Hallo allemaal!
Vanwege de vele gestolen VW navigatiesystemen staat mijn leaseautoverstrekker alleen nog maar systemen toe met een afneembaar front (alsof ze dat allemaal hebben) of een klasse3 alarm (25 euro extra per maand).
Op het forum lees ik een hoop van dergelijke diefstal verhalen, dus ze hebben wel een punt.
Een aantal fabrikanten voorzien hun systeem van een beveiligingscode om diefstal te voorkomen.
Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde autokraker zich daar niet in eerste instantie door laat tegen houden.
Zo'n code lijkt me voor het professionele "refurb" distributiekanaal geen echt probleem te vormen.
Werkt zo'n code in de praktijk?
Of kan ik toch beter voor het afneembare frontje gaan?
Groeten,
Jelle
Werkt beveiligingscode afdoende?
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Ik denk dat je deze vragen best zelf kunt beantwoorden
Hoe weet de potentiële autokraker dat er een code is aangebracht in jouw toestel en zelfs als je dit dmv een sticker oid laat weten, zou hij/zij zich hierdoor laten weerhouden?
Het begint er hoe langer hoe meer op te lijken dat uitsluitend de eerder genoemde mechanische beveiligingen met stukken staal over het dashboard effect zouden kunnen sorteren. Maar dan halen ze hem er wel uit (onder bedreiging) op het moment dat je bezig bent dit te verwijderen of op te bergen.
Elke andere vorm van beveiliging lijkt uitsluitend voor de bühne of om te voldoen aan polisvoorrwaarden inclusief alle alarmen die uiteindelijk allemaal gehackt kunnen worden, eenvoudigweg door het gebruik van een iPhone met de juiste applicatie
![Embarassed :oops:](./../images/smilies/icon_redface.gif)
Hoe weet de potentiële autokraker dat er een code is aangebracht in jouw toestel en zelfs als je dit dmv een sticker oid laat weten, zou hij/zij zich hierdoor laten weerhouden?
Het begint er hoe langer hoe meer op te lijken dat uitsluitend de eerder genoemde mechanische beveiligingen met stukken staal over het dashboard effect zouden kunnen sorteren. Maar dan halen ze hem er wel uit (onder bedreiging) op het moment dat je bezig bent dit te verwijderen of op te bergen.
Elke andere vorm van beveiliging lijkt uitsluitend voor de bühne of om te voldoen aan polisvoorrwaarden inclusief alle alarmen die uiteindelijk allemaal gehackt kunnen worden, eenvoudigweg door het gebruik van een iPhone met de juiste applicatie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-