Gerritje & JW,
reset, voor alle duidelijkheid, een volledige reset dan ? met knoppen 1, 3 en TP dacht ik en dan nakijken wat er gebeurt ?
Aansluiting Indy in nieuwe Peugeot Expert Tepee
-
- Normal Member
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Juist!
Niet geschoten is altijd mis!
Maar als ik me goed herinner is er zelfs een hardwarematige reset mogelijk.
Dat zoeken we op!
Niet geschoten is altijd mis!
Maar als ik me goed herinner is er zelfs een hardwarematige reset mogelijk.
Dat zoeken we op!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
ok gerritje,
morgenvroeg ga ik deze reset eens uitproberen. Als je ergens in de kranten leest, wagen ontploft langs de kanten van Brugge, zal het de mijne wel zijn.
Wacht in ieder geval die uitleg ook af van die andere reset dewelke jij bedoelt, bedankt alvast voor het medeleven hier betuigt door velen.
morgenvroeg ga ik deze reset eens uitproberen. Als je ergens in de kranten leest, wagen ontploft langs de kanten van Brugge, zal het de mijne wel zijn.
Wacht in ieder geval die uitleg ook af van die andere reset dewelke jij bedoelt, bedankt alvast voor het medeleven hier betuigt door velen.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Hide post links |
-
- Senior Member
Natuurlijk leven we met je mee. Na alles wat jij meegemaakt hebt is dát wel het minste wat we kunnen doen
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou je graag van dienst zijn en ik heb alle documentatie al doorgeworsteld vanmiddag.snap schreef: Wacht in ieder geval die uitleg ook af van die andere reset dewelke jij bedoelt, bedankt alvast voor het medeleven hier betuigt door velen.
En toch ben ik er haast zeker van dat er een manier is om het toestel hardwarematig te resetten.
Ik stuit iedere keer weer op 1+3+TP en meer niet.
Wie helpt???
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Euh Gerritje,
misschien dom van mij maar is een gewoon loskoppelen van de batterij niet voldoende om het hele toestel te resetten. Een paar jaar geleden toen ik nog de allereerste softwareversie1.0 had is er één van de cd's blijven steken in het toestel. Niets hielp tot iemand op het luminueze idee kwam hier om eens de batterijkabel los en terug aan te koppelen en de cd kwam er zo uit. Wat denk je, nu kwaad zal het wel niet kunnen denk ik hé.
Grts
misschien dom van mij maar is een gewoon loskoppelen van de batterij niet voldoende om het hele toestel te resetten. Een paar jaar geleden toen ik nog de allereerste softwareversie1.0 had is er één van de cd's blijven steken in het toestel. Niets hielp tot iemand op het luminueze idee kwam hier om eens de batterijkabel los en terug aan te koppelen en de cd kwam er zo uit. Wat denk je, nu kwaad zal het wel niet kunnen denk ik hé.
Grts
Hide post links |
-
- Senior Member
Kan geen kwaad. Je moet alleen wel de apparaatcode kennen want daar wordt om gevraagd bij inschakelen
Hide post links |
-
- Normal Member
Gewone 1+3+TP reset is gebeurd,
maar zoals ik al een beetje vreesde blijft het probleem bestaan.
Nu ik kom steeds op mijn bestemming hoor daar niet van, maar toch had ik dit probleem graag opgelost gezien daar ik regelmatig in grootsteden, Brussel, Londen, Amsterdam, Parijs, noem maar op rondtoer en daar bij even verkeerd rijden en manoeuvreren slaat hij weleens tilt. Of dit nu aan het niet aangesloten achteruitrijsignaal ligt weet ik niet maar het zou wel minder erg zijn vermoed ik als alles perfect werkte, niet ?
Dus nog enige sugesties ?
maar zoals ik al een beetje vreesde blijft het probleem bestaan.
Nu ik kom steeds op mijn bestemming hoor daar niet van, maar toch had ik dit probleem graag opgelost gezien daar ik regelmatig in grootsteden, Brussel, Londen, Amsterdam, Parijs, noem maar op rondtoer en daar bij even verkeerd rijden en manoeuvreren slaat hij weleens tilt. Of dit nu aan het niet aangesloten achteruitrijsignaal ligt weet ik niet maar het zou wel minder erg zijn vermoed ik als alles perfect werkte, niet ?
Dus nog enige sugesties ?
Hide post links |
-
- Senior Member
De kalibratie bij een Indianapolis gaat dermate snel dat nadat je achteruit hebt gereden en weer een kilometer verder bent, de zaak al lang weer op orde moet zijn. Ik begin me langzaam af te vragen of er niet iets mis kan zijn met het snelheidssignaal zelf. De vraag is dan echter of het bij de interface of bij het CAN bus signaal moet worden gezocht. Ik kan je jammer genoeg op dit moment niet verder raden mbt de te nemen actie.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe zou dat invloed kunnen hebben op het niet omschakelen van de achteruit-pijl?Gerritje schreef:De kalibratie bij een Indianapolis gaat dermate snel dat nadat je achteruit hebt gereden en weer een kilometer verder bent, de zaak al lang weer op orde moet zijn. Ik begin me langzaam af te vragen of er niet iets mis kan zijn met het snelheidssignaal zelf. De vraag is dan echter of het bij de interface of bij het CAN bus signaal moet worden gezocht. Ik kan je jammer genoeg op dit moment niet verder raden mbt de te nemen actie.
