Becker Online Pro kaart- en software-ondersteuning

frans51
Starting Member
Starting Member

Becker Online Pro kaart- en software-ondersteuning

Bericht door frans51 »

OP-gebruikers,
na even de nav van de OP gebruikt te hebben valt het mij op dat recente wegen ( tot zelfs 3 jaar oud ) niet op de kaart staan - niet ondenkbaar natuurlijk - maar de laatste kaartversie is, naar mijn zoektocht op het internet, ook al weer wat ouder (versie 3.2 ? ). Is er nieuwere versie op komst? Zoja wanneer ?

Gelet op berichten op ook andere forums valt het mij op dat de OP niet veel gekocht of verkocht is.
Betekend dit dat de ondersteuning met o.a. nieuwere kaarten en/of SW in de toekomst minder zal zijn of misschien wel gaat vervallen ? ( denk aan de videosystemen van vroeger : video2000, betamax etc. )

Op de site van Becker valt hierover niets te lezen. Ook eventuele kaartondersteuning voor andere landen dan
WestEuropa kom ik niet tegen ! VDO ondersteunt zelfs Australie etc. en wordt voorzover mij bekend elk jaar ge-updated.

Wie heeft meer informatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Frans,

De 3.X versie is in 2004 verschenen, de kaartDB daarop zal dus ergens uit 2003 zijn.
Die .X geeft een besturings-SW versie aan, de kaartDB is daar niet veranderd.

Naar verluidt zou in de loop van dit jaar (2006) een 4.0 versie moeten verschijnen, maar officiële bevestiging daarvan is niet te vinden. Vooralsnog: afwachten, en roeien met de riemen die je hebt, helaas.....

Het is zoals je al aangeeft, weinig OP's verkocht en dus geen grote interesse om er nog veel aan te doen. Want het maken van een nieuwe kaart is een kostbare zaak, en hoe verdien je dat terug?
Vergelijkbare verhalen zie je bij Clarion met de NAX 9500, Grundig is er helemaal mee gestopt. Ook Pioneer schijnt weinig (tot niets?) meer te doen aan de CD systemen. Dito bij JVC als ik he tgoed heb.
Wat dat betreft zit je inderdaad bij VDO/Philips gebakken, daar zijn zoveel systemen van verkocht dat je nog tot in lengten van jaren kaarten zult kunnen krijgen. En de non-C-IQ's zijn allemaal compatibel, vanaf de Philips 520/522 en 420/440 tot de VDO non-C-IQ MS serie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frans51
Starting Member
Starting Member

Bericht door frans51 »

Dankje JW,
schrale troost weliswaar :( ; geldt dit ook voor de andere Beckers systemen zoals de Traffic ?
mvrgr frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Voor de Traffic Pro (Low Speed) is zojuist versie 9.0 uitgebracht. Deze bevat nieuwe kaarten (nieuwe landen) en bijgewerkte kaarten (fouten verholpen in het kaartmateriaal). Als ik het goed begrepen heb is er voor de High Speed ook nieuwe software gekomen. Hier kunnen anderen vast meer over zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Voor de Traffic Pro (Low Speed) is zojuist versie 9.0 uitgebracht. Deze bevat nieuwe kaarten (nieuwe landen) en bijgewerkte kaarten (fouten verholpen in het kaartmateriaal). Als ik het goed begrepen heb is er voor de High Speed ook nieuwe software gekomen. Hier kunnen anderen vast meer over zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
Klopt, daar is de 4.0 voor verschenen.
Nu dus nog wachten op de 4.0 voor de OP, da's overigens een heel andere dan die 4.0 voor de HS :idea: :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht