Aansluiting Indy in nieuwe Peugeot Expert Tepee
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Is die verdeler zoals jullie hem geloof ik noemen, nu onwillig, onbehulpzaam, dom of alledrie?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Moeilijk in te schatten....Gerritje schreef:Is die verdeler zoals jullie hem geloof ik noemen, nu onwillig, onbehulpzaam, dom of alledrie?
Maar Snap heeft hulp nodig, en daarvoor moet hij imho even bij Beijer te rade. Mee eens?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Volledig mee eens.
Je denkt dat inbouwstations de zaak belazeren maar hier kunnen ze er ook wat van. Gelukkig niet uit berekendheid maar pure onmacht en gebrek aan vakbekwaamheid.
Hebben ze in die garage wel al elektrische verlichting en stromend water?
Je denkt dat inbouwstations de zaak belazeren maar hier kunnen ze er ook wat van. Gelukkig niet uit berekendheid maar pure onmacht en gebrek aan vakbekwaamheid.
Hebben ze in die garage wel al elektrische verlichting en stromend water?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43
En wéér een staaltje van onmacht, ik noem het geen onwil, van het franse bedrijf.
Ik schreef het al eerder, mij verbaast uit die hoek niets meer.
Zoals JW schreef, kies voor de Beijer weg. Probeer via die kant een iemand in jouw
buurt te vinden die wel terzake kundig is.
En volgens mij zijn er op dit forum ook wel specialisten die een handje willen toesteken??
Ik schreef het al eerder, mij verbaast uit die hoek niets meer.
Zoals JW schreef, kies voor de Beijer weg. Probeer via die kant een iemand in jouw
buurt te vinden die wel terzake kundig is.
En volgens mij zijn er op dit forum ook wel specialisten die een handje willen toesteken??
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Ben dus ten einde raad,
Heb juist telefoon gekregen van de garage. Is het nu zoals Gerritje schrijft, onwil, onmacht of ...
maar hij vindt de puls niet om de beijer B2S-4 aan te sluiten.
Had ook naar Beijer zelf gemaild voor meer uitleg en daar sturen ze me door naar de verdeler van die adapter hier in Brugge. Spijtig genoeg kunnen ze daar enkel de producten bestellen maar niet inbouwen.
Wat nu € 155,00 kwijt, een wagen zonder radio of navigatie ??????
Iemand die mij kan helpen in of rond Brugge
Heb juist telefoon gekregen van de garage. Is het nu zoals Gerritje schrijft, onwil, onmacht of ...
maar hij vindt de puls niet om de beijer B2S-4 aan te sluiten.
Had ook naar Beijer zelf gemaild voor meer uitleg en daar sturen ze me door naar de verdeler van die adapter hier in Brugge. Spijtig genoeg kunnen ze daar enkel de producten bestellen maar niet inbouwen.
Wat nu € 155,00 kwijt, een wagen zonder radio of navigatie ??????
Iemand die mij kan helpen in of rond Brugge
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die B2S-4 moet ook niet op de puls aangesloten worden maar op de CAN-Bus in jouw Peugeot.
Ná aansluiting komt er dan die puls uit, op blauwe uitgaande draad op klem 14 als ik het goed heb.
De verkorte inbouwinstructie is te vinden op http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf
In die instructie staat onder andere:
Aansluitingen in het voertuig
Samen met deze B2S ontvangt u een eenmalige logincode
voor de internetsite www.in-car.nl waar voertuigspecifieke
informatie is te vinden die gebruikt kan worden
bij het aansluiten van de B2S. Op de sticker, op de
achterzijde van dit document, staat de Login-naam en het
Paswoord dat u nodig heeft bij het inloggen op de homepage
van www.in-car.nl.
Inlog procedure:
1. Verzamel zoveel mogelijk informatie van de betreffende
auto: Merk, Type, Bouwjaar, etc.
2. Ga naar www.in-car.nl en kies uw taal
3. Vul de codes in die op de sticker staan onder de items
‘Login Naam’ en ‘Paswoord’. Druk daarna op Log-In. Let
op: de codes zijn hoofdlettergevoelig!
4. Kies Merk en Type en druk op ‘Ga’.
5. Kies de instructie die betrekking heeft op uw auto: de
instructie wordt geopend op uw scherm.
6. Attentie: de instructie kan slechts tijdelijk worden
bekeken! Gebruik de knop ‘Versie om te printen’ en print
de instructie voor eigen gebruik.
Alsmede:
Voor u begint
- Neem de accu van de auto los volgens de voorschriften
van de auto-fabrikant!
- Maak altijd soldeer-verbindingen met behulp van een
gassoldeerbout!
- Knip nooit CAN-draden in het voertuig door!
- De B2S moet altijd aan een constante voeding worden
aangesloten.
- Zeker de B2S voeding af (5A-15A)
- De CAN-draden van de B2S mogen niet verlengd
worden!
- Isoleer de niet-gebruikte draden!
(zie bijgevoegde Application list voor de signaal-uitgangen)
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Hopelijk heeft jouw garage een interent aansluiting waarmee ze bij die LOG-IN kunnen komen.
Groet,
JW
Ná aansluiting komt er dan die puls uit, op blauwe uitgaande draad op klem 14 als ik het goed heb.
De verkorte inbouwinstructie is te vinden op http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf
In die instructie staat onder andere:
Aansluitingen in het voertuig
Samen met deze B2S ontvangt u een eenmalige logincode
voor de internetsite www.in-car.nl waar voertuigspecifieke
informatie is te vinden die gebruikt kan worden
bij het aansluiten van de B2S. Op de sticker, op de
achterzijde van dit document, staat de Login-naam en het
Paswoord dat u nodig heeft bij het inloggen op de homepage
van www.in-car.nl.
Inlog procedure:
1. Verzamel zoveel mogelijk informatie van de betreffende
auto: Merk, Type, Bouwjaar, etc.
2. Ga naar www.in-car.nl en kies uw taal
3. Vul de codes in die op de sticker staan onder de items
‘Login Naam’ en ‘Paswoord’. Druk daarna op Log-In. Let
op: de codes zijn hoofdlettergevoelig!
4. Kies Merk en Type en druk op ‘Ga’.
5. Kies de instructie die betrekking heeft op uw auto: de
instructie wordt geopend op uw scherm.
6. Attentie: de instructie kan slechts tijdelijk worden
bekeken! Gebruik de knop ‘Versie om te printen’ en print
de instructie voor eigen gebruik.
Alsmede:
Voor u begint
- Neem de accu van de auto los volgens de voorschriften
van de auto-fabrikant!
- Maak altijd soldeer-verbindingen met behulp van een
gassoldeerbout!
- Knip nooit CAN-draden in het voertuig door!
- De B2S moet altijd aan een constante voeding worden
aangesloten.
- Zeker de B2S voeding af (5A-15A)
- De CAN-draden van de B2S mogen niet verlengd
worden!
- Isoleer de niet-gebruikte draden!
(zie bijgevoegde Application list voor de signaal-uitgangen)
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Hopelijk heeft jouw garage een interent aansluiting waarmee ze bij die LOG-IN kunnen komen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik veronderstelde eerder dat ze wellicht geen elektriciteit zouden hebben. Waarom zouden deze Flintstones wel internet hebben?Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Hopelijk heeft jouw garage een interent aansluiting waarmee ze bij die LOG-IN kunnen komen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43
Gerritje schreef: Ik veronderstelde eerder dat ze wellicht geen elektriciteit zouden hebben. Waarom zouden deze Flintstones wel internet hebben?
Mochten ze tóch over stroom en internet beschikken, dan kunnen ze ook een account hier op de NHS aanmaken!
Dan hoeft onze snap het niet iedere keer daar te gaan vertellen, maar zouden ze de aanwijzingen zelf kunnen lezen.
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Beste allemaal,
ik heb zelf alle gegevens ivm de aansluitingen afgehaald en afgeprint , in kleur notabene, en aan de garagist afgegeven tesamen met de B2S-4. Dit omdat ik al vermoedde dat ze geen stroom of, laat staan, internet zouden hebben. Nu toch nog geraken ze er niet aan uit. Sorry voor de uitdrukking maar in wat een apenland leef ik eigenlijk ??
Nu had ik toch nog de helpdesk van beijer kunnen bereiken via mail en heb hun laten bellen naar de garage, dus hoop ik dat het straks als ik thuis kom eindelijk opgelost is. Zou goed zijn voor jullie, zijn jullie ook van mijn gezaag af.
Nee grapje maar een mens weet op den duur echt niet meer wat doen hoor. Ik verstrek hem alle gegevens en toch nog weet hij geen oplossing tja...
Dus tot ......
ik heb zelf alle gegevens ivm de aansluitingen afgehaald en afgeprint , in kleur notabene, en aan de garagist afgegeven tesamen met de B2S-4. Dit omdat ik al vermoedde dat ze geen stroom of, laat staan, internet zouden hebben. Nu toch nog geraken ze er niet aan uit. Sorry voor de uitdrukking maar in wat een apenland leef ik eigenlijk ??
Nu had ik toch nog de helpdesk van beijer kunnen bereiken via mail en heb hun laten bellen naar de garage, dus hoop ik dat het straks als ik thuis kom eindelijk opgelost is. Zou goed zijn voor jullie, zijn jullie ook van mijn gezaag af.
Nee grapje maar een mens weet op den duur echt niet meer wat doen hoor. Ik verstrek hem alle gegevens en toch nog weet hij geen oplossing tja...
Dus tot ......
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Amay, uttisgoe daggu zone humorist zijt zunne!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Juist bericht gekregen van de garage,
navigatie en radio werken normaal nu. Heren van het navigatie forum, U zijt wel bedankt, trouwens de helpdesk van Beijer ook, waar de garage wel uiteindelijk alle duidelijke aanwijzingen zal gekregen hebben vermoed ik
Maar staat U mij toe U dit toch te melden met een zekere voorzichtigheid. Ik zal pas zeker zijn als ik er zelf mee rondgereden heb en een paar bestemmingen zonder problemen heb bereikt.
navigatie en radio werken normaal nu. Heren van het navigatie forum, U zijt wel bedankt, trouwens de helpdesk van Beijer ook, waar de garage wel uiteindelijk alle duidelijke aanwijzingen zal gekregen hebben vermoed ik
Maar staat U mij toe U dit toch te melden met een zekere voorzichtigheid. Ik zal pas zeker zijn als ik er zelf mee rondgereden heb en een paar bestemmingen zonder problemen heb bereikt.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En, al een rondje gereden met de nieuwe aanwinst?
We zijn meelevend, maar uiteraard ook heeeeel erg benieuwd
Groet,
JW
We zijn meelevend, maar uiteraard ook heeeeel erg benieuwd
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Zo, zo,
inderdaad een hele ronde gereden zelfs JW,
Wat het belangrijkste is, het werkt. Radio en navigatie. Ik ga echter nog niet victorie kraaien want blijkt dat het toch niet voor 100 % werkt.
Radioontvangst is niet 100 %, heb nu wel een binnenantenne op de voorruit geplakt maar die werkte heel goed voor het aansluiten van die B2S-4 ( misschien is de antennekabel niet goed aangesloten ) of moet ik de radio beter programmeren.
Toestel gaat soms niet gewoon aan als ik het contact aanleg en moet ik dit doen met de " on " knop in te drukken. Bij het afleggen van het contact, stopt het toestel gewoon . --> Toch ergens slecht aangesloten.
Navigatie gaat toch ook niet 100 %, bij het rondrijden krijg ik plots de melding " off road " terwijl ik op een gewone baan rij en ik heel zeker weet dat ik daar vroeger wel satelietontvangst had.
Wat denken jullie, de adapter is volgens de garage achter het toetstel geplaatst en is goed aangesloten, nog even wachten en hopen dat alles " in de plooi valt ? "
inderdaad een hele ronde gereden zelfs JW,
Wat het belangrijkste is, het werkt. Radio en navigatie. Ik ga echter nog niet victorie kraaien want blijkt dat het toch niet voor 100 % werkt.
Radioontvangst is niet 100 %, heb nu wel een binnenantenne op de voorruit geplakt maar die werkte heel goed voor het aansluiten van die B2S-4 ( misschien is de antennekabel niet goed aangesloten ) of moet ik de radio beter programmeren.
Toestel gaat soms niet gewoon aan als ik het contact aanleg en moet ik dit doen met de " on " knop in te drukken. Bij het afleggen van het contact, stopt het toestel gewoon . --> Toch ergens slecht aangesloten.
Navigatie gaat toch ook niet 100 %, bij het rondrijden krijg ik plots de melding " off road " terwijl ik op een gewone baan rij en ik heel zeker weet dat ik daar vroeger wel satelietontvangst had.
Wat denken jullie, de adapter is volgens de garage achter het toetstel geplaatst en is goed aangesloten, nog even wachten en hopen dat alles " in de plooi valt ? "
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Om met dat laatste te beginnen: in de instruktie staat dat de draden aan de Can zijde van de B2S niet verlengd mogen worden. Vraag dus aan de garage of ze dat zó uitgevoerd hebben.
Voor de rest zou ik zeggen: even mee rijden en zien hoe he tzich ontwikkelt.
Dat Off-Road kan komen omdat het systeem nog niet goed gekalibreerd is op de puls.
Mbt tot Radioontvangst is niet 100 %, heb nu wel een binnenantenne op de voorruit geplakt maar die werkte heel goed voor het aansluiten van die B2S-4 ( misschien is de antennekabel niet goed aangesloten ) of moet ik de radio beter programmeren. zou mijn eerste gedachte ook zijn dat de antenne niet goed in de radio geprikt is. Of dat die antenne nu niet meer goed van spanning voorzien wordt, er van uitgaand dat het een aktief type is.
Maar waarom heb je een antenne op de ruit geplakt en er niet een gewone in zitten? Voor jou als veelrijder is een goede radio toch van groot belang?
Groet,
JW
Voor de rest zou ik zeggen: even mee rijden en zien hoe he tzich ontwikkelt.
Dat Off-Road kan komen omdat het systeem nog niet goed gekalibreerd is op de puls.
Mbt tot Radioontvangst is niet 100 %, heb nu wel een binnenantenne op de voorruit geplakt maar die werkte heel goed voor het aansluiten van die B2S-4 ( misschien is de antennekabel niet goed aangesloten ) of moet ik de radio beter programmeren. zou mijn eerste gedachte ook zijn dat de antenne niet goed in de radio geprikt is. Of dat die antenne nu niet meer goed van spanning voorzien wordt, er van uitgaand dat het een aktief type is.
Maar waarom heb je een antenne op de ruit geplakt en er niet een gewone in zitten? Voor jou als veelrijder is een goede radio toch van groot belang?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Beste Jw,
zal je raad zeker opvolgen, mbt de navigatie. Moet morgen al een ritje doen naar Frankrijk, niet zo ver maar toch de moeite om de navigatie verder te testen.
Wat die antenne betreft, met een gewone antenne geraakte de wagen niet meer in mijn garage, klinkt misschien raar, maar hebt juist welgeteld 3 mm over van hoogte om mijn garage binnen te rijden. Dus een dakantenne was geen optie want moest ze dan neerbuigen, langs het dak om of kiezen voor een antenne op een andere plaats, of een binnen antenne. Heb dan in samenspraak met de garage voor het laatste gekozen en is inderdaad " een aktief type ". Is dat trouwens eventueel op te lossen ?
Dus zal ik dan toch moeten kiezen voor een gewone buitenantenne en laten bevestigen bv, boven een voorwiel ?
zal je raad zeker opvolgen, mbt de navigatie. Moet morgen al een ritje doen naar Frankrijk, niet zo ver maar toch de moeite om de navigatie verder te testen.
Wat die antenne betreft, met een gewone antenne geraakte de wagen niet meer in mijn garage, klinkt misschien raar, maar hebt juist welgeteld 3 mm over van hoogte om mijn garage binnen te rijden. Dus een dakantenne was geen optie want moest ze dan neerbuigen, langs het dak om of kiezen voor een antenne op een andere plaats, of een binnen antenne. Heb dan in samenspraak met de garage voor het laatste gekozen en is inderdaad " een aktief type ". Is dat trouwens eventueel op te lossen ?
Dus zal ik dan toch moeten kiezen voor een gewone buitenantenne en laten bevestigen bv, boven een voorwiel ?
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Aha, zit dat zó met die antenne.
Als de radio het voorheen wél, en nu niet goed doet is het zaak te kijken naar de antenne plug en de spanningsvoorziening van de aktieve antenne. Dat kan geen grote klus zijn lijkt me.
Goeie reis morgen, we horen wel hoe het gegaan is.
Groet,
JW
Als de radio het voorheen wél, en nu niet goed doet is het zaak te kijken naar de antenne plug en de spanningsvoorziening van de aktieve antenne. Dat kan geen grote klus zijn lijkt me.
Goeie reis morgen, we horen wel hoe het gegaan is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Oei, oei JW,
dit is een zeer ingewikkelde uitleg over die antenne hoor, niet zo zeer voor mij maar voor die garage, remember installatie Bs2-4 stukje.
Ik denk toch dat het een aktieve antenne is, er gaat een rood lampje branden bij het aanzetten van de radio dit gaat uit als de radio afgezet wordt.
De antenne plug nakijken lijkt me vrij gemakkelijk maar wat de spanningsvoorziening betreft graag een beetje meer uitleg graag.
Zit dan ook nog verveeld met dat soms wel en soms niet automatisch aanslaan van de radio bij opzetten contact of heeft dit allemaal met elkaar te maken ??
dit is een zeer ingewikkelde uitleg over die antenne hoor, niet zo zeer voor mij maar voor die garage, remember installatie Bs2-4 stukje.
Ik denk toch dat het een aktieve antenne is, er gaat een rood lampje branden bij het aanzetten van de radio dit gaat uit als de radio afgezet wordt.
De antenne plug nakijken lijkt me vrij gemakkelijk maar wat de spanningsvoorziening betreft graag een beetje meer uitleg graag.
Zit dan ook nog verveeld met dat soms wel en soms niet automatisch aanslaan van de radio bij opzetten contact of heeft dit allemaal met elkaar te maken ??
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik denk toch dat het een aktieve antenne is, er gaat een rood lampje branden bij het aanzetten van de radio dit gaat uit als de radio afgezet wordt.
De antenne plug nakijken lijkt me vrij gemakkelijk maar wat de spanningsvoorziening betreft graag een beetje meer uitleg graag.
Deze twee dingen samen duiden er op dat het een actieve antenne is die tijdens radiobedrijf spanning krijgt.
Als de Indy zelf geen spanning geeft op de antenneleiding* is er een fantoomvoedingsadapter aangebracht en heb je geen garantie dat de antenneplug goed in aansluiting zit of dat er zelfs maar elektrische geleiding is naar de antenne.
Mocht er gewoon spanning uit de Indy komen voor de antenne*, dan is dit gedeelte wel gewaarborgd.
Daarnaast moet er voldoende aandacht aan het massadraadje van die ruitantenne zijn besteed. Dit moet in de onmiddellijke omgeving van de antenne aan de carosserie zijn bevestigd en onder geen voorwaarde verlengd zijn.
* In de gebruiksaanwijzing kan ik geen enkele aanwijzing vinden over het aanwezig zijn van een ingebouwde spanningsvoorziening voor de antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik het verhaal zo lees is er iets veranderd:
Daarom zit ik in eerste instantie te denken aan een niet goed ingestoken antenneplug oid.
Groet,
JW
Het aangaan van dat rode lampje duidt wel op een spanningsvoorziening van die aktieve versterker.Radioontvangst is niet 100 %, heb nu wel een binnenantenne op de voorruit geplakt maar die werkte heel goed voor het aansluiten van die B2S-4
Daarom zit ik in eerste instantie te denken aan een niet goed ingestoken antenneplug oid.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43
Even over de antenne met eigen spannings behoefte.
Ik heb plakantenne bij Halforts gehaald van € 19,- t.b.v. m'n TMC box (5011).
Massa idd gelijk bij de antenne op de carrosserie, spanning gewoon van contactspanning afgehaald.
Er zijn altijd makkelijke aftakplaatsen voor bedrading, het zou niet eens vermeld moeten worden voor een garage.
Antenne verticaal op de achterste zijruit geplakt, super!!! Contact aan, lampje brand rood.
Verticaal i.p.v. horizontaal i.v.m. wijziging polarisatie in in ieder geval Nederland (thanks JW).
Nu de navigatie bij Snap ingebouwd zit zou er toch over dit soort in mijn ogen simpele zaken niet meer
getwijfeld mogen worden. Maar ja, het hele topic lezende............, wie loopt alles even na voor Snap ???
Die garage is dus een stuk verder gekomen, het moet goed afgemaakt worden.
Ik heb plakantenne bij Halforts gehaald van € 19,- t.b.v. m'n TMC box (5011).
Massa idd gelijk bij de antenne op de carrosserie, spanning gewoon van contactspanning afgehaald.
Er zijn altijd makkelijke aftakplaatsen voor bedrading, het zou niet eens vermeld moeten worden voor een garage.
Antenne verticaal op de achterste zijruit geplakt, super!!! Contact aan, lampje brand rood.
Verticaal i.p.v. horizontaal i.v.m. wijziging polarisatie in in ieder geval Nederland (thanks JW).
Nu de navigatie bij Snap ingebouwd zit zou er toch over dit soort in mijn ogen simpele zaken niet meer
getwijfeld mogen worden. Maar ja, het hele topic lezende............, wie loopt alles even na voor Snap ???
Die garage is dus een stuk verder gekomen, het moet goed afgemaakt worden.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Voor ons land is die vertikale plaatsing optimaal, de NL-FM zenders zijn allemaal vertikaal gepolariseerd
Maar helaas, dat geldt niet voor alle andere landen waar Snap rondrijdt.
Bij onze Oosterburen is het nog 60V/40H als ik de verhalen daar goed interpreteer, met een tendens naar toenemend vertikaal.
Hoe het in België en Frankrijk zit weet ik niet, ik heb daar (nog) geen onderzoek naar gedaan. Staat nog wel ergens op m'n 'to-do-lijstje', maar niet bovenaan
Groet,
JW
Maar helaas, dat geldt niet voor alle andere landen waar Snap rondrijdt.
Bij onze Oosterburen is het nog 60V/40H als ik de verhalen daar goed interpreteer, met een tendens naar toenemend vertikaal.
Hoe het in België en Frankrijk zit weet ik niet, ik heb daar (nog) geen onderzoek naar gedaan. Staat nog wel ergens op m'n 'to-do-lijstje', maar niet bovenaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Vroeger, uit de tijd van de Yagi-antennes was het in ieder geval zo dat in heuvelachtige en zeker bergachtige gebieden de polarisatie bij voorkeur vertikaal was. Met het verdwijnen van de dakharken is er in deze gebieden aan de overdrachtsomstandigheden en eigenschappen natuurlijk niets veranderd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
We gaan een beetje OT, maar vooruit maar weer
Er is een uitvoerig onderzoek gedaan naar vertkaal versus horizontaal in een bergachtig gebied, zie http://www.lfk.de/presseundpublikatione ... ersuch.pdf met een verrassende conclusie. Die is dus niet in lijn met wat veelal gedacht werd/wordt...