En voorts, als dat snelheidssignaal niet in orde zou zijn, dan zou Snap nog wel andere problemen tegenkomen, denk ik zo...
Vraag aan Snap: zie je kans ergens even een andere Indy/Becker te lenen om te kijken of het soms toch aan jouw Indy ligt? Is dat trouwens nog dezelfde als van vóór de crash?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien dat je mijn veronderstelling verkeerd interpreteert.
De Indy denkt dat er steeds in één richting wordt gereden en heeft zich daarop aangepast.
Als dan ondanks het vooruit rijden en, een na enige tijd weer aanwezige, goede kalibratie toch nog steeds afwijkingen voorkomen in de positionering tov de werkelijkheid, zou er iets aan het snelheidssignaal zelf kunnen mankeren. Bepaalde Volvo's deden het ook prima behalve als ze stil stonden. Een vervuild signaal als oorzaak. Natuurlijk zou dit niet moeten kunnen met de Beijer interface maar toch!
Maar een foutje van de Indy zelf is natuurlijk geenszins uigesloten
Ik had hier een Golf 3 staan met een TP4720 die alleen een GALA aansluiting heeft en die navigeert echt nauwkeurig. Maar elke keer als je 10 meter achteruit bent gereden heeft ie weer enkele honderden meters nodig voordat dat zo is.
De Indy denkt dat er steeds in één richting wordt gereden en heeft zich daarop aangepast.
Als dan ondanks het vooruit rijden en, een na enige tijd weer aanwezige, goede kalibratie toch nog steeds afwijkingen voorkomen in de positionering tov de werkelijkheid, zou er iets aan het snelheidssignaal zelf kunnen mankeren. Bepaalde Volvo's deden het ook prima behalve als ze stil stonden. Een vervuild signaal als oorzaak. Natuurlijk zou dit niet moeten kunnen met de Beijer interface maar toch!
Maar een foutje van de Indy zelf is natuurlijk geenszins uigesloten
Ik had hier een Golf 3 staan met een TP4720 die alleen een GALA aansluiting heeft en die navigeert echt nauwkeurig. Maar elke keer als je 10 meter achteruit bent gereden heeft ie weer enkele honderden meters nodig voordat dat zo is.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik vrees dat ik nergens een "proef Indy " kan vastkrijgen of eender welk toestel.
Ben langs de ene kant ten einde raad, maar gelukkig werkt de Indy behoorlijk goed. Waar ik het eigenlijk het meeste probleem mee heb is als ik ergens in een heel drukke straat op huisnummer moet zoeken ik soms een paar 100 meter te ver zit. Kan behoorlijk vervellend zijn als het een éénrichtingsstraat is en je soms helemaal moet rondrijden
Dit zou volgens mij misschien wel beter werken mocht dat verd*mde achteruitrijsignaal werken
Nu als ik zie hoe sommige Tomtomnavigaties werken, ben ik wel blijer met mijn Indy hoor.
Ben langs de ene kant ten einde raad, maar gelukkig werkt de Indy behoorlijk goed. Waar ik het eigenlijk het meeste probleem mee heb is als ik ergens in een heel drukke straat op huisnummer moet zoeken ik soms een paar 100 meter te ver zit. Kan behoorlijk vervellend zijn als het een éénrichtingsstraat is en je soms helemaal moet rondrijden
Dit zou volgens mij misschien wel beter werken mocht dat verd*mde achteruitrijsignaal werken
Nu als ik zie hoe sommige Tomtomnavigaties werken, ben ik wel blijer met mijn Indy hoor.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je kunt op dit moment met geen enkele navigatie op huisnummerniveau navigeren!
Dat wordt wel beweerd maar de systemen kennen uitsluitend de huisnummers van de panden op kruisingen en bij begin en einde van een weg. Alles wat daartussen zit wordt op zijn best geïnterpreteerd op zuiver rekenkundige grondslag. dwz dat het "onbekend" nummer 5 precies halverwege de bekende nummers 3 en 7 moet liggen. Ook al zou dit in werkelijkheid een kilometer kunnen schelen. Andere systemen geven reeds bij het begin van het "blok" waarin het gevraagde nummer voorkomt, aan dat bestemming bereikt is.
Je kunt het beschreven fenomeen aardig zien als je detailkaarten opzoekt bij mappy.com of Maporama.com
Dan zie je echt de huisnummers alleen op de hoeken van de straten.
Dat wordt wel beweerd maar de systemen kennen uitsluitend de huisnummers van de panden op kruisingen en bij begin en einde van een weg. Alles wat daartussen zit wordt op zijn best geïnterpreteerd op zuiver rekenkundige grondslag. dwz dat het "onbekend" nummer 5 precies halverwege de bekende nummers 3 en 7 moet liggen. Ook al zou dit in werkelijkheid een kilometer kunnen schelen. Andere systemen geven reeds bij het begin van het "blok" waarin het gevraagde nummer voorkomt, aan dat bestemming bereikt is.
Je kunt het beschreven fenomeen aardig zien als je detailkaarten opzoekt bij mappy.com of Maporama.com
Dan zie je echt de huisnummers alleen op de hoeken van de straten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Eerder stelde ik de vraag aan Snap:
Groet,
JW
Als dat zo zou zijn zou ik me kunnen voorstellen dat er iets mis is met die Indy.....Vraag aan Snap: zie je kans ergens even een andere Indy/Becker te lenen om te kijken of het soms toch aan jouw Indy ligt? Is dat trouwens nog dezelfde als van vóór de crash?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 532