7821 CD leesfout/ High Speed Pro 7821 probleem

andre.l
Starting Member
Starting Member

7821 CD leesfout/ High Speed Pro 7821 probleem

Bericht door andre.l »

Ik heb nu pas 3 maanden een becker 7821 met nog de 2.0 versie waar ik eigenlijk zeer tevreden over ben. Nu doet zich steeds vaker hetvolgende voor.

Het viel me op als ik een bestemming ingeef dat het steeds langer begon te duren voordat ie ging rekenen. Nu krijg ik vaker CD LEESFOUT en dit krijg ik pas weg als ik de auto helemaal uitzet en wacht totdat het ledje op de radio gaat knipperen. Dan gaat het weer dagen goed en dan begint ineens de elend weer.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn en kan ik het eventueel zelf oplossen.

ps; de becker zit in een C240 van 99 en heb zelf ingebouwd, maar heb niks ingesteld van horizontaal en verticaals hoek etc. Zou het daar niet in kunnen zitten? Zoja welke hoek moet ik dan hebben hiervoor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Dit probleem kan (hoeft niet!!!) te maken hebben met je software. Ik zou als ik jou was toch mijn software omruilen voor de 3.0 en als het probleem zich alsnog voor blijft doen. Dan moet je hem toch even laten opsturen naar de reparatiedienst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Dit probleem kan (hoeft niet!!!) te maken hebben met je software. Ik zou als ik jou was toch mijn software omruilen voor de 3.0 en als het probleem zich alsnog voor blijft doen. Dan moet je hem toch even laten opsturen naar de reparatiedienst.

Ik ben best tevreden over de 2.0 versie.

Het probleem lijkt me niet in de soft te zitten, denk eerder aan een vuile lens of niet goed afgeregelde lens.

Weet jij toevallig de verticaal hoek instelling voor een C240 uit 99?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Je hoeft helemaal geen hoek in te stellen! En bij de C240 is deze gewoon recht dus 0 graden (eigenlijk 180 maar wij noemen dit punt 0) Maar een vuile lens lijkt mij een beetje sterk.....

Wel even aandachtspunt!!! Als je hem op laat sturen meld er dan uitdrukkelijk bij dat je de 2.0 wilt behouden!!!! Anders stoppen ze er echt een 3.0 in!!! Omdat hier veel problemen mee verholpen zijn krijg je er die gelijk in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Je hoeft helemaal geen hoek in te stellen! En bij de C240 is deze gewoon recht dus 0 graden (eigenlijk 180 maar wij noemen dit punt 0) Maar een vuile lens lijkt mij een beetje sterk.....

Wel even aandachtspunt!!! Als je hem op laat sturen meld er dan uitdrukkelijk bij dat je de 2.0 wilt behouden!!!! Anders stoppen ze er echt een 3.0 in!!! Omdat hier veel problemen mee verholpen zijn krijg je er die gelijk in.
Nou de becker zit er toch niet recht in, de achterkant hangt als het ware naar onderen in de C-klasse.

Wat betreft vuil dat baseer ik op de waas wat ik op de CD aantrefte toen ik hem eruit haalde. Wat op zich erg vreemd is want wij roken niet, of zou dit van de airco komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Ja sorry die hoek (als het zelfde als onderstaande foto is) is denk ik een graad of 10 maar dat is geen probleem. Dit type is te gebruiken tot en met een hoek van 30 graden. Wat die waas betreft moet het haast aanslag zijn ivm temperatuurwisselingen ofzo. Ook een vuile lens geeft geen waas. Maar je kan natuurlijk een reinigingscd erin doen dit kan helemaal geen kwaad!

Foto lukt niet.... (Sorry, je hebt je maximum Quota Limiet van 256 KB bereikt, dat zegt die.....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member

leesfout

Bericht door paul »

Zie mijn bericht tien plaatsen naar onderen:

7820 herkent navi-Cd niet (meer), na leesfout

Hetgeen ik BIJ HET WEGRIJDEN MET EEN SPLINTERNIEUWE uiteraard originele 3.0 direct WEER had. Inmiddels is bij een Duits becker service center toch zo ongeveer een nieuwe binnenkant (laufwerk) tussen de vier platen gemonteerd, en t/m heden (4 werkdgn) probleem niet meer gezien. Is toch een heel raar probleem, zie mijn bericht, op Duitse site zelfde klacht aangetroffen. Als je de 2.0 goed (?) vindt probeer dan vooral de 3.0, ik vind het een VERADEMING, in 2.0 trof ik tientallen grote en kleine onjuistheden en (grove) fouten, 3.0 is echt VEEL beter. Ook betere intelligentie in het berekenen van logische korte en snelle routes, zoals je zelf ook zou rijden als je de weg kent/kende.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Zat alles nog even een keertje goed door te lezen en toen rees bij mij de volgende vraag......