Overigens begint dat verhaal met een verwijzing naar de NL praktijkom vertikaal te polariseren, en daar staat ook F in dat lijstje. Was ik even vergeten.
Groet,
JW
Er is een uitvoerig onderzoek gedaan naar vertkaal versus horizontaal in een bergachtig gebied, zie http://www.lfk.de/presseundpublikatione ... ersuch.pdf met een verrassende conclusie. Die is dus niet in lijn met wat veelal gedacht werd/wordt...
Overigens begint dat verhaal met een verwijzing naar de NL praktijkom vertikaal te polariseren, en daar staat ook F in dat lijstje. Was ik even vergeten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Heren misschien weet ik de oplossing,
plots is mijn oog gevallen op het volgende :
De GPS antenne en de binnenantenne staan allebei aan de rechterkant van de voorruit onder elkaar. De gps zo'n 10 cm onder de voorruit en de radioantenne staat vertikaal zo'n 10 cm te tellen vanaf de bovenkant van de ruit. Kan iedereen nog volgen
Dus vraag ik mij af, zouden beide antennes mekaar niet storen ? De navigatie doet het wel uitstekend maar de radioontvangst niet. Nu voor ik die adapter heb laten plaatsen en de gps dus nog niet werkte had ik wel heel goede radioontvangst. Dus ligt de oplossing misschien in het feit van ofwel de radioantenne van kant te verplaatsen, maar is vrij moeilijk want is aan de voorruit vastgeplakt, ofwel de gpsantenne van kant te verplaatsen, kant chauffeur dus.
Wat denken jullie ?
Ben al een beetje bang dit aan de garage te melden, ze waren al zo geërgerd dat ze de becker niet aan de praat kregen door die B2S-4, nu dit probleem
Laat jullie meningen maar los zodat ik goed gewapend naar de garagist kan vertrekken.
plots is mijn oog gevallen op het volgende :
De GPS antenne en de binnenantenne staan allebei aan de rechterkant van de voorruit onder elkaar. De gps zo'n 10 cm onder de voorruit en de radioantenne staat vertikaal zo'n 10 cm te tellen vanaf de bovenkant van de ruit. Kan iedereen nog volgen
Dus vraag ik mij af, zouden beide antennes mekaar niet storen ? De navigatie doet het wel uitstekend maar de radioontvangst niet. Nu voor ik die adapter heb laten plaatsen en de gps dus nog niet werkte had ik wel heel goede radioontvangst. Dus ligt de oplossing misschien in het feit van ofwel de radioantenne van kant te verplaatsen, maar is vrij moeilijk want is aan de voorruit vastgeplakt, ofwel de gpsantenne van kant te verplaatsen, kant chauffeur dus.
Wat denken jullie ?
Ben al een beetje bang dit aan de garage te melden, ze waren al zo geërgerd dat ze de becker niet aan de praat kregen door die B2S-4, nu dit probleem
Laat jullie meningen maar los zodat ik goed gewapend naar de garagist kan vertrekken.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik kan me wel je gedachtengang voorstellen maar een GPS-antenne die stoort op de werking van de radioantenne is iets wat niet makkelijk te begrijpen of te geloven zal zijn. Dat de volgorde van plaatsing je dit doet denken wil niet zeggen dat het zo is.
Er komt geen antennesignaal op de bus van de radio, door welke oorzaak dan ook. Neem dat maar aan!
Er komt geen antennesignaal op de bus van de radio, door welke oorzaak dan ook. Neem dat maar aan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 532
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 655
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1489
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1066
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1103
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1797
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1005