Hallo,
Sinds Juni 2002 heb ik een Online Pro (auto:VW Passat uit nov 2001). Ik heb de Online Pro in Duitsland gekocht (veel goedkoper) maar heb tot vandaag aan toe eigenlijk nooit zonder problemen gezeten. Mijn laatste hoop is nu gevestigd op hulp uit dit forum; daarna stop ik ermee en ga ik voorgoed over op iets anders.
De online pro werd afgeleverd met SW 1.01: dramatisch!!!!! Telefoon opstarten duurde ca. 20 minututen, kaart materiaal was sterk verouderd en navigatie was regelmatig de weg kwijt (midden op A12: offroad; aantal satelieten:0). Gelukkig was de vertegenwoordiger van Becker erg behulpzaam en kreeg ik van hen SW 1.5 (uitstekende service dus). Dit was aanzienlijk beter maar opstarten telefoon duurt nog steeds enkele minuten en navigatie is verre van foutloos (kaart materiaal nog steeds sterk verouderd; ik woon in nieuwbouw wijk die in 1999 is opgeleverd; kaart materiaal online pro anno 2003 kent hoofs routes nog steeds niet).
Upgraden naar 1.5 ging overigens goed fout. Apparaat deed helemaal niets meer. Uiteindelijk maar uitgebouwd en via VW dealer naar duitsland gestuurd (service Wittebrug Den Haag: weer uitstekende service). Na aantal weken apparaat terug werkend terug gekregen. Geen idee wat er gerepareed is!.
SW 2.0 maar overgeslagen (gelet op opmerkingen op internet over kaart materiaal). SW 1.5 iedere week ca, 1 keer resetten en navigatie soms met uitval, maar goed alles went. Noia vriend rmaal is het natuurlijk niet.
Nu bij SW 3.01 toch maar weer ge-upgrade. Helaas, helaas, helaas; nu mist het icoontje voor het telefoonboek. Via vriend beschikking gekregen over SW 3.1: geen verbetering (overigens het resetten via 1+3+TP werkt bij mij niet; ik moet resetten via indrukken linker draaiknop). (!!?)
Gisteren en vandaag de hele dag bezig geweest en wat blijkt: als ik alles opstart en daarna de sim verwijder en weer terug doe dan komt het icoontje er wel en kan ik ook gewoon bellen via telefoonboek. Als ik daarna alles uit doe en weer aan: icootje weg. Andere sim kaart geprobeerd; zelfde gedrag. Tot overmaat van ramp net ook nog het lipje van de sim kaart houder af gebroken. Ik ben het nu echt helemaal zat.
Ik heb zelf het vermoeden dat ik een oude GSM/GPS data box heb en dat er misschien door het ontbreken van de massa kabel (waar ik op dit forum iets over heb gezien) iets blijft hangen waardoor de sim kaart niet goed wordt uitgelezen. Doordat er tape op de moduul box is geplakt kan ik niet meer aflezen welk type ik heb maar ik zie nergens een losse massa kabel (serienr: 350031070668042, PC_Card: d15_vAE.01.05).
De online pro leek mij een perfect apparaat maar valt tot nu toe vies tegen. Ik ben erg teleurgesteld. Is er iemand die hulp kan bieden voordat ik definitief overstap op iets anders (wil ik eigenlijk niet)? Ik wil zo graag eens probleem loos navigeren, bellen en muziek luisteren!
Wachtend op advies,
Paris
Becker Online Pro hulp nodig
-
- New Member
-
- Senior Member
Waarschijnlijk zit het probleem in dat je geen GPRS kastje hebt maar een 'oud' kastje zonder GPRS. De 3.1 software is gemaakt voor GPRS GSM/GPS boxen en die werden dan ook gewoon omgeruild voor andere. Dus ik zou terug gaan naar mijn leverancier (in dit geval dld) en met hem eruit proberen te komen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,beckeronline schreef:Waarschijnlijk zit het probleem in dat je geen GPRS kastje hebt maar een 'oud' kastje zonder GPRS. De 3.1 software is gemaakt voor GPRS GSM/GPS boxen en die werden dan ook gewoon omgeruild voor andere. Dus ik zou terug gaan naar mijn leverancier (in dit geval dld) en met hem eruit proberen te komen.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben maar waarom is de boel niet backward compatible? Waarom vertelt Becker dat niet vooraf? Enig idee hoe ik aan een GPRS GPS/GSM module kan komen zonder naar zuid Duitland te hoeven rijden? Is er iemand die weet hoe ik Becker in Nederland hierover kan bereiken ?
Groeten
Paris
Hide post links |
-
- Senior Member
Vraag:
Heb je een origineel update pakket? (met een paars briefje erin?)
Verder kan je hier in NL gewoon een GPRS kastje bestellen maar voor dat bedrag kan je denk ik best even naar dld rijden.... Voor de NL toestellen is er namelijk ook een omruilactie geweest GPRS kastje inclusief een nieuwe datakabel met massa tegen je 'oude' spullen. Maar dit gold alleen voor de toestellen welke in NL gekocht waren.
Verder is er geen Becker NL je moet gewoon contact opnemen met je dealer in DLD of rechtstreeks met Becker in DLD.
Verder kan je hier in NL gewoon een GPRS kastje bestellen maar voor dat bedrag kan je denk ik best even naar dld rijden.... Voor de NL toestellen is er namelijk ook een omruilactie geweest GPRS kastje inclusief een nieuwe datakabel met massa tegen je 'oude' spullen. Maar dit gold alleen voor de toestellen welke in NL gekocht waren.
Verder is er geen Becker NL je moet gewoon contact opnemen met je dealer in DLD of rechtstreeks met Becker in DLD.
Hide post links |
-
- New Member
Wanneer is die omruil actie geweest? In maart 2002 is mijn toestel naar Becker Duitsland gestuurd, als die actie voor maart 2002 was dan mag ik toch verwachten dat mijn module toen is omgewisseld?beckeronline schreef:Vraag:
Hide post links |
-
- Senior Member
Omruil is in 2003 geweest, en is je toestel met GSM/GPS box opgestuurd geweest? En heb je dezelfde toestel weer retour gekregen?
Hide post links |
-
- Junior Member
Behoorlijk vervelend verhaal wat je schrijft. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat een systeem op deze manier functioneerd.
In ieder geval kan ik je vertellen dat het niet hoeft. Zelf ben ik ook in het bezit van een online pro en mijn ervaringen met het toestel zijn zeer positief. Ondanks heb ik het toestel overgeplaatst in een andere wagen en alles doet het geheel naar behoren.
Succes met je oplossen van je probleem. Ik kan je jammer genoeg niet helpen, wel weet ik van de Duitse forums dat je zeker een GPRS box moet hebben. De oudere kastjes zijn een drama bij een hoop mensen.
In ieder geval kan ik je vertellen dat het niet hoeft. Zelf ben ik ook in het bezit van een online pro en mijn ervaringen met het toestel zijn zeer positief. Ondanks heb ik het toestel overgeplaatst in een andere wagen en alles doet het geheel naar behoren.
Succes met je oplossen van je probleem. Ik kan je jammer genoeg niet helpen, wel weet ik van de Duitse forums dat je zeker een GPRS box moet hebben. De oudere kastjes zijn een drama bij een hoop mensen.
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2