Waarom heb je eigenlijk een 7821 ingebouwd????? Dit is een uitvoering voor inbouw hellingshoek groter dan 30 graden!! En dat is die zeker niet bij een C klasse alleen bij een Vito, Actros en Atego is die wat betreft MB groter dan 30 graden.

Daar zou het probleem ook wel eens in kunnen liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member

High Speed Pro 7821 probleem

Bericht door andre.l »

Ik heb een 7821 maar soms duurt het 2 minuten voordat hij pas zegt "de route wordt berekend"
Dus erg HIGH SPEED is ie dan niet :(

Dit probleem had ik bij versie 2.0, 3.0 en 3.2

Hij zit een een mercedes C240 van 1999

Heel soms reboot het systeem zich ook spontaan !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Zat alles nog even een keertje goed door te lezen en toen rees bij mij de volgende vraag......

Waarom heb je eigenlijk een 7821 ingebouwd????? Dit is een uitvoering voor inbouw hellingshoek groter dan 30 graden!! En dat is die zeker niet bij een C klasse alleen bij een Vito, Actros en Atego is die wat betreft MB groter dan 30 graden.

Daar zou het probleem ook wel eens in kunnen liggen.

Dat zou toch helemaal niks mogen uitmaken ???

Trouwens na de 3.0 heb ik geen last van leesfout meer gehad, wel dat het nog steeds wel eens 2 minuten duurt voordat hij zegt" de route wordt berekend"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Maakt wel uit want bij de 7821 staat de gyrokompas anders afgesteld. Waarschijnlijk duurt het daarom de twee minuten voordat hij een route uitrekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

In andere draad hier al een reactie opgegeven..... maar dit probleem word naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt doordat je een verkeerd type toestel gemonteerd hebt. Dit toestel is alleen geschikt voor montage (inbouwhoek) 30 tot 60 graden. Hier is de gyrokompas op ingesteld en er is een speciaal loopwerk geplaatst. Doordat de info welke de gyrokompas afgeeft niet helemaal de juiste is moet het systeem de route uitrekenen puur op basis van de info van de GPS. Zeker de eerste route ('s morgens) zal langer duren met uitrekenen dan normaal. Dit heeft dus niets met het type Highspeed te maken normaal gesproken word binnen een halve minuut de route vrijgegeven om te starten met rijden.

EDIT MOD Topics samengevoegd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Maakt wel uit want bij de 7821 staat de gyrokompas anders afgesteld. Waarschijnlijk duurt het daarom de twee minuten voordat hij een route uitrekend.

en waarom doet ie het 9x goed en de 10e keer dan 2 minuten wachtijd.

Trouwens een vriend van me heeft de low speed met dezelfde auto en heeft ook hetzelfde probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Wat voor type heeft hij erin gemonteerd zitten? Blijf toch bij mijn eerste opmerking verkeerd type in auto gemonteerd dus daar verwijt ik hoofdoorzaak aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariboto
Starting Member
Starting Member

DE OPLOSSING

Bericht door mariboto »

Hallo, je moet gewoon de nieuwste cd nemen nl de 3.2 ik heb deze gratis kunnen omruilen tegen mijn orginele cd 3.0 omdat er een paar bugs op zitten, die op de 3.2 versie verholpen zijn :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Waar heb jij die cd gratis om kunnen ruilen?? Is namelijk geen omruilactie voor de 3.2 tov de 3.0 cd dus vandaar mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariboto
Starting Member
Starting Member

Bericht door mariboto »

beckeronline schreef:Waar heb jij die cd gratis om kunnen ruilen?? Is namelijk geen omruilactie voor de 3.2 tov de 3.0 cd dus vandaar mijn vraag.
Ik had voor kort ook problemen met mijn navigatie en heb toen de winkel gebeld met mijn probleem en zei dat het opgestuurd moest worden. Ben toen zelf gaan neuzen en kwam bij zo`n service centre uit in elst, die had ik gebeld en mijn probleem voorgelegd en ik kon meteen komen met de orginele cd`s om de 3.0 om te ruilen tegen de 3.2. Zelfs de winkel waar ik de becker had gekocht en ingebouwd wist van niets, hij was dan ook heel verbaasd toen ik hem opbelde dat het probleem opgelost was met nieuwere software.
Helaas ben ik het adres en nummer kwijt. Ik heb al geprobeerd te achterhalen waar het zit, maar tot nu toe zonder resultaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Dat is Audio Service in Elst dit bedrijf doet de garantie afwikkeling van Becker maar bij mij is niets bekend over een omruilactie..... maar gelukkig weet ik ook niet alles. Ik ga ze eens bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 522