Ik heb recent een touran uit december 2008 gekocht met een RNS 510 erin. Ben nog niet goed bekend met het systeem , maar wil eruit halen wat erin zit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk(zonder het systeem uit te bouwen) kan zien of ik type A of B heb en welke firmware geladen is.
Was overigens altijd erg blij met mijn verschillende navigatietoestellen met tomtom. SVP niet meteen begin te schelden, maar kan het systeem ge-unlocked worden zodat ik tomtom kan installeren?
Alvast dank voor alle hulp.
Welke fimware heb ik op rns 510?
-
- New Member
-
- Average Member
Ervaring met dit systeem is dat een ander er vaak "uit haalt wat erin zit". Maar voor het zover is kan de dealer of 1 van de specialsten hier op het forum dmv een diagnosekast je zo vertellen welke firmware erop staat.
Als je bij instellingen kijkt en dan de fader opzoekt en daar dan een interieur van een autootje ziet heb je in ieder geval een B versie.
En het unlocken begrijp ik niet zo ? Je gebruikt de navi functie van je RNS510 gewoon niet en plakt die TomTom toch tegen je ruit ?
Als je bij instellingen kijkt en dan de fader opzoekt en daar dan een interieur van een autootje ziet heb je in ieder geval een B versie.
En het unlocken begrijp ik niet zo ? Je gebruikt de navi functie van je RNS510 gewoon niet en plakt die TomTom toch tegen je ruit ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hartelijk dank voor je reactie
, ik heb inderdaad een auto interieur, dus B, de RNS 510 pakt geen SD groter dan 2gb, dus dan ga ik ervan uit dat ik nog niet de juiste firmware heb?!?
Over het unlocken, ik heb in het verleden verschillende systemen omgebouwd naar Tomtom, overigens met originele tomtomsoftware in de tijd dat tomtom nog PDA ondersteunde. Ik vroeg me af of er bij de RNS 510 een mogelijkheid was om in het windows gedeelte te komen, of draait het systeem op ander OS?
Ik ben niet onhandig met computers maar lees dat na update van de firmware allerlij instellingen opnieuw moeten, kan iemand me laten weten welke firmware ik nodig heb cq de meest actuele is en heeft iemand een goede handleiding???
Wederom alvast bedankt voor de reacties.
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Over het unlocken, ik heb in het verleden verschillende systemen omgebouwd naar Tomtom, overigens met originele tomtomsoftware in de tijd dat tomtom nog PDA ondersteunde. Ik vroeg me af of er bij de RNS 510 een mogelijkheid was om in het windows gedeelte te komen, of draait het systeem op ander OS?
Ik ben niet onhandig met computers maar lees dat na update van de firmware allerlij instellingen opnieuw moeten, kan iemand me laten weten welke firmware ik nodig heb cq de meest actuele is en heeft iemand een goede handleiding???
Wederom alvast bedankt voor de reacties.
Hide post links |
-
- Moderator
Alhoewel discussies over illegale kopieen e.d. hier niet toegestaan zijn, toch even een poging tot antwoord: TomTom past voor geen meter op een RNS510. Is een heel ander systeem. Is ook niet nodig, de RNS510 is een erg prettig systeem, zolang hij in je auto zit. Helaas worden ze er bij bosjes uitgejat.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Daar is hij zelf ook schuldig aan als ik dat zo lees:Higgy schreef: zolang hij in je auto zit. Helaas worden ze er bij bosjes uitgejat.
maar wil eruit halen wat erin zit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
Sjees Gerrit, heb je een goede dag vandaag? Humor ipv. sarcasme?
![op je rug van het lachen :oprug:](./../images/smilies/icon_Funoprug.gif)
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
![op je rug van het lachen :oprug:](./../images/smilies/icon_Funoprug.gif)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Tjonge jonge,
Ongelofelijk, wie heeft het hier over iligale software, het lijkt wel of op dit forum alles gaat over of iligale software, gestolen systemen, moraalridderschap over DVD kijken, of go see the dealer.
