Becker Online Pro: calibratie werkt niet
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
Becker Online Pro: calibratie werkt niet
hulp gezocht; ik heb via E-bay een online pro 7800 aangeschaft, vlgs verkoper nieuw in doos.
na thuis gezonden gekregen deze vandaag ingebouwd in mijn BMW Z3.
Alles werkt : radio, telefoon ( wel zachte ontvangst bij tegenbeller ) cd, maar de Navi niet.
Ik kom na het installeren van de software niet in het taalmenu maar bij de sat zoeken - in het duits - , daar blijft hij hangen !! vindt verder geen sat en gaat dus ook niet verder.
wie kan mij verder helpen ?? is er een hardware reset mogelijk ??
na thuis gezonden gekregen deze vandaag ingebouwd in mijn BMW Z3.
Alles werkt : radio, telefoon ( wel zachte ontvangst bij tegenbeller ) cd, maar de Navi niet.
Ik kom na het installeren van de software niet in het taalmenu maar bij de sat zoeken - in het duits - , daar blijft hij hangen !! vindt verder geen sat en gaat dus ook niet verder.
wie kan mij verder helpen ?? is er een hardware reset mogelijk ??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is.
Eerste gedachte is dat de antenne niet goed is en dat je daarom geen sat's ontvangt. Waar zit 'ie gemonteerd? En heb je op een plek gestaan waar je er zeker van bent dat je sat's kunt ontvangen?
Een HW-reset is mogelijk door gelijktijdig de toetsen 1, 3 en TP in te drukken. Wat gebeurt er dan?
Toch ook de vraag: waar komt deze Becker vandaan? Uit ons land, Duitsland of misschien uit Polen of Litauen?
Groet,
JW
Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is.
Eerste gedachte is dat de antenne niet goed is en dat je daarom geen sat's ontvangt. Waar zit 'ie gemonteerd? En heb je op een plek gestaan waar je er zeker van bent dat je sat's kunt ontvangen?
Een HW-reset is mogelijk door gelijktijdig de toetsen 1, 3 en TP in te drukken. Wat gebeurt er dan?
Toch ook de vraag: waar komt deze Becker vandaan? Uit ons land, Duitsland of misschien uit Polen of Litauen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
Hallo JW,
bedankt voor je reageren
Deze Becker komt voor zover ik weet uit duitsland, zat in de originele doos met alle handleidingen, cd-s ( versie 3.1 ) en de hardware verpakt in de originele verpakking, de bijgeleverde kabels zijn origineel en voorzover te controleren niet eerder gebruikt. de antenne heeft zijn nog zijn plakstrips.
Het is vreemd dat je genoemde reset alleen aangeeft dat je in het instellingsmenu komt; alles blijft duits; loskoppelen van de accu betekend niet dat je alles opnieuw van de cd moet installeren. ( de handleidingen zijn ook in het nederlands te volgen, de originele code is er ook bij )
Er worden geen sats gevonden, ook geen datum en tijd. de giro werkt wel.
waarom kan ik niet van vooraf aan meer beginnen ?
bedankt voor je reageren
Deze Becker komt voor zover ik weet uit duitsland, zat in de originele doos met alle handleidingen, cd-s ( versie 3.1 ) en de hardware verpakt in de originele verpakking, de bijgeleverde kabels zijn origineel en voorzover te controleren niet eerder gebruikt. de antenne heeft zijn nog zijn plakstrips.
Het is vreemd dat je genoemde reset alleen aangeeft dat je in het instellingsmenu komt; alles blijft duits; loskoppelen van de accu betekend niet dat je alles opnieuw van de cd moet installeren. ( de handleidingen zijn ook in het nederlands te volgen, de originele code is er ook bij )
Er worden geen sats gevonden, ook geen datum en tijd. de giro werkt wel.
waarom kan ik niet van vooraf aan meer beginnen ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Dat je geen datum en tijd krijgt is logisch, die komen via de satelliet. En tsja, als je die niet ontvangt....
