Een vriend van mij heeft een VW Touran.
Nou ben ik op zoek naar het pulse-signaal.
Op de site van Petri staat: Touran 2003- Kombiinstrument, schwarzer 36-PIN-Stecker, PIN 28, nicht belegt
Wat betekend dat nou eigenlijk
Weet iemand een vertaling hiervoor
VW Touran pulse
-
- Normal Member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27
VW Touran pulse
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
Hoi,
Dit betekent dat je het KM signaal op pen 28 van de instrumentenpaneel (IP) connector kunt vinden. De connector zit achter het IP.
Hiervoor moet je eerst het IP verwijderen:
Procedure:
* verwijder het afdekkapje tussen het IP en de stuurkolom. Hierbij de stuurkolom geheel naar onder plaatsen.
* verwijder de 2 torx schroeven van het IP
* nu kun je de IP verwijderen. (voorzichtig loswrikken, daar de IP op de connector vastzit !)
* verwijder de IP connector van het chassis. Hierbij voorzichtig het borglipje omhoog duwen en tegelijk de connector naar links schuiven.
* verwijder het kapje van de connector
* plaats nu een nieuwe pennetje (verkrijgbaar bij je dealer!) + kabel in penholte nr 28. Op sommige Touran uitvoeringen zit er reeds een pen op nr 28. Deze kun je vervolgens aftakken.
* plaats nu alle componenten in de omgekeerde volgorde weer terug.
Bij het inschakelen van het contact kun je een airbag storing krijgen daar het electronisch circuit via CAN-Bus bestuurd wordt. Deze storing moet je laten resetten door je dealer via een diagnose apparaat.
Ik heb hier ook een digitale handleiding van incl. afbeeldingen. Stuur maar een PB-tje.
Dit betekent dat je het KM signaal op pen 28 van de instrumentenpaneel (IP) connector kunt vinden. De connector zit achter het IP.
Hiervoor moet je eerst het IP verwijderen:
Procedure:
* verwijder het afdekkapje tussen het IP en de stuurkolom. Hierbij de stuurkolom geheel naar onder plaatsen.
* verwijder de 2 torx schroeven van het IP
* nu kun je de IP verwijderen. (voorzichtig loswrikken, daar de IP op de connector vastzit !)
* verwijder de IP connector van het chassis. Hierbij voorzichtig het borglipje omhoog duwen en tegelijk de connector naar links schuiven.
* verwijder het kapje van de connector
* plaats nu een nieuwe pennetje (verkrijgbaar bij je dealer!) + kabel in penholte nr 28. Op sommige Touran uitvoeringen zit er reeds een pen op nr 28. Deze kun je vervolgens aftakken.
* plaats nu alle componenten in de omgekeerde volgorde weer terug.
Bij het inschakelen van het contact kun je een airbag storing krijgen daar het electronisch circuit via CAN-Bus bestuurd wordt. Deze storing moet je laten resetten door je dealer via een diagnose apparaat.
Ik heb hier ook een digitale handleiding van incl. afbeeldingen. Stuur maar een PB-tje.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27
Hartstikke mooi! Ik begrijp m!
Kijken of we dat voor mekaar kunnen krijgen.
Kijken of we dat voor mekaar kunnen krijgen.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516