.0 in het systeem?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Giro en GAL pulssignaal berekening
Het Giro signaal staat, als je stil staat op 160 waarom dit is weet ik niet.Het giro signaal geeft de hoekverdraaing aan.
Hoe het wordt weergegeven, bijvoorbeeld in graden per meter of iets dergelijk, kan ik niet vinden maar als ik een krappe bocht naar links maak is dit getal heel groot maak ik een krappe bocht naar rechts dan is het getal heel klein. (Om een indruk te geven heel klein>>, bij inparkeren naar rechts is dit getal wel -1150)
Rijd je op de snelweg en maak je een flauwe bocht dan veandert het getal zeer weinig.
Om het correct aantal pulsje per wiel omwenteling uit te rekenen heb ik het volgende gedaan.
Ik heb het getal Y(= WIEL vanuit het service/garagemenu van de Becker) gemeten over een afstand X
Vervolgens heb ik Y gedeeld door X en heb ik het aantal pulzen per meter.
Ik heb nieuwe banden om mijn auto en heb als volgt de omtrek berekend
De bandenmaat is 195 -65-15
Dit houdt in dat de velg heeft een diameter van 15" = 381 mm
De dikte van de band is 65% van de breedte welke in mm wordt weergegeven,
Dus 195 X 65% = 126,75 mm
dit vermenigvuldig ik met 2 (namelijk, boven en onder)
2 X 126,75 mm = 253,5 mm
de diameter van het wiel is dan dus 634,5 mm ( 381 + 253,5)
Om de omtrek te bereken vermenigvuldig ik dit met PI=3.14159
de omtrek is dan dus 1993,34 mm
nu deel ik de uitkomst van Y/X door de omtrek ( in meters) en ik heb het aantal pulsje per omwenteling.
Dit getal moet je dus afronden op een heel getal omdat er geen tiende pulsjes worden afgegeven.
In mijn geval worden er 2 pulsje afgegeven per omwenteling
Dit heb ik inclusief de bandenmaat weer ingevoerd in de KALIBRATIE
Het is raadzaam om inderdaad de manual goed te volgen wat betreft de calibratie
Hoe het wordt weergegeven, bijvoorbeeld in graden per meter of iets dergelijk, kan ik niet vinden maar als ik een krappe bocht naar links maak is dit getal heel groot maak ik een krappe bocht naar rechts dan is het getal heel klein. (Om een indruk te geven heel klein>>, bij inparkeren naar rechts is dit getal wel -1150)
Rijd je op de snelweg en maak je een flauwe bocht dan veandert het getal zeer weinig.
Om het correct aantal pulsje per wiel omwenteling uit te rekenen heb ik het volgende gedaan.
Ik heb het getal Y(= WIEL vanuit het service/garagemenu van de Becker) gemeten over een afstand X
Vervolgens heb ik Y gedeeld door X en heb ik het aantal pulzen per meter.
Ik heb nieuwe banden om mijn auto en heb als volgt de omtrek berekend
De bandenmaat is 195 -65-15
Dit houdt in dat de velg heeft een diameter van 15" = 381 mm
De dikte van de band is 65% van de breedte welke in mm wordt weergegeven,
Dus 195 X 65% = 126,75 mm
dit vermenigvuldig ik met 2 (namelijk, boven en onder)
2 X 126,75 mm = 253,5 mm
de diameter van het wiel is dan dus 634,5 mm ( 381 + 253,5)
Om de omtrek te bereken vermenigvuldig ik dit met PI=3.14159
de omtrek is dan dus 1993,34 mm
nu deel ik de uitkomst van Y/X door de omtrek ( in meters) en ik heb het aantal pulsje per omwenteling.
Dit getal moet je dus afronden op een heel getal omdat er geen tiende pulsjes worden afgegeven.
In mijn geval worden er 2 pulsje afgegeven per omwenteling
Dit heb ik inclusief de bandenmaat weer ingevoerd in de KALIBRATIE
Het is raadzaam om inderdaad de manual goed te volgen wat betreft de calibratie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die afrolomvang van 1993 klopt wel, zie ook de calculator http://www.miata.net/cgi-bin/tirescgi
Maar het aantal pulsen klopt m.i. niet, die liggen in de buurt van de 3500-4000 per kilometer als ik het goed heb, dus op zo'n 7 à 8 per omwenteling.
Hoe je tot die berekening van 2 komt via de X en Y is mij niet duidelijk. Dat pulsgetal is een getal dat VW moet geven, niet Becker lijkt me zo.
Wat je zou kunnen doen is in het menu die getallen voor puls en bandenmaat NIET ingeven, die mogelijkheid is er. En dan een calibratierit gaan maken. Bij mijn weten is dat de standaard procedure bij een Becker.
Alternatief geef je 8 voor het pulsgetal en 1993 voor de afrolomtrek in, maar ik zou 'm het zelf laten uitzoeken.
Groet,
JW
Maar het aantal pulsen klopt m.i. niet, die liggen in de buurt van de 3500-4000 per kilometer als ik het goed heb, dus op zo'n 7 à 8 per omwenteling.