De basis van het probleem zit dus daar, en daarom toch voor alle zekerheid opnieuw die vraag: waar zit de GPS antenne, hoe zit 'ie gemonteerd, waar stond je toen je 'm uitprobeerde en hoe lang heb je dat gedaan.
Groet,
JW
Dat je geen datum en tijd krijgt is logisch, die komen via de satelliet. En tsja, als je die niet ontvangt....
De basis van het probleem zit dus daar, en daarom toch voor alle zekerheid opnieuw die vraag: waar zit de GPS antenne, hoe zit 'ie gemonteerd, waar stond je toen je 'm uitprobeerde en hoe lang heb je dat gedaan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
JW
De antenne zit onder het dashboard op het beluchtingskanaal; de voorruit heeft geen warmtewering middels een metaalfolie o.i.d.. na montage is de antenne ook buiten de auto geplaatst. de auto heeft gedurende een halfuur tot 40 minuten buiten gestaan met kontakt aan tussen vrij open bebouwing.
( voor een BMW Z3 is de plaats van de antenne door BMW zelf aangegeven )
kan het zijn dat de antenne misschien toch stuk is ? blijft het toch vreemd dat je de taalkeuze nu niet meer kunt veranderen
De antenne zit onder het dashboard op het beluchtingskanaal; de voorruit heeft geen warmtewering middels een metaalfolie o.i.d.. na montage is de antenne ook buiten de auto geplaatst. de auto heeft gedurende een halfuur tot 40 minuten buiten gestaan met kontakt aan tussen vrij open bebouwing.
( voor een BMW Z3 is de plaats van de antenne door BMW zelf aangegeven )
kan het zijn dat de antenne misschien toch stuk is ? blijft het toch vreemd dat je de taalkeuze nu niet meer kunt veranderen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Toch even de check: heb je bij de test met de antenne buiten de auto ook enige tientallen minuten gewacht?
Die eerste initialisatie kan heel lang duren, de almanac van het systeem is helemaal leeg en moet eerst gevuld worden met informatie die de sat's uitzenden. Pas dan kan er begonnen worden met een 2>3D-fix.
Zoek zonodig een plaats op waar je meer "uitzicht" hebt op de sat's, dus weg van de gebouwen. Ook niet onder de bomen!
Als dit allemaal niet helpt, en er geen verdere reacties komen van andere forumleden zou mijn advies dan zijn eens langs een goed inbouwcentrum te rijden en kijken of zij misschien even een andere antenne (AG 13?) voor je te leen hebben om uit te proberen of het probleem dáár zit.
Waarschijnlijk kunnen ze je ook precies vertellen hoe je de taal kunt veranderen. Bij een VDO/Philips weet ik dat wel, helaas ontbreekt mij de detailkennis van de OP....
Groet,
JW
Toch even de check: heb je bij de test met de antenne buiten de auto ook enige tientallen minuten gewacht?
Die eerste initialisatie kan heel lang duren, de almanac van het systeem is helemaal leeg en moet eerst gevuld worden met informatie die de sat's uitzenden. Pas dan kan er begonnen worden met een 2>3D-fix.
Zoek zonodig een plaats op waar je meer "uitzicht" hebt op de sat's, dus weg van de gebouwen. Ook niet onder de bomen!
Als dit allemaal niet helpt, en er geen verdere reacties komen van andere forumleden zou mijn advies dan zijn eens langs een goed inbouwcentrum te rijden en kijken of zij misschien even een andere antenne (AG 13?) voor je te leen hebben om uit te proberen of het probleem dáár zit.
Waarschijnlijk kunnen ze je ook precies vertellen hoe je de taal kunt veranderen. Bij een VDO/Philips weet ik dat wel, helaas ontbreekt mij de detailkennis van de OP....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
JW,
Wederom bedankt voor je hulpvaardigheid,
ook bij de tweede test met antenne buiten is gedurende zeker 20 a 25 minuten gewacht; er wordt echter geen enkele sat gevonden. een kollega heeft een traffic pro en deze vond de sats binnen enkele minuten.
op mijn (zeil)boot heb ik een garmin, deze vindt zijn sats ook binnen maximaal 10 minuten.
misschien is je idee van een test-antenne nog niet zo gek, bedankt !!
Wederom bedankt voor je hulpvaardigheid,
ook bij de tweede test met antenne buiten is gedurende zeker 20 a 25 minuten gewacht; er wordt echter geen enkele sat gevonden. een kollega heeft een traffic pro en deze vond de sats binnen enkele minuten.
op mijn (zeil)boot heb ik een garmin, deze vindt zijn sats ook binnen maximaal 10 minuten.
misschien is je idee van een test-antenne nog niet zo gek, bedankt !!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
In m'n herinnering zat dat ik al eens iets eerder zoiets gelezen had, op een duits forum.
Dat bleek ik opgeslagen te hebben, gelukkig, en daaruit komt naar voren dat het te maken kan hebben met de wijze van SW-updating.
Daarom een paar vragen:
-wat is het bouwjaar van deze OP?
-welke uitvoering is het, al met GPRS? En MP3?
-welke SW zat er op toen jij 'm kreeg, was dat die 3.1 of zat die er los bij?
Als er oude SW op zat, de 1.0 tot 1.4 versie dus, kun je niet in een keer naar 3.x. Dan moet er eerst de versie 1.5 op, daarna kun je naar 3.1 Zonder die tussenstap zijn er problemen met de GPS ontvangst
En dus ben ik benieuwd.....
Groet,
JW
P.S. De truc met 1-3-TP schijnt bij de OP niet altijd te werken. Naar verluidt moet je dan de OP uitschakelen, vervolgens ook het contact uitzetten. Dan het contact weer aan en de inschakelknop van de OP zo'n 15 seconden ingedrukt houden. Dat zou een reset bewerkstelligen.
In m'n herinnering zat dat ik al eens iets eerder zoiets gelezen had, op een duits forum.
Dat bleek ik opgeslagen te hebben, gelukkig, en daaruit komt naar voren dat het te maken kan hebben met de wijze van SW-updating.
Daarom een paar vragen:
-wat is het bouwjaar van deze OP?
-welke uitvoering is het, al met GPRS? En MP3?
-welke SW zat er op toen jij 'm kreeg, was dat die 3.1 of zat die er los bij?
Als er oude SW op zat, de 1.0 tot 1.4 versie dus, kun je niet in een keer naar 3.x. Dan moet er eerst de versie 1.5 op, daarna kun je naar 3.1 Zonder die tussenstap zijn er problemen met de GPS ontvangst
En dus ben ik benieuwd.....
Groet,
JW
P.S. De truc met 1-3-TP schijnt bij de OP niet altijd te werken. Naar verluidt moet je dan de OP uitschakelen, vervolgens ook het contact uitzetten. Dan het contact weer aan en de inschakelknop van de OP zo'n 15 seconden ingedrukt houden. Dat zou een reset bewerkstelligen.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
het bouwjaar kan ik op de doos niet aflezen, maar de software is versie 3.1 hetgeen ook op de doos vermeld staat.
de uitvoering is met gprs en mp3. ( gprs en telefoon in een kastje.)
als er al software op zat is dit niet (meer) te controleren, maar bij de installatie is er versie 3.1 er opgegaan
(ook de sw zat in de originele verpakking ) Het kan zijn dat er bij de installatie iets misgegaan is. het kontakt stond tijdens de installatie niet aan en de verlichting viel na verloop van tijd uit; misschien dat er toch op enkele knoppen gedrukt is om e.e.a. te aktiveren waardoor hij op de duitse taal is terecht gekomen.
het garantiecertificaat zit er ook bij; alleen niet afgetekend.
naar mijn gevoel is het een zeer recente uitvoering die naar de volledigheid van de geleverde inhoud aardig nieuw moet zijn (geweest).
