Gerritje,
Ik heb de afgelopen tijd regelmatig op deze site gekeken (ik was namelijk bezig met de aanschaf van een RNS 510 voor in mijn Golf V). Er staat erg veel informatie, maar mijns inziens niet de info waar ik naar op zoek ben en dat is of het mogelijk is om gebruik te maken van de telefoonfunctie die op de RNS 510 aanwezig zou moeten zijn (al dan niet met bluetooth). Ik vind het een beetje zonde om een separate carkit (bijv. Nokia 616) te laten plaatsen wanneer het mogelijk is om het systeem uit te breiden.
Alvast bij voorbaat hartelijk dank voor je reply (hoe weet je dat allemaal?
VW RNS 510 - Bluetooth
-
- New Member
-
- Senior Member
De "echte" telefoonfunctie die in de RNS510 zit ingebakken is uitsluitend bruikbaar icm de BT carkit Premium.
Dat is buiten de aanschaf van de RNS510 een extra investering van haast € 1000. Interface, kabels, telefoonhouder/lader, toetsenbord en inbouw. Als het niet af fabriek is zal de noodzakelijk stuurwielbediening ook niet volledig functioneel zijn. En reken er maar vast op dat geen enkel bedrijf je de garantie gaat geven dat het zal werken. Niet voor niets is de inbouwactie van de RNS510 bij de Tiguan afgeblazen tot nader order. Het naderhand inbouwen is niet zo'n fluitje van een cent als vele je willen doen geloven. De hardwareversies met bijbehorende SW versies volgen elkaar in snel tempo op. Er is nog niemand, ook niet die een fabriekssysteem hebben, die zonder problemen is. Sommige eigenschappen worden als irritant, andere als rampzalig ervaren. De functionaliteit van de Premiumkit is ook na te lezen in de handleiding van de RNS510, maar die moet je dan wel ter beschikking hebben. Alles wat ik hier schrijf is al eerder aan de orde geweest.
Dat is buiten de aanschaf van de RNS510 een extra investering van haast € 1000. Interface, kabels, telefoonhouder/lader, toetsenbord en inbouw. Als het niet af fabriek is zal de noodzakelijk stuurwielbediening ook niet volledig functioneel zijn. En reken er maar vast op dat geen enkel bedrijf je de garantie gaat geven dat het zal werken. Niet voor niets is de inbouwactie van de RNS510 bij de Tiguan afgeblazