Becker 7949 microfoon gebruiken op de indianaplis pro 7953?
-
- Starting Member
Becker 7949 microfoon gebruiken op de indianaplis pro 7953?
Ik heb een becker 7949 mircofoon in mijn auto ingebouwd zitten, nu heb ik een becker indianapolis pro gekocht en vraag mij af of deze hetzelfde zijn.
Zou ik dus de aansluiting kunnen wisselen en werkt de pro dan naar behoren met de 7949 microfoon?
Zou ik dus de aansluiting kunnen wisselen en werkt de pro dan naar behoren met de 7949 microfoon?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat zou het bezwaar zijn om dit even te proberen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Omdat de aansluit stekkertjes anders zijn. Dus dan moet het erafgeknipt worden en weer terug gesoldeerd worden, en of nieuwe stekkertjes erop.
Waar kan ik trouwens nieuwe stekkertjes vinden? Ziet er redelijk appart uit namelijk (die van de ind pro).
Waar kan ik trouwens nieuwe stekkertjes vinden? Ziet er redelijk appart uit namelijk (die van de ind pro).
Hide post links |
-
- Senior Member
Een inbouwbedrijf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Die heb ik dus niet kunnen vinden hier in Enschede, dus laat ik het door mijn peugeot dealer in hengelo doen. Deze heeft dat dus niet op voorraad.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb ondertussen de radio erin zitten. Dit zonder pulse signaal (op de verpakking staat dat dit ook kan). Echter krijg ik het niet voor elkaar om de kalibratierit te voltooien. Wel goed GPS signaal, en gyro werkt ook prima. Heb de pulse instelling op unknown gezet.
Doe ik wat fout? of heb je toch een pulse signaal nodig?
Trouwens, mirco heb ik over laten zetten, wel zo handig. (de becker 7949 gaat maar weer in de verkoop).
Doe ik wat fout? of heb je toch een pulse signaal nodig?
Trouwens, mirco heb ik over laten zetten, wel zo handig. (de becker 7949 gaat maar weer in de verkoop).
Hide post links |
-
- Senior Member
Kalibreren bij een navigatie wil zpveel zeggen als het aanpassen van de gemeten afstand (door de pulsjes) met de werkelijk afgelegde afstand.
Geen pulssignaal aangesloten, geen kalibratie en je navigatie zal nimmer fatsoenlijk werken.
En als je nu toch bezig moet, sluit dan ook meteen het achteruitrijsignaal aan.
Geen pulssignaal aangesloten, geen kalibratie en je navigatie zal nimmer fatsoenlijk werken.
En als je nu toch bezig moet, sluit dan ook meteen het achteruitrijsignaal aan.
Hide post links |
-
- Starting Member
Stond toch echt op de doos nu ook zonder pulse signaal.
Mooi irritant dan, en inderdaad de auto gaat binnnenkort weer naar de garage.
Mooi irritant dan, en inderdaad de auto gaat binnnenkort weer naar de garage.
Hide post links |
-
- Senior Member
Er wordt wel meer op dozen gezet om de klant te verleiden zo'n apparaat op die manier te gebruiken. Alles in een uiterste wanhopige poging om het op een TomTom te laten lijken. Er zijn zelfs dozen die zelf onzin vertellen
Het treurige is dat er legio inbouwers zijn die je dezelfde onzin proberen wijs te maken.
Het treurige is dat er legio inbouwers zijn die je dezelfde onzin proberen wijs te maken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op bladzijde 343 van de inbouw/hand-leiding staat het inbouwschema met een aan te sluiten pulse én een
aan te sluiten achteruitsignaal.
Staat idd op de doos een mooi "pulse niet nodig"' logo, maar in de praktijk onzin.
Kalibreren gaat niet lukken zonder de aansluitingen.
e.e.a hier http://www.mybecker.com/nlNL/CAR+NAVIGA ... loads.html
te raadplegen.
aan te sluiten achteruitsignaal.
Staat idd op de doos een mooi "pulse niet nodig"' logo, maar in de praktijk onzin.
Kalibreren gaat niet lukken zonder de aansluitingen.
e.e.a hier http://www.mybecker.com/nlNL/CAR+NAVIGA ... loads.html
te raadplegen.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Hide post links |
-
- Normal Member
Blijft toch een hardnekkig fabeltje dat dit niet zou werken.....waarom snap ik niet?
Standaard (af fabriek) staat deze Becker zo ingesteld dat de puls WEL noodzakelijk is en ik denk dat het daarom vaak fout gaat.
Het uitschakelen gaat een beetje omslachtig maar kan wel degelijk en daarom volgen hier de te verrichten handelingen:
'NAV' drukken tot je tandwieltjes ziet.
'3' + '5' tegelijk indrukken.
