Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Een vriend van mij heeft een VW Touran.
Nou ben ik op zoek naar het pulse-signaal.
Op de site van Petri staat: Touran 2003- Kombiinstrument, schwarzer 36-PIN-Stecker, PIN 28, nicht belegt
Wat betekend dat nou eigenlijk
Weet iemand een vertaling hiervoor
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Dit betekent dat je het KM signaal op pen 28 van de instrumentenpaneel (IP) connector kunt vinden. De connector zit achter het IP.
Hiervoor moet je eerst het IP verwijderen:
Procedure:
* verwijder het afdekkapje tussen het IP en de stuurkolom. Hierbij de stuurkolom geheel naar onder plaatsen.
* verwijder de 2 torx schroeven van het IP
* nu kun je de IP verwijderen. (voorzichtig loswrikken, daar de IP op de connector vastzit !)
* verwijder de IP connector van het chassis. Hierbij voorzichtig het borglipje omhoog duwen en tegelijk de connector naar links schuiven.
* verwijder het kapje van de connector
* plaats nu een nieuwe pennetje (verkrijgbaar bij je dealer!) + kabel in penholte nr 28. Op sommige Touran uitvoeringen zit er reeds een pen op nr 28. Deze kun je vervolgens aftakken.
* plaats nu alle componenten in de omgekeerde volgorde weer terug.
Bij het inschakelen van het contact kun je een airbag storing krijgen daar het electronisch circuit via CAN-Bus bestuurd wordt. Deze storing moet je laten resetten door je dealer via een diagnose apparaat.
Ik heb hier ook een digitale handleiding van incl. afbeeldingen. Stuur maar een PB-tje.
heb vorige week mijn kenwood systeem vervangen met een dvd systeem. echter kan in mijn auto de pulse draad niet gevonden krijgen. er zat een carin systeem in en die gebruikt of de wit zwarte danwel de paarse draad voor de pulse. maar...