Becker Indianapolis in nieuwe Mercedes A (169)

bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Becker Indianapolis in nieuwe Mercedes A (169)

Bericht door bigdeal »

Over 2 weken arriveert mijn nieuwe MB A (model 169). Momenteel rij ik tijdelijk in het oude model (168) en daar
heb ik zonder problemen mijn Becker Indianapolis kunnen inbouwen. De oude A heeft dan ook nog gewone
ISO aansluitingen en een Din-slot.
De nieuwe heeft echter geen DIN-slot meer.
Zie hier voor een foto.
Hiervoor heb ik, op advies van de MB Dealer waar de auto besteld is, reeds een speciaal frontje gekocht om het systeem in te kunnen bouwen. Echter is bij hun nog geen duidelijkheid over de kabel-aansluitigen. Men vermoed dat dat niet meer standaard ISO is, maar bevestigen kan men dat nog niet.
Per ongeluk iemand in Nederland die hier al iets meer van weet? (zoals Beckeronline :D ) ?

Bedankt alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Er zit in de nieuwe A klasse gewoon een analoog signaal en dit kan de mercedes dealer zo voor je aanwijzen (of een draad trekken). Dit signaal zit er ook omdat er een taxi goedkeuring op deze auto zit en daar heb je een snelheidssignaal nodig voor de taximeter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

CAN-BUS can?

Bericht door bigdeal »

Hoi Beckeronline,
ik heb het verzoek weggelegd (bij de MB-dealer waar mijn auto inmiddels gereed gemaakt wordt voor aflevering) om te zorgen voor de aansluiting/kabel t.b.v. de analoge puls. Echter heeft men nog geen A's omgebouwd naar Taxi. Wel vermoedt men dat het signaal wellicht af te lezen te zijn van (duitse term) de "endhülse Drehzahlfühler Vorderachse links" welke aanwezig is op blok A50. Maar wáár is nog niet te vinden in het Werksttatt Information System van Mercedes Benz.

De monteur dacht dat het alleen mogelijk was om dit signaal via een CAN-bus converter (a 250 EUR) uit te lezen. Ik vermoed echter na jouw opmerking dat dit signaal wel degelijk beschikbaar zou moeten zijn.
Heb je nog enig idee waar ik dit verder zou kunnen navragen?
Anders zal ik straks toch moeten overstappen op een veel duurder Command system van Mercedes zelf dat minder functionaliteit heeft dan de Becker :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Er is wel degelijk een analoog signaal aanwezig in de nieuwe A klasse. Monteur moet gewoon even overleggen met het DTC (DaimlerChrysler Technical Center Nijkerk, telefoon 033-******) en daar kunnen ze hem zo vertellen waar het analoge snelheidssignaal te vinden is.

Een canbus interface is dus absoluut overbodig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 723
  • Mercedes ML comands aps display informatie
    door Wimschuldink » 05 dec 2016 10:32 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 554
  • Wat is de originele navigatie Mercedes CLS 2005
    door willy100 » 09 apr 2018 14:22 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 474
  • goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
    door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies
    Reacties: 4
    Weergaves: 953
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1111
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 nov 2021 20:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 456
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2370

Terug naar “Vaste Becker systemen”