Aan de 'OK' knop draaien tot er 'GAL Signaal' in de display staat.
Op 'OK' drukken tot 'UIT' geselecteerd is.
Dan 'OK' knop langer indrukken (ong. 2 sec.) tot er een BEEP klinkt.
Voordat er weer een flame ontstaat alvast het volgende:
Een speedpuls wordt uiteraard wel aangeraden, het uitschakelen ervan beinvloed de navigatie nadelig maar is bedoeld voor oude auto's waar niet direct een puls voorhanden is of waar niet zulke hoge eisen gesteld worden aan de navigatie.
En wellicht ten overvloede.....een mikrofoon met ISO (C-kamer) aansluiting werkt niet op een Indianapolis Pro.
Standaard (af fabriek) staat deze Becker zo ingesteld dat de puls WEL noodzakelijk is en ik denk dat het daarom vaak fout gaat.
Het uitschakelen gaat een beetje omslachtig maar kan wel degelijk en daarom volgen hier de te verrichten handelingen:
'NAV' drukken tot je tandwieltjes ziet.
'3' + '5' tegelijk indrukken.
Aan de 'OK' knop draaien tot er 'GAL Signaal' in de display staat.
Op 'OK' drukken tot 'UIT' geselecteerd is.
Dan 'OK' knop langer indrukken (ong. 2 sec.) tot er een BEEP klinkt.
Voordat er weer een flame ontstaat alvast het volgende:
Een speedpuls wordt uiteraard wel aangeraden, het uitschakelen ervan beinvloed de navigatie nadelig maar is bedoeld voor oude auto's waar niet direct een puls voorhanden is of waar niet zulke hoge eisen gesteld worden aan de navigatie.
En wellicht ten overvloede.....een mikrofoon met ISO (C-kamer) aansluiting werkt niet op een Indianapolis Pro.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit werpt een nieuw licht op het verhaal.
Kan dit ook niet terugvinden in de manual, maar neem dit graag van u aan, laat dat duidelijk zijn !!
Zou ook wel willen weten waar we dergelijke dingen terug kunnen vinden v.w.b. Becker
Altijd handig voor de liefhebbers
Kan dit ook niet terugvinden in de manual, maar neem dit graag van u aan, laat dat duidelijk zijn !!
Zou ook wel willen weten waar we dergelijke dingen terug kunnen vinden v.w.b. Becker
Altijd handig voor de liefhebbers
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Senior Member
Een soortgelijke beschrijving van deze instellingen (Werkplaatsmodus) staat bij mij gewoon in de inbouwhandleiding van de oude TP 4720
Hide post links |
-
- Senior Member
.....maar in het TP 4720 manual zal niks staan over het kunnen uitschakelen van de puls, naar ik aanneem.
Dat is nog een oud type, traag en dus zal de computer vast niet zonder puls kunnen.
Overigens, zonder puls kun je per definitie niet kalibreren, Gerritje gaf dat ook al aan.
Wat Kobus schreef:
Groet,
JW
Dat is nog een oud type, traag en dus zal de computer vast niet zonder puls kunnen.
Overigens, zonder puls kun je per definitie niet kalibreren, Gerritje gaf dat ook al aan.
Wat Kobus schreef:
is dan ook een stevige understatementKalibreren gaat niet lukken zonder de aansluitingen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Daarom ook "soortgelijk" om aan te geven dat in de inbouwhandleiding hele handige zaken naar voren komen die in de gebruiksaanwizjng achterwege blijven.JW schreef:.....maar in het TP 4720 manual zal niks staan over het kunnen uitschakelen van de puls, naar ik aanneem.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik ben in het bezit van de inbouwhandleiding 7950, en wat denk je, zou het er in staan??
Niet
Vandaar de vraag, kunnen we dit soort aanvullende info ergens raadplegen?
Niet
Vandaar de vraag, kunnen we dit soort aanvullende info ergens raadplegen?
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Normal Member
Het was even zoeken maar HIER staat ie officieel:
Hoe dit ingesteld moet worden staat er niet bij maar dat staat nu toch op dit forum....Mit der Software Version 4.0 offeriert das Gerät jetzt außerdem die Möglichkeit, Navigation ohne Tachosignal zu nutzen. Dazu wird nach Installation der Software ein weiterer Menüpunkt angeboten, mit dem sich das „Speedpuls- Signal“ aus- und einschalten lässt. Ein Mehrwert der mit erheblich geringeren Einbaukosten zu Buche schlägt, da beispielsweise kein CAN-Bus-Adapter benötigt wird, der die Daten der Sensorik aus den Fahrzeugdaten ausliest. Ein weiterer Vorteil, den Produkte in diesem Segment nicht bieten, ist, dass die Zieleingabe auch möglich ist, wenn kein Satteliten-Signal empfangbar ist.
