Becker 7944 multicolor gekocht !!

kriszty
Starting Member
Starting Member

Becker 7944 multicolor gekocht !!

Bericht door kriszty »

na wikken en wegen heb ik toch de Becker 7944 gekocht, hoop hem binnen nu en 2 weken te krijgen, in ieder geval ziet ie er erg gelikt uit, met het kleuren display. zal in ieder geval een review plaatsen als ik hem krijg . iemand anders al aanwezig die deze Becker heeft ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Gefeliciteerd met je aankoop :D

We zijn heeeel benieuwd naar jouw ervaringen, want voor zover ik weet ben jij de eerste op ons forum die deze 7944 heeft.
Hou je ons op de hoogte? :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Becker 7944

Bericht door kriszty »

dank je...

Ik zal zeker een review geven over de 7944, heb reeds 3 jaar een VDO MS4200 gehad en vrij kort een Mio 269+
beide zeker goede apparaten, alleen niet super snel..

gr,,,,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Mooi apparaat , ik ben benieuwd naar de review ... veel plezier ermee :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Becker 7944

Bericht door kriszty »

a.s. Maandag wordt ie ingebouwd, even naar Duitsland rijden , en dan hoop ik via de navigatie weer terug..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Becker 7944

Bericht door kriszty »

Eindelijk na dagen moeten wachten was het vandaag zover om mijn 7944 te laten inbouwen, ik moest hiervoor wel nog eventjes naar Duitsland rijden , had hem n.l. bij car-hifi4-you besteld , net 100km voorbij arnhem. Had van te voren de route via www.mappy.com uitgestippeld. Om 07:00 vertrokken zodat ik op tijd daar kon zijn, echter bij de afslag aangekomen, had ik schijnbaar toch een verkeerde weg genomen, zodat ik zonder navigatie hulp middel een half uur later aan kwam dan gepland. grrrrrrrrrrrr.
Daar aangekomen stonden ze al te wachten op me ( netjes toch ) de koffie stond al klaar en er werd direct gestart met de inbouw, na 1.5 uur waren ze klaar, en werd me e.a. uitgelegt over deze radio en de functies hiervan.
Ik moet zeggen dat het wel eventjes wennen was, zoveel mogelijkheden.... Na calibratie van het navigatie gedeelte ben ik weer richting huis gereden.

Look/Design: het display heeft als ie uit staat een wat paarse look, de randen erom heen zijn matzwart
de radio ziet en voelt erg stevig aan. er zijn 5 verschillende kleuren instelbaar ( oranje,rood,geel,blauw, groen )
ik had gevraagd voor een optionele afstandsbediening, maar deze schijnt er nog niet te zijn.

Navigatie: na de eerste calibratie, wat ongeveer 10 minuten duurde ben ik gelijk richting huis gegaan, de route wordt in vergelijking met mijn vorige Mio 269+ en mijn MS4200 erg vlug berekend ( +/- 2-3 seconden ), ook na express verkeerd rijden pakt ie razend snel weer de route op, de route wordt keurig en duidelijk in het display weergegeven, en ook de stembegeleiding is erg goed , bv. links en na 50m weer rechts wordt netjes aangegeven door ( hier links af slaan en daarna rechts afslaan ) moet uiteraard nog meer rijden, maar tot nu toe is de navigatie erg goed.

Radio: dacht 4x30 watt, moet zeggen dat dit ruim voldoende is, ook kwa instel mogelijkheden voor radio en geluid is
erg goed, voldoende bas en hoge tonen. Het TMC gedeelte werkt erg goed, en geeft veel informatie op het display

Bluetooth: heb mijn sony k750i hierop aangesloten, en deze werd gelijk gezien, ook het telefoon gedeelte werkt perfect, scheelt weer een aparte carkit

Stemsturing: dit vind ik toch wel erg handig, bijna alles is aan te sturen via stemcommando's, de radio, navigatie
en telefonie is hiermee te bedienen, moet nog wel e.a. uitvinden kwa mogelijkheden, maar deze zijn enorm.

Kaartmateriaal: naar mijn inziens redelijk uo to date N11 bij alphen a/d rijn wordt herkend ( werd niet door mijn ms4200 herkend ( kaart 2005 )) kan er voor de rest nog niet veel over zeggen

Snelheid: ja, ben tuurlijk de mio en de ms4200 gewend, maar de snelheid is erg goed.

Opties: nog uit te zoeken, maar veel is mogelijk

Nadeel: geen afneembaar front !!!! ( wel het besturingsgedeelte is afneembaar )
radio is wel voorzien van code, dus redelijk safe

vragen zijn welkom..
dit was even een snelle review!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Klinkt goed :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FocusII
New Member
New Member

Bericht door FocusII »

Klikt erg goed allemaal. Ik ben al wel bekend met de Becker producten, heb bijna twee jaar een becker traffic pro gehad (naar volle tevredenheid, zonder problemen) maar heb die verkocht samen met de auto en wil nu een nieuwe cascade aanschaffen.