Mijn inhoudelijke vragen worden niet beantwoord, dit lijken mij gewoon technische vragen waarmee je elkaar kan helpen en niet voor elk wissewasje naar de dealer hoeft, een firmware update lijkt mij niets iligaals?!?
Maar goed als jullie meer amusement hebben door elkaar af te zeiken, dan veel succes met jullie forum.
Moderator, sluit mijn vraagje maar, ik zoek wel een ander forum, ik ga me uitschrijven.
Ongelofelijk, wie heeft het hier over iligale software, het lijkt wel of op dit forum alles gaat over of iligale software, gestolen systemen, moraalridderschap over DVD kijken, of go see the dealer.
Mijn inhoudelijke vragen worden niet beantwoord, dit lijken mij gewoon technische vragen waarmee je elkaar kan helpen en niet voor elk wissewasje naar de dealer hoeft, een firmware update lijkt mij niets iligaals?!?
Maar goed als jullie meer amusement hebben door elkaar af te zeiken, dan veel succes met jullie forum.
Moderator, sluit mijn vraagje maar, ik zoek wel een ander forum, ik ga me uitschrijven.
Hide post links |
-
- Senior Member
Kennelijk heb je Higgy's inhoudelijke reactie gemist:robbob schreef:Tjonge jonge,
Die lijkt me aan duidelijkheid niets te wensen over laten.Higgy schreef:Alhoewel discussies over illegale kopieen e.d. hier niet toegestaan zijn, toch even een poging tot antwoord: TomTom past voor geen meter op een RNS510. Is een heel ander systeem. Is ook niet nodig, de RNS510 is een erg prettig systeem, zolang hij in je auto zit. Helaas worden ze er bij bosjes uitgejat.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Nogmaals: ik zou graag hulp hebben met update firmware, iemand? En nee, ik zit niet te wachten op je moet naar de dealer.
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit je eerder postings maakte ik op dat je je 510 wilt unlocken en er een andere SW op wilt zetten, te weten TomTom.
Ik heb niet begrepen, ook niet na herlezing van je postings, dat je je huidige FW wilt upgraden met de reguliere FW.
Is dat wat je nu wilt?
Zo ja, neem dan contact op met Emiel, wellicht kan hij je helpen.
Groet,
JW
Ik heb niet begrepen, ook niet na herlezing van je postings, dat je je huidige FW wilt upgraden met de reguliere FW.
Is dat wat je nu wilt?
Zo ja, neem dan contact op met Emiel, wellicht kan hij je helpen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
1 poging dan:
Het is ONMOGELIJK om TomTom op de RNS510 te zetten. Tenzij je alles van de grond af zelf gaat schrijven, iets waar ik je heel veel succes mee wens.
Nieuwste firmware en niet langs de dealer willen ? Ik zou niet weten waarom, maar goed... Je kunt je natuurlijk melden bij Emiel van Electronic4cars en anders download je gewoon van 1 of andere obscure site zelf een image en ga je zelf aan de slag. Houdt in dat geval het nummer van Emiel bij de hand, want hij kan je wel wat voorbeelden geven van mensen die ook zonodig zelf aan de slag moesten en vervolgens een nieuwe RNS van 1500 Euro konden bestellen.
Succes !
Het is ONMOGELIJK om TomTom op de RNS510 te zetten. Tenzij je alles van de grond af zelf gaat schrijven, iets waar ik je heel veel succes mee wens.
Nieuwste firmware en niet langs de dealer willen ? Ik zou niet weten waarom, maar goed... Je kunt je natuurlijk melden bij Emiel van Electronic4cars en anders download je gewoon van 1 of andere obscure site zelf een image en ga je zelf aan de slag. Houdt in dat geval het nummer van Emiel bij de hand, want hij kan je wel wat voorbeelden geven van mensen die ook zonodig zelf aan de slag moesten en vervolgens een nieuwe RNS van 1500 Euro konden bestellen.
Succes !
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 696
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen -
Weergaves: 840
-
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 428
-
-
-
Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot -
Weergaves: 14067
-