je laatste opmerking kan ik wel even uitproberen !!
gr frans
de uitvoering is met gprs en mp3. ( gprs en telefoon in een kastje.)
als er al software op zat is dit niet (meer) te controleren, maar bij de installatie is er versie 3.1 er opgegaan
(ook de sw zat in de originele verpakking ) Het kan zijn dat er bij de installatie iets misgegaan is. het kontakt stond tijdens de installatie niet aan en de verlichting viel na verloop van tijd uit; misschien dat er toch op enkele knoppen gedrukt is om e.e.a. te aktiveren waardoor hij op de duitse taal is terecht gekomen.
het garantiecertificaat zit er ook bij; alleen niet afgetekend.
naar mijn gevoel is het een zeer recente uitvoering die naar de volledigheid van de geleverde inhoud aardig nieuw moet zijn (geweest).
je laatste opmerking kan ik wel even uitproberen !!
gr frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
JW,
de resettruk werkt niet maar de (taal)instelling heb ik via de demomode op nederlands gekregen en deze blijft ook na het weer aan en uitzetten van het kontakt op nederlands staan.
tot nu ben ik bang dat of de antenne stuk is of dat de gprsbox stuk is.
de giro doet het wel bij voor en achteruit rijden.
verdere info en suggesties zijn van harte welkom.
de resettruk werkt niet maar de (taal)instelling heb ik via de demomode op nederlands gekregen en deze blijft ook na het weer aan en uitzetten van het kontakt op nederlands staan.
tot nu ben ik bang dat of de antenne stuk is of dat de gprsbox stuk is.
de giro doet het wel bij voor en achteruit rijden.
verdere info en suggesties zijn van harte welkom.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frans,
Uit het feit dat de 3.1 geladen moest worden leid ik af dat die SW er nog niet op zat. Want als de SW er al op zit houdt het erin stoppen van die CD in dat je gewoon met navigeren kunt beginnen.
En wellicht is er dan wat fout gegaan bij het laden van die besturings-SW, je gaf dat al aan.
Dat kan nog altijd het geval zijn, en dat kan zomaar betekenen dat je geen GPS ontvangst hebt omdat die SW er niet goed in zit.
Uiteraard is het proberen van een andere GPS antenne de moeite waard, als dat niet helpt is denk ik de enige mogelijkheid een service centre op te zoeken. Die kunnen dan de hele SW er af halen en opnieuw er op zetten, dat doen ze vanuit een computer met een dataverbinding. Helaas......
GPRS heeft op zich hier niks mee te maken, dat is de snelle telefoonverbinding die in plaats van GSM gebruikt wordt.
Verder schrijf je dat er 3.1 op de doos staat. Is dat een originele opdruk of is dat er later overheen geplakt?
Voorts is aan de hand van het serienummer wel het bouwjaar te achterhalen.
Groet,
JW
Uit het feit dat de 3.1 geladen moest worden leid ik af dat die SW er nog niet op zat. Want als de SW er al op zit houdt het erin stoppen van die CD in dat je gewoon met navigeren kunt beginnen.
En wellicht is er dan wat fout gegaan bij het laden van die besturings-SW, je gaf dat al aan.
Dat kan nog altijd het geval zijn, en dat kan zomaar betekenen dat je geen GPS ontvangst hebt omdat die SW er niet goed in zit.
Uiteraard is het proberen van een andere GPS antenne de moeite waard, als dat niet helpt is denk ik de enige mogelijkheid een service centre op te zoeken. Die kunnen dan de hele SW er af halen en opnieuw er op zetten, dat doen ze vanuit een computer met een dataverbinding. Helaas......
GPRS heeft op zich hier niks mee te maken, dat is de snelle telefoonverbinding die in plaats van GSM gebruikt wordt.
Verder schrijf je dat er 3.1 op de doos staat. Is dat een originele opdruk of is dat er later overheen geplakt?
Voorts is aan de hand van het serienummer wel het bouwjaar te achterhalen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
JW
het serienummer is BE 7800 3 5085987 zegt mij verder niets,
het serienummer van de sw op de doos is een originele sticker
gr. frans
het serienummer is BE 7800 3 5085987 zegt mij verder niets,
het serienummer van de sw op de doos is een originele sticker
gr. frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar kom ik wel achter.frans51 schreef:JW
het serienummer is BE 7800 3 5085987 zegt mij verder niets,
het serienummer van de sw op de doos is een originele sticker
gr. frans
Kan een paar dagen duren vanwege de vakanties en de jaarwisseling..
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
Het bouwjaar is dan 2003.
En ik dacht dat bij een OP de reset 1+3+envelop moest zijn.....
Ik hoop voor je dat alleen maar de antenne defect is, die zwarte dozen zijn aan de prijs als ik me goed herinner.
Alvast de beste wensen voor iedereen!
En ik dacht dat bij een OP de reset 1+3+envelop moest zijn.....
Ik hoop voor je dat alleen maar de antenne defect is, die zwarte dozen zijn aan de prijs als ik me goed herinner.
Alvast de beste wensen voor iedereen!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die info heb ik ook zojuist opgedaan. De 3 op de 5e cijfer-positie geeft het bouwjaar aan.Mr.BS schreef:Het bouwjaar is dan 2003.
En ik dacht dat bij een OP de reset 1+3+envelop moest zijn.....
Ik hoop voor je dat alleen maar de antenne defect is, die zwarte dozen zijn aan de prijs als ik me goed herinner.
Alvast de beste wensen voor iedereen!
Ik hoop binnenkort nog wat meer info te krijgen over de werkelijke productiemaand etc.
Al met al betekent het dat de 3.1 er NIET vanaf het begin ingezeten heeft. In 2003 was er de 2.0 update, de 3.0 is in 2004 gekomen. De 3.1 kwam nog wat later als bugfix voor de 3.0
Vraag aan Frans: Heb jij er een origineel garantiebewijs bij? Dat zou dan moeten ingaan op het moment van aankoop, als je een rekening gekregen hebt van de verkoper zou dat dus nu kunnen zijn, mits hij een Becker-dealer oid is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
hallo JW,
ik heb er geen rekening bij; zoals ik eerder al vermeld heb. kan er nog wel om vragen.
gr. frans
ik heb er geen rekening bij; zoals ik eerder al vermeld heb. kan er nog wel om vragen.
gr. frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Probeer het maar, het kan je nog van pas komen. Want inmiddels is wel duidelijk dat dit niet een recent gebouwde OP is zoals je eerder dacht, veeleer een "winkeldochter". Wellicht in een nieuwere doos gestoptfrans51 schreef:hallo JW,
ik heb er geen rekening bij; zoals ik eerder al vermeld heb. kan er nog wel om vragen.
gr. frans
Staat op de doos overigens geen serienummer? Bij VDO is dat wel het geval, zowel op de doos als op het apparaat zelf, geen idee hoe dat bij Becker zit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
Hallo JW,
Op de doos staat hetzelfde serienummer als op de codekaart. ik neem aan dat op het apparaat ook hetzelfde serienummer staat ivm met de kloppende code. kan het zijn dat het een demomodel is geweest.
hetgeen de niet werkende sat-ontvangst niet verklaart.
nogmaals bedankt voor je reageren; doet een mens goed.
Op de doos staat hetzelfde serienummer als op de codekaart. ik neem aan dat op het apparaat ook hetzelfde serienummer staat ivm met de kloppende code. kan het zijn dat het een demomodel is geweest.
hetgeen de niet werkende sat-ontvangst niet verklaart.
nogmaals bedankt voor je reageren; doet een mens goed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frans,
Even detective-je spelen....
De OP is van 2003, toen was er de 2.0 SW, of als het een vroege 2003 is misschien zelfs een 1.X
Op de doos zit een sticker 3.1, oftewel een SW van eind 2004 of 2005 en dus is de vraag: hoe komt die sticker op de doos? Is dat een plaksticker, en zo ja, kun je 'm er voorzichtig afhalen en kijken wat er onder zit?