Hide post links |
-
- Starting Member
Schitterend! Nu weet ik dus waarom het niet lukte, mijn software versie is verouderd!
Heeft iemand ervaringen met het systeem zonder pulse? Ik gebruikte altijd tomtom die het dus ook niet nodig heeft, en het werkte altijd naar behoren.
Het zou fijn zijn want de peugeot garage zit volgens mij ook redelijk met de handen in de haren met dit probleem.
Trouwens als ik dus 6.0 kaarten Cd's koop dan word mijn software ook geupdate toch? (die staat op de nav cd's)
Heeft iemand ervaringen met het systeem zonder pulse? Ik gebruikte altijd tomtom die het dus ook niet nodig heeft, en het werkte altijd naar behoren.
Het zou fijn zijn want de peugeot garage zit volgens mij ook redelijk met de handen in de haren met dit probleem.
Trouwens als ik dus 6.0 kaarten Cd's koop dan word mijn software ook geupdate toch? (die staat op de nav cd's)
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik wil nog maar even in herinnering roepen wat eerder geschreven werdFritschy schreef:Schitterend! Nu weet ik dus waarom het niet lukte, mijn software versie is verouderd!
Oftewel, als het even kan die puls wél aansluiten. En waarom zou dat een probleem zijn in een Peugeot, over welk type heb je het?Mr.BS schreef: .....
...
Een vergelijking met een PNA als een TT gaat mank, die zijn heel anders geprogrammeerd.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Het gaat om een Peugeot 605 SV24 uit 1995. De pulse is achter de tellerklok weggehaald, echter accepteerd de becker dit signaal niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Aangezien er nogal wat aanwoijzingen zijn die een andere richting uitwijzen voor de puls, is het misschien zaak daar eens te kijken. Wat voor soort signaal komt er nu op de draad dat de Becker deze "weigert"
Petri zegt dit:
605 Kabelfarbe: braun, Bez. 131M. Unter Armaturenbrett, Beifahrerseite im Kabelkasten, am 9 pol. Stecker Kombiinstrument, 15-poliger, blauer Stecker
605 9/1991- Am Steuergerät auf der Beifahrerseite am 9-PIN- Stecker Kabelfarbe braun ( Kabelnr. 131)
605 Phase II Hinterm Kombiinstrument, blauer 15-PIN Stecker, PIN 15, Kabelnummer 465
Petri zegt dit:
605 Kabelfarbe: braun, Bez. 131M. Unter Armaturenbrett, Beifahrerseite im Kabelkasten, am 9 pol. Stecker Kombiinstrument, 15-poliger, blauer Stecker
605 9/1991- Am Steuergerät auf der Beifahrerseite am 9-PIN- Stecker Kabelfarbe braun ( Kabelnr. 131)
605 Phase II Hinterm Kombiinstrument, blauer 15-PIN Stecker, PIN 15, Kabelnummer 465
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik ga dit nog ook even voorleggen bij de dealer. Over een twee wekenheb ik een afspraak staan dat ze alles in orde moeten maken. (heb al voor 3 uur werk betaald namelijk).
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb het enkele malen overgelezen, maar het staat er tocht echt.Fritschy schreef:Ik ga dit nog ook even voorleggen bij de dealer. Over een twee wekenheb ik een afspraak staan dat ze alles in orde moeten maken. (heb al voor 3 uur werk betaald namelijk).
Voor het aansluiten van een Becker reeds DRIE uren betaald.
Het zijn of leden van een criminele organisatie of je zit in een sociale werkplaats in een land waar nog geen elektriciteit is doorgedrongen
Hide post links |
-
- Senior Member
En dat is een officiële Peugeot dealer? Die hebben alle werkplaatshandboeken, en daarin kunnen ze zo zien waar de puls zit in jouw 605.Fritschy schreef:Ik ga dit nog ook even voorleggen bij de dealer. Over een twee wekenheb ik een afspraak staan dat ze alles in orde moeten maken. (heb al voor 3 uur werk betaald namelijk).
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Bij de peugeot dealer.
3 uur was incl. alle tellerklok lampjes, en micro en gps antenne plus kalibreren. (maar dat ik nu echt blij ben nee inderdaad).
Handboeken hebben ze ook, daarom lijkt het mij sterk dat ze de verkeerde draad hebben te pakken. Vandaar mijn vraag of het dus ook anders kan.
3 uur was incl. alle tellerklok lampjes, en micro en gps antenne plus kalibreren. (maar dat ik nu echt blij ben nee inderdaad).
Handboeken hebben ze ook, daarom lijkt het mij sterk dat ze de verkeerde draad hebben te pakken. Vandaar mijn vraag of het dus ook anders kan.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-