Hoe je tot die berekening van 2 komt via de X en Y is mij niet duidelijk. Dat pulsgetal is een getal dat VW moet geven, niet Becker lijkt me zo.
Wat je zou kunnen doen is in het menu die getallen voor puls en bandenmaat NIET ingeven, die mogelijkheid is er. En dan een calibratierit gaan maken. Bij mijn weten is dat de standaard procedure bij een Becker.
Alternatief geef je 8 voor het pulsgetal en 1993 voor de afrolomtrek in, maar ik zou 'm het zelf laten uitzoeken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Berekening van het aantal pulsjes per omwenteling
JW,
klopt het aantal pulsjes per omwenteling niet?
Ik heb nog een meting gedaan, maar kom weer op het zelfde uit.
ik heb een afstand gereden van 13,1 km dit is 13100 meter.
Ik heb het navigatie systeem ingesteld zo dat hij de wielpulzen in beeld geeft.
over deze periode heeft hij 54354 pulzen gemeten. ( veel hoger kan ik niet gaan omdat na 65000 hij weer naar 0 gaat)
als ik het aantal pulzen per meter wil weten deel ik de 54354/13100=4,15 p/m
omdat ik niet de pulzen per meter maar per omwenteling wil hebben deel ik de 4,15 door de eerder gevonden 1,993 meter ( omtrek wiel) dan vind ik 2,08.
Zo kom ik op de 2 pulzen per omwenteling. dit lijkt mij logisch maar ik kan ook ergens een denk fout maken
P.S. zit ik nu niet het forumonderwerp van de achteruitrijsensor te vervuilen?
klopt het aantal pulsjes per omwenteling niet?
Ik heb nog een meting gedaan, maar kom weer op het zelfde uit.
ik heb een afstand gereden van 13,1 km dit is 13100 meter.
Ik heb het navigatie systeem ingesteld zo dat hij de wielpulzen in beeld geeft.
over deze periode heeft hij 54354 pulzen gemeten. ( veel hoger kan ik niet gaan omdat na 65000 hij weer naar 0 gaat)
als ik het aantal pulzen per meter wil weten deel ik de 54354/13100=4,15 p/m
omdat ik niet de pulzen per meter maar per omwenteling wil hebben deel ik de 4,15 door de eerder gevonden 1,993 meter ( omtrek wiel) dan vind ik 2,08.
Zo kom ik op de 2 pulzen per omwenteling. dit lijkt mij logisch maar ik kan ook ergens een denk fout maken
P.S. zit ik nu niet het forumonderwerp van de achteruitrijsensor te vervuilen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Inderdaad, een denkfout speelt je parten.
Als je 4,15 pulsen per meter vastgesteld hebt, moet je, om het per wielomwenteling te weten dat getal vermenigvuldigen met die 1.993. Dan kom je op 8,27 uit, afgerond dus 8
Groet,
JW
Als je 4,15 pulsen per meter vastgesteld hebt, moet je, om het per wielomwenteling te weten dat getal vermenigvuldigen met die 1.993. Dan kom je op 8,27 uit, afgerond dus 8
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Wielpulzen
Thanx,
Ik was er inmiddels ook al achter, je kunt zo makkelijk de mist in gaan,
Zeker als je alles in een Excel bestandje hebt ingeklopt.
Hij moet per wiel omwenteling twee keer zoveel pulsjes afgeven dan dat er per meter wordt gemeten want het wiel is is bijna twee meter van omtrek.
Er moet per meter wel dezelfde hoeveelheid pulsjes worden gegenereerd.
Ik was er inmiddels ook al achter, je kunt zo makkelijk de mist in gaan,
Zeker als je alles in een Excel bestandje hebt ingeklopt.
Hij moet per wiel omwenteling twee keer zoveel pulsjes afgeven dan dat er per meter wordt gemeten want het wiel is is bijna twee meter van omtrek.
Er moet per meter wel dezelfde hoeveelheid pulsjes worden gegenereerd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Precies, als je 4 pulsen hebt per meter, worden dat er dus 8 per twee meter
Maar het belangrijkste is uiteraard: krijg je de calibrering nu wel voor elkaar?
Groet,
JW
Maar het belangrijkste is uiteraard: krijg je de calibrering nu wel voor elkaar?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2006 09:11
Status2
Ondanks dat ik al weer enkele kilometers heb gereden, met inderdaad een juiste calibrering, ben ik nog niet verder gekomen dan status 2 Maar ik begijp ook dat dit niet abnormaal hoeft te zijn.
Ik heb wel de indruk dat hij in de steden nauwkeuriger is, zeker handig als er twee afslagen of zijwegen vlak na elkaar volgen.
Hartelijk dank voor jullie support
P.S. Ik ben nog steeds zeer benieuwd hoe hij het giro signaal berekend.
Ik heb wel de indruk dat hij in de steden nauwkeuriger is, zeker handig als er twee afslagen of zijwegen vlak na elkaar volgen.
Hartelijk dank voor jullie support
P.S. Ik ben nog steeds zeer benieuwd hoe hij het giro signaal berekend.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-