Wellicht geeft dat je een handvat om de verkoper een beetje onder druk te zetten, want laten we eerlijk zijn, erg fris is dit verhaal niet.
Groet,
JW
Even detective-je spelen....
De OP is van 2003, toen was er de 2.0 SW, of als het een vroege 2003 is misschien zelfs een 1.X
Op de doos zit een sticker 3.1, oftewel een SW van eind 2004 of 2005 en dus is de vraag: hoe komt die sticker op de doos? Is dat een plaksticker, en zo ja, kun je 'm er voorzichtig afhalen en kijken wat er onder zit?
Wellicht geeft dat je een handvat om de verkoper een beetje onder druk te zetten, want laten we eerlijk zijn, erg fris is dit verhaal niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
hallo JW,
onder de sticker zit inderdaad een andere sticker maar echter ook met de 3.1 opdruk dus daar komen we niet verder mee.
gr. frans
onder de sticker zit inderdaad een andere sticker maar echter ook met de 3.1 opdruk dus daar komen we niet verder mee.
gr. frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
hallo JW,
ik denk dat het probleem opgelost is. misschien dat het gebruik van de toetsen envelop-3-5 een reset bewerkstelligd heeft want er worden nu 4 sats gevonden; misschien nog niet genoeg voor een goede ontvangst maar voorlopig werkt mijn OP wel. Er moet misschien toch nog een ijzeren plaatje onder de ontvanger voor een betere ontvangst maar het werkt en daar ben ik wel blij mee.
Van mijn kant erg bedankt voor je interesse en meedenken aan de oplossing - you did a good job -
ik denk dat het probleem opgelost is. misschien dat het gebruik van de toetsen envelop-3-5 een reset bewerkstelligd heeft want er worden nu 4 sats gevonden; misschien nog niet genoeg voor een goede ontvangst maar voorlopig werkt mijn OP wel. Er moet misschien toch nog een ijzeren plaatje onder de ontvanger voor een betere ontvangst maar het werkt en daar ben ik wel blij mee.
Van mijn kant erg bedankt voor je interesse en meedenken aan de oplossing - you did a good job -
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frans,
Da's mooi, het goede begin is er in elk geval
Met 4 sat's kun je tenminste beginnen met calibreren, daarmee laat zich je uitgangspositie bepalen en in het systeem opslaan.
Als het bij 4 blijft is dat op zich niet voldoende, even kijken of het zich vanzelf al wat verbetert. Een metalen plaatje onder de GPS antenne zal ongetwijfeld helpen.
Welk type heb je overigens, is dat de AG12 of de 13? Ik heb daar iets over gelezen, heb het niet meer precies paraat, het was zoiets dat de 13 wel, en de 12 niet geschikt is voor montage in de dash...
Laat maar weten, dan zoek ik het wel ergens op.
Groet,
JW
Da's mooi, het goede begin is er in elk geval
Met 4 sat's kun je tenminste beginnen met calibreren, daarmee laat zich je uitgangspositie bepalen en in het systeem opslaan.
Als het bij 4 blijft is dat op zich niet voldoende, even kijken of het zich vanzelf al wat verbetert. Een metalen plaatje onder de GPS antenne zal ongetwijfeld helpen.
Welk type heb je overigens, is dat de AG12 of de 13? Ik heb daar iets over gelezen, heb het niet meer precies paraat, het was zoiets dat de 13 wel, en de 12 niet geschikt is voor montage in de dash...