Heb de volgende vragen.
- Klopt het dat de navigatie software op de cf kaart staat en dat je dus geen navigatie cd meer nodig hebt?
- Ondersteund de cd drive mp3's?
- Worden tijdens het voeren van een telefoongesprek de navigatie melden weergegeven op het scherm?
- Worden tijdens het voeren van een telefoongesprek de gesproken navigatie melden doorgegeven?

Ik hoop dat je deze vragen kunt en wilt beantwoorden.

Groeten,
Erik
In afwachting van een Ford Focus II wagon
Komt waarschijnlijk een Becker cascade 7944 navigatiesysteem in.

In vorige auto een Becker Traffic Pro High Speed 7820

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

cascade 7944

Bericht door kriszty »

- Klopt het dat de navigatie software op de cf kaart staat en dat je dus geen navigatie cd meer nodig hebt?
- Ondersteund de cd drive mp3's?
- Worden tijdens het voeren van een telefoongesprek de navigatie melden weergegeven op het scherm?
- Worden tijdens het voeren van een telefoongesprek de gesproken navigatie melden doorgegeven?
Hoi Erik,

Heb hem nu 2 weekies en ben er nog erg tevreden over, supersnel en ook de audio mogelijkheden zijn goed, terugkomend op je vragen.
de software wordt op DVD meegeleverd en die wordt bij installatie op de CF-kaart gezet, hierna heb je dus geen dvd meer nodig om te navigeren ( erg handig )
de dvd/cd drive onderteund inderdaad MP3's ( super geluid )
op je volgende 2 vragen kan ik nog geen antwoord op geven, de radio gaat bij een telefoongesprek in Mute mode, heb niet gekeken of de navigatie-info wel doorgaat, zal het deze week even checken voor je.

groetjes,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FocusII
New Member
New Member

Re: cascade 7944

Bericht door FocusII »

kriszty schreef: supersnel
Dit hoorde ik ook altijd over de Traffic Pro High Speed die ik had van mensen die zelf een ander systeem hadden. Ben benieuwd of hij inderdaad nog sneller is.

Alvast bedankt voor de info.

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Bericht door kriszty »

of ie sneller is als de traffic pro weet ik niet, maar snel is ie zeker.

nog even terugkomend op je andere twee vragen, als je telefoneert dan krijg je tijdens het navigeren ook
meldingen op het scherm te zien waarheen je moet navigeren, je krijgt echter dan geen gesproken aanwijzigingen door ( eigenlijk ook logisch, krijg je anders rare telefoongesprekken ).

succes,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FocusII
New Member
New Member

Bericht door FocusII »

Dat de navigatie aanwijzingen op het scherm doorgaan is eigenlijk genoeg. In m'n vorige auto had ik de traffic pro i.c.m. een aparte carkit die het geluid van de radio uitschakelde via de mute ingang van het systeem. Het gekke hier was dat je de spraak wel door kon laten gaan (instelbaar) maar op het scherm was niets meer zichtbaar (alleen de tekst "Mute").

Bedankt voor je toevoegingen,
Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriszty
Starting Member
Starting Member

Bericht door kriszty »

toch nog even een kleine correctie op je laatste vraag, had n.l toevallig tijdens de navigatie
een telefoongesprek, en ook tijdens dit telefoon gesprek was ook de gesproken navigatietekst hoorbaar.
dit was trouwens wel te regelen in het menu. !!!

( had kennelijk te weinig navigatieroute uitgeprobeert ! )

veel succes,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
relax
Starting Member
Starting Member

Bericht door relax »

Hoi beste mensen,

Binnenkort wil ik mijn eerste radio navigatiesysteem kopen en de 7944 is op dit moment favouriet.
Ik ben niet zo bekend met navigatiesystemen, behalve dat ik wel eens een pocket pc met tomtom gebruik.

Zijn er meer mensen met ervaringen met de 7944? Of wellicht andere interessante modellen die ik zeker moet zien?
Ik zoek iets wat optimaal qua mogelijkhede en kosten is en ook nog niet te veel inbraakgevoelig is.
Nog een vraag die ik daarom heb, wat kun je dan precies wel en wat niet afnemen van het front?

Wat ik ook nog niet weet van de 7944 is of je er POI's aan kunt toevoegen (met als doel flitslocaties), en zo ja of dat altijd standaard bestanden zijn??

