Becker Pro 4720

herman
New Member
New Member

Becker Pro 4720

Bericht door herman »

Hallo,
Ik heb tweedehands een becker nav.systeem gekocht een type 4720 waarvan de eigenaar zegt dat het systeem een jaar oud is er zit aan software bij nr.5.0 en 7.0 met alles erbij wat erbij moest zijn behalve de gebruiksaanwijzing en de handleiding. ja schit maar kan ik die ergens downloaden en mijn laatste vraag ik moet een draad opzoeken voor de puls om de navigatie goed te laten werken waar kan ik die weghalen volgens een kennis onder het stuur het kapje verwijderen dan een din stekker en dan de blauwe draad maar die is er bij mij niet aanwezig.
mijn auto is een jaguar xj 40 met 3,6 motor en een automaat uitvoering soeverein. het is een liefhebbersauto ik weet het het bouwjaar is 1988. ik gebruik deze auto alleen prive omdat ik anders teveel bijtelling krijg als ik de auto op de zaak zet. voor de zaak rij ik peugeot waar het nav.systeem al ingebouwd is standaard vertelde de dealer mij.
Ik ben in het geheel niet technisch ofzo aangelegd maar het lijkt mij eens leuk om zoiets zelf aan te leggen met behulp van het forum uiteraard anders kom ik er niet uit.
gaarne zou ik enige tips ontvangen over hoe en wat ik het beste aan kan pakken om alles draaiende te krijgen.
mer vriendelijke groet Herman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat het apparaat slechts een jaar oud is lijkt me een understatement. Wat ik er van weet is het een Low Speed systeem waarvoor nu software versie 8.0 op de markt is. Niet getreurd, het kan nog best prima functioneren. Volgens de Duitse Fora is versie 7.0 te verkiezen boven 8.0.
Voor het tachosignaal dat je dus echt nodig hebt (zie inforubrieken) zul je waarschijnlijk toch een pulsgever moeten installeren. Het eenvoudigst is dat met ééntje die je op kunt nemen in de kabel van de mechanische snelheidsmeter.
Sluit ook het achteruitrijsignaal aan, dat voorkomt ergernis achteraf. Als je dan de constante 12V en de geschakelde plus hebt opgezocht en aangesloten, zul je zeker nog veel plezier van je Becker kunnen beleven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Via onderstaande link kan je handleiding downloaden (is wel ruim 3mb groot)

http://www.becker.de/beckerCC21/www_roo ... Pro_Nl.pdf

Verder is de 7.0 maar kort op de markt geweest en deze is door Becker gratis omgeruild naar een 8.0. In de 7.0 (teleatlas) zatten nogal veel software fouten en vandaar dat Becker weer snel terug gegaan is naar Navteq (8.0).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
herman
New Member
New Member

Becker 4720

Bericht door herman »

Hartelijk dank ik heb de gebruiksaanwizing gedownload en uitgeprint staat er allemaal erg mooi en duidelijk in maar of ik het snap is vraag twee heb het nu twee keer doorgelezen, en nog steeds kan ik de puls niet vinden ook niet via allerlei sites. Misschien dat iemand mij op weg kan helpen door aan te geven waar ik die xxx?//? draad kan vinden.
Het beteft een jaguar uit het jaar 88 het is een soverein 3,6 uit de 10e maand.
waar kan ik de nieuwste software de 8.0 verkrijgen c.q. kopen en wat is het verschil tussen de twee versies.
vriendelijke groet. Herman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Herman,

Heb je voor de pulsen ook gekeken bij de pulslinks bovenaan deze pagina? Bij de Petrisite staat in elk geval de 88'er XJ vermeld, klopt die niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

8.0 is via autoradiozaak en via de meeste personenwagen dealers gewoon te koop, ook online klik op onderstaande www link en daar kan je hem ook bestellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2743
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 1152
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 723
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 638
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 875

Terug naar “Vaste Becker systemen”