Laat maar weten, dan zoek ik het wel ergens op.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
Hallo JW,
goed en gezond 2006 toegewenst voor jou en de jouwen,
nog even terugkomen op de sat ontvangst van mijn OP;
of het aan het weer ligt of niet ( waarschijnlijk niet ) maar de sat onvangst
is erg wisperturig, dan weer wel en dan weer niet,
is er een mogelijkheid om het antennesignaal te verbeteren cq versterken ? ( zonder deze alsnog op de ruit te plakken 1 = toch er rot gezicht op een cabrio ! )
gr. frans
goed en gezond 2006 toegewenst voor jou en de jouwen,
nog even terugkomen op de sat ontvangst van mijn OP;
of het aan het weer ligt of niet ( waarschijnlijk niet ) maar de sat onvangst
is erg wisperturig, dan weer wel en dan weer niet,
is er een mogelijkheid om het antennesignaal te verbeteren cq versterken ? ( zonder deze alsnog op de ruit te plakken 1 = toch er rot gezicht op een cabrio ! )
gr. frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Frans,
Bedankt voor je goede wensen, bij deze graag en
Lastig te zeggen waar het aan ligt.
Ben je al achter het type, is het een AG12 soms? Daarvan heb ik inmiddels de bevestiging dat die niet goed werkt onder het dashboard, itt de AG 13.
En zit het metalen plaatje er al onder?
Een versterker voor zo'n GPS antenne is er niet, zou ook niet werken want kennelijk is het ontvangen signaal te zwak. En bij versterking komt er dan teveel ruis op, daar kan de ontvanger in je OP niks mee.
Eerder hadden we het over een andere GPS antenne proberen, ter overweging?
Groet,
JW
Bedankt voor je goede wensen, bij deze graag en
Lastig te zeggen waar het aan ligt.
Ben je al achter het type, is het een AG12 soms? Daarvan heb ik inmiddels de bevestiging dat die niet goed werkt onder het dashboard, itt de AG 13.
En zit het metalen plaatje er al onder?
Een versterker voor zo'n GPS antenne is er niet, zou ook niet werken want kennelijk is het ontvangen signaal te zwak. En bij versterking komt er dan teveel ruis op, daar kan de ontvanger in je OP niks mee.
Eerder hadden we het over een andere GPS antenne proberen, ter overweging?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29 dec 2005 19:32
Hallo JW,
Heeft even geduurd -de samengestelde antenne moest weer even onder het dashboard vandaan- en ik kan 2 serienummers vinden tw: B1545795 en wisi013266. Heb je daar wat aan ?
Om een andere antenne uit te proberen moet ik eerst iemand vinden die een andere (betere) antenne heeft.
Tot nu toe nog weinig reacties gehad van mede OP-gebruikers. Zouden het er echt zo weinig zijn ? of hebben die geen problemen etc.
Als hij werkt dan werkt ie naar mijn idee ook wel erg goed; snel en vrij exakt.
Voor de rest ben ik erg tevreden over deze radio. Telefoon doet het prima, zit snel op het netwerk en de onvangstkwaliteit is ook prima. Idem het radiogedeelte en zelfs de MP3-speler vanaf een SD-card.
Met een betere GPS antenne zou het een prachtige radiocombinatie zijn.
gr. frans
PS het metalen plaatje had ik al eerder aangebracht.
Heeft even geduurd -de samengestelde antenne moest weer even onder het dashboard vandaan- en ik kan 2 serienummers vinden tw: B1545795 en wisi013266. Heb je daar wat aan ?
Om een andere antenne uit te proberen moet ik eerst iemand vinden die een andere (betere) antenne heeft.
Tot nu toe nog weinig reacties gehad van mede OP-gebruikers. Zouden het er echt zo weinig zijn ? of hebben die geen problemen etc.
Als hij werkt dan werkt ie naar mijn idee ook wel erg goed; snel en vrij exakt.
Voor de rest ben ik erg tevreden over deze radio. Telefoon doet het prima, zit snel op het netwerk en de onvangstkwaliteit is ook prima. Idem het radiogedeelte en zelfs de MP3-speler vanaf een SD-card.
Met een betere GPS antenne zou het een prachtige radiocombinatie zijn.
gr. frans
PS het metalen plaatje had ik al eerder aangebracht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 834
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 732
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 853
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 513