Alvast bedankt voor alle aanvullende info, groeten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wat ik ook nog niet weet van de 7944 is of je er POI's aan kunt toevoegen (met als doel flitslocaties), en zo ja of dat altijd standaard bestanden zijn??
Flitsers voor de Becker zitten op de Speedtraps CD's http://www.vogel-benelux.nl/speedtraps/ , echter bij mijn weten bestaan die (nog) niet voor de 7944.
En of er door Speedtraps nog veel inspanning gedaan zal worden om dat te implementeren is ook maar de vraag. Immers, in Duitsland is dit nu verboden (StVO par 23-1b) en VDO is er daarom al mee gestopt dit voor Duitsland aan te bieden. En aangezien Duitsland verreweg de belangrijkste markt is voor Becker systemen....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ptje
New Member
New Member

Bericht door Ptje »

Ik heb ook een 7944 besteld en krijg die maandag. Ik bouw em zelf in, maar heb alvast een vraagje over de Dvd die erbij zit. De radio is voorzien van software versie 2.0 Ik heb er ook een Ipod adaptor bijbesteld van Becker. Die werkt pas vanaf software versie 3.5 die komende maand geleased word. Nu heb ik met Becker gemail en die zeggen, dat ik om die software te verkrijgen, € 199,- voor een nieuwe navigatie pakket moet betalen. Dat gaat me echt te ver binnen een maand.

Nu de ham vraag, kun je van zo`n dvd gewoon ongelimiteerd Flashkaartjes maken ? Zoja, dan kan ik een keer nieuwe Dvd regelen om de software te upgraden. Ik vind € 199,- voor de Ipod werkend te maken, te gek.

afz. Ptje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ptje schreef:Ik heb ook een 7944 besteld en krijg die maandag. Ik bouw em zelf in, maar heb alvast een vraagje over de Dvd die erbij zit. De radio is voorzien van software versie 2.0 Ik heb er ook een Ipod adaptor bijbesteld van Becker. Die werkt pas vanaf software versie 3.5 die komende maand geleased word. Nu heb ik met Becker gemail en die zeggen, dat ik om die software te verkrijgen, € 199,- voor een nieuwe navigatie pakket moet betalen. Dat gaat me echt te ver binnen een maand.

Nu de ham vraag, kun je van zo`n dvd gewoon ongelimiteerd Flashkaartjes maken ? Zoja, dan kan ik een keer nieuwe Dvd regelen om de software te upgraden. Ik vind € 199,- voor de Ipod werkend te maken, te gek.

afz. Ptje
Dan zou ik dus maar wachten met het monteren en installeren van de 7944 en de DVD verpakking ongeopend laten. Alleen dan kun je 'm wellicht omruilen. Maak daar dan tevoren goede afspraken over met je leverancier.

En uiteraard kun je die DVD niet zomaar naar een CF kopiëren, ze zijn daar niet gek bij Becker. Alles is er juist op ingericht om illegaal kopiëren uit te sluiten.

Dat doen wij hier ook, lees het Reglement nog maar eens waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding :!:

Groet,
JW

P.S. Op het duitese forum is hierover ook wat te lezen http://www.pocketnavigation.de/board/th ... ost1238973
Zelfde verhaal dus, alleen ongeopende verpakkingen kunnen wellicht omgewisseld worden :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ptje
New Member
New Member

Bericht door Ptje »

Begrijp me goed, dat het doen is, om de firmware van de radio, niet om de navigatie kaarten. Wat ik enkel wil, is Ipod ondersteuning met de becker, die nieuwe kaarten kunnen me gestolen worden.

afz. Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat je de 3.5 er op wilt hebben om de iPod aan de praat te krijgen is me duidelijk
Dat je er geen zin in hebt om daar over een paar weken extra geld voor uit te geven is me ook duidelijk
Echter het kopiëren van SW waar Becker normaal €199,- voor vraagt is illegaal, hoe je het keert of went.

De weg om je doel te bereiken zal moeten zijn door dat in goed overleg te regelen met Becker. Als zij alleen bereid zijn om gesealde SW terug te nemen zul je dat moeten accepteren, en dus moet je dan de montage een poosje uitstellen.
Ik vrees dat daar niks anders op zit....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ptje
New Member
New Member

Bericht door Ptje »

Werken de oude kaarten dan niet, nadat er nieuwe firmware in de radio is gezet ? Ik heb ook ooit een Vdo gehad en kon de firmware updaten zoveel ik maar wilde en mijn oude kaarten bleven gewoon werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bij VDO is er een strikte scheiding tussen firmware en kaarten. Een heel prettige zaak :D

Bij de meeste andere systemen is dat echter niet het geval, daar zit de firmware op de kaart-CD's. BlauPunkt doet dat zo, Pioneer met de AVIC-X1 serie en Becker idem dito. Bij mijn weten is dat ook het geval bij de Cascade en daar komt dan ook die prijs van € 199,- vandaan...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1121
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1369
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Weergaves: 2706
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 704
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 622
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 843

Terug naar “Vaste Becker systemen”