hallo,
ik heb dee week becker 4730 gekocht(okkazie) met 7.0 software..Ik heb die aangesloten in mijn mercedes w124 type( 250 d van 1989).Ik krijg het niet aan de gang.ik geef bestemming in en calculeert ,dan zegt het vb 600 m rijden ik rij maar zegt dan niet dat ik moet afslaan.op sommige straten geeft die andere straatnamen vb die in de omgeving liggen.als ik rij dan zie ik wel dat de cöordinaten veranderen.de gps antenne ligt op de dashboard van voor.
Wat moet ik doen.?
Ik heb gisteren de site eens overlopen,ik zie daar calibratie?snelheidspuls,achteruitsignaal?aantal sattelieten?Hoe moet ik dat bij mij doen.calibratie hoe gaat dat moet ik ergens op drukken?
graag de reacties.
Becker 4730
-
- New Member
-
- Normal Member
Je gaat naar de Becker site, download een gebruiksaanwijzing, even zoeken/lezen et voila.
Of je zoekt in dit forum op het woord "kalibratie".
Soms vraag ik me af waar mensen internet voor gebruiken??
Of je zoekt in dit forum op het woord "kalibratie".
Soms vraag ik me af waar mensen internet voor gebruiken??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
OK, je hebt een geavanceerd apparaat gekocht, maar je moet e.e.a wel goed aansluiten. Het absolute minimum om het werkend te krijgen is:
- een gps antenne
- het snelheidsignaal ook wel speedpulse genoemd.
Heb je deze aangesloten, dan moet je daarna een kalibreringsrit maken. Hierbij calibreerd het systeem aan jouw auto.
Het is inderdaad verstandig om de handleiding op de becker site te downloaden. Je kan gewoon de handleiding van een becker traffic pro high speed downloaden. Die is ook opde 4730 van toepassing.
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar ook de handleidingen van de oudere TP, de 4720/23/25/33 staat daar nog gewoon om te downloadenvriesman schreef:
OK, je hebt een geavanceerd apparaat gekocht, maar je moet e.e.a wel goed aansluiten. Het absolute minimum om het werkend te krijgen is:
- een gps antenne
- het snelheidsignaal ook wel speedpulse genoemd.
Heb je deze aangesloten, dan moet je daarna een kalibreringsrit maken. Hierbij calibreerd het systeem aan jouw auto.
Het is inderdaad verstandig om de handleiding op de becker site te downloaden. Je kan gewoon de handleiding van een becker traffic pro high speed downloaden. Die is ook opde 4730 van toepassing.
Verder ben ik het helemaal met je eens, een goed werkend navigatie systeem begint met een zorgvuldige inbouw, conform de fabrieksvoorschriften. Niet mee schipperen en zeker het achteruitsignaal aansluiten, op punt A2 van de stekker.
En dan netjes de calibratie uitvoeren, zoals beschreven.
Hoogst waarschijnlijk werkt 'ie dan wel. Zij het dat ERRO met een SW versie zit die allang (gratis) door Becker vervangen is door de 8.0. Waarom die er bij zit is me niet duidelijk.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
hallo,
welke draad is bij mij de pulsgever?Ik zie bij de aansluitkabels dat er een groen zwarte kabel overschiet,die in de iso stekker van de auto zit.Is deze misschien de pulsdraad,zoja waar moet die op ded navi aangesloten worden?
welke draad is bij mij de pulsgever?Ik zie bij de aansluitkabels dat er een groen zwarte kabel overschiet,die in de iso stekker van de auto zit.Is deze misschien de pulsdraad,zoja waar moet die op ded navi aangesloten worden?
Hide post links |
-
- New Member
hallo,
even voor duidelijkheid,
de navi software zat er niet bij.Ik heb de 7.0 cd gekregen van mijn vriendt die zelf 4725 gebruikt.
even voor duidelijkheid,
de navi software zat er niet bij.Ik heb de 7.0 cd gekregen van mijn vriendt die zelf 4725 gebruikt.
Hide post links |
-
- Average Member
Goed, dus je hebt de installatiehandleiding inmiddels gedownload en gelezen.
Nu zoek je nog het puls signaal. Daarvoor bovenaan deze site op "puls signalen" klikken en vervolgens op een van de sites jouw auto opzoeken. Bij Mercedes (Daimler Benz) is de zwart/groene draad inderdaad soms het pulssigneel. Kijk in de inbouwhandleiding of het signaal op de goede positie van de iso stekker zit.
Vervolgens kan je controleren of er een pulssignaal aan de radio wordt gegeven. Dit staat in de handleiding.
succes
Nu zoek je nog het puls signaal. Daarvoor bovenaan deze site op "puls signalen" klikken en vervolgens op een van de sites jouw auto opzoeken. Bij Mercedes (Daimler Benz) is de zwart/groene draad inderdaad soms het pulssigneel. Kijk in de inbouwhandleiding of het signaal op de goede positie van de iso stekker zit.
Vervolgens kan je controleren of er een pulssignaal aan de radio wordt gegeven. Dit staat in de handleiding.
succes
Hide post links |
-
- New Member
hallo,
ik heb een zwart groene draad gevonden bij de aansluitingen,ik heb die aangesloten bij pin 1 van de iso stekker.
Maar bij de instellingen geeft de kunt ge bij becker de signalen controleren,maar helaas geen signaal.
hoe moet ik verder?
ik heb een zwart groene draad gevonden bij de aansluitingen,ik heb die aangesloten bij pin 1 van de iso stekker.
Maar bij de instellingen geeft de kunt ge bij becker de signalen controleren,maar helaas geen signaal.
hoe moet ik verder?
Hide post links |
-
- Average Member
Weet uit m'n hoofd niet of pin 1 de goede is, maar dat neem ik even van je aan.
Je hebt dus bij de instellingen gekeken of de meter gaat lopen als de auto een beetje vooruit bolt en terwijl de auto bolde bleef alles op 0 staan?
Dat is niet zo mooi. Mijn boeren verstand zegt dat er 2 mogelijkheden zijn:
- De draad geeft geen speedpulse signaal. Wellicht is het bij jouw auto toch een andere draad
- De becker is defect (niet eerder gehoord dat ze op dit punt stuk gaan). Defecte becker is te controleren door hem te wisselen met de becker van je vriend en te kijken of er dan wel een speedpulse binnen komt. Let bij het verwisselen van de radio's erg op dat je vorozichtig doet met die ijzertjes, anders schraap je alle electronica van de printplaat in de radio.
Je hebt dus bij de instellingen gekeken of de meter gaat lopen als de auto een beetje vooruit bolt en terwijl de auto bolde bleef alles op 0 staan?
Dat is niet zo mooi. Mijn boeren verstand zegt dat er 2 mogelijkheden zijn:
- De draad geeft geen speedpulse signaal. Wellicht is het bij jouw auto toch een andere draad
- De becker is defect (niet eerder gehoord dat ze op dit punt stuk gaan). Defecte becker is te controleren door hem te wisselen met de becker van je vriend en te kijken of er dan wel een speedpulse binnen komt. Let bij het verwisselen van de radio's erg op dat je vorozichtig doet met die ijzertjes, anders schraap je alle electronica van de printplaat in de radio.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-