Hallo Frans,
Die "wisi013266" duidt op een AG 13 naar ik denk, dus al de goeie. Ik zal proberen dat voor je te achterhalen.
Dat er weinig (understatement van het , nog jonge jaar ) zijn klopt wel. Er zijn maar hééél weinig OP's geleverd in ons land. En niet alle OP bezitters zie je op dit forum. Da's dan de tweede understatement van het jaar
Oftewel, je zult het moeten hebben van mensen met een wat algemene kennis en ervaring. En die weten waar info over dit soort systemen te vinden is.
Groet,
JW
Becker Online Pro: calibratie werkt niet
-
- Senior Member
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo JW,
Nog even terugkomend op mijn vorige post: is elke andere (becker) antenne voor gps aan te sluiten op de OP of zit hier ook verschil in.
Misschien dat een losse antenne van bv een Traffic het beter doet ?
mvrgr frans
Nog even terugkomend op mijn vorige post: is elke andere (becker) antenne voor gps aan te sluiten op de OP of zit hier ook verschil in.
Misschien dat een losse antenne van bv een Traffic het beter doet ?
mvrgr frans
Becker Online Pro 7800 SW 4.0 in BMW Z3
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frans,
Bij mijn weten zijn deze Becker GPS antennes universeel. Je kunt er dus eentje van een van een andere Becker proberen, als de stekker past is het OK.
Groet,
JW
Bij mijn weten zijn deze Becker GPS antennes universeel. Je kunt er dus eentje van een van een andere Becker proberen, als de stekker past is het OK.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo JW,
Ben even naar een dealer van Beckerapparatuur geweest; Carshop in Breda.
Gevraagd naar een andere antenne voor de OP ( eventueel Traffic pro o.i.d.).
Vlgs deze verkoper past er geen andere antenne op dan die welke bij de OP geleverd is.
Kan je dit onderschrijven of is er (te)weinig kennis bij deze verkoper aanwezig.
mvrgr frans
Ben even naar een dealer van Beckerapparatuur geweest; Carshop in Breda.
Gevraagd naar een andere antenne voor de OP ( eventueel Traffic pro o.i.d.).
Vlgs deze verkoper past er geen andere antenne op dan die welke bij de OP geleverd is.
Kan je dit onderschrijven of is er (te)weinig kennis bij deze verkoper aanwezig.
mvrgr frans
Hide post links |
-
- Normal Member
Volgens mij zijn er 2 uitvoeringen GPS antennes voor de Becker OP.
- Zonder adapter, een gecombineerde GPS/GSM antenne welke met een duo-connector is uitgevoerd en direct op je black box past. Is met een binnen- en buitendeel om op je ruit te plakken.
- Met adapter (verloop), waar een gewone AG13B op aangesloten kan worden maar dus ook een aparte GSM antenne op moet.
De meeste dealers zullen dit niet zo hebben liggen omdat het niet zo vaak voorkomt en nogal aan de prijs is allemaal om zomaar even te proberen. Hoewel zo'n adapter nog wel eens mee zou kunnen vallen...ik meen dat het een AK83 was ofzo maar daar kan ik wellicht nog achter komen.
- Zonder adapter, een gecombineerde GPS/GSM antenne welke met een duo-connector is uitgevoerd en direct op je black box past. Is met een binnen- en buitendeel om op je ruit te plakken.
- Met adapter (verloop), waar een gewone AG13B op aangesloten kan worden maar dus ook een aparte GSM antenne op moet.
De meeste dealers zullen dit niet zo hebben liggen omdat het niet zo vaak voorkomt en nogal aan de prijs is allemaal om zomaar even te proberen. Hoewel zo'n adapter nog wel eens mee zou kunnen vallen...ik meen dat het een AK83 was ofzo maar daar kan ik wellicht nog achter komen.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Mr.BS
fijn dat je op mijn probleem wilt reageren.
kan deze alternatieve antenne een verbetering geven op de standaard gecombineerde antenne?
ben op zoek naar een antene die onder het dashboard te gebruiken is.
mvrgr frans
fijn dat je op mijn probleem wilt reageren.
kan deze alternatieve antenne een verbetering geven op de standaard gecombineerde antenne?
ben op zoek naar een antene die onder het dashboard te gebruiken is.
mvrgr frans
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik zou het niet durven zeggen maar als zo'n adapter niet al te duur is kun je het proberen. Misschien heeft diezelfde dealer dan ook even een AG13 te leen zodat je dit kunt proberen.
Of je probeert om de antenne op je dashboard te plakken alsof deze op een ruit zit.....wie weet werkt het, en waarom ook eigenlijk niet? Mag niet uitmaken of er nu glas of plastic tussen zit.
Of je probeert om de antenne op je dashboard te plakken alsof deze op een ruit zit.....wie weet werkt het, en waarom ook eigenlijk niet? Mag niet uitmaken of er nu glas of plastic tussen zit.
Hide post links |
-
- Junior Member
Halllo,
Net als jij ben ik in het bezit van een Online Pro. Heb net dit draadje doorgelezen en zal van mijn kant mijn ervaringen even doorgeven.
De online pro antenne moet je niet op dezelfde plaats monteren zoals deze in de instructie (TIS ETK) van BMW staat. Bij zou zal dat boven het kachelrooster zijn waarschijnlijk. Dan zul een slecht ontvangst hebben. De combi antenne's van online pro dienen eigenlijk vrij zicht te hebben zonder enige belemmering.
Heb zelf een E46 en ook daar wordt geadviseerd om de antenne boven de kachelunit te plaatsen. Resultaat was soms 3 satelieten. Onvoldoende dus. Heb nu de antenne achter de klokken en dat is beter.. maar persoonlijk ook nog niet wens. Op advies van BMW dealer zal ik binnen korte de antenne verplaatsen tot onder het ventilatierooster in motorkap. Dat moet naast de bumper de beste plek zijn.
Wanneer ik nieuws heb zal ik het even melden.
Succes....
Net als jij ben ik in het bezit van een Online Pro. Heb net dit draadje doorgelezen en zal van mijn kant mijn ervaringen even doorgeven.
De online pro antenne moet je niet op dezelfde plaats monteren zoals deze in de instructie (TIS ETK) van BMW staat. Bij zou zal dat boven het kachelrooster zijn waarschijnlijk. Dan zul een slecht ontvangst hebben. De combi antenne's van online pro dienen eigenlijk vrij zicht te hebben zonder enige belemmering.
Heb zelf een E46 en ook daar wordt geadviseerd om de antenne boven de kachelunit te plaatsen. Resultaat was soms 3 satelieten. Onvoldoende dus. Heb nu de antenne achter de klokken en dat is beter.. maar persoonlijk ook nog niet wens. Op advies van BMW dealer zal ik binnen korte de antenne verplaatsen tot onder het ventilatierooster in motorkap. Dat moet naast de bumper de beste plek zijn.
Wanneer ik nieuws heb zal ik het even melden.
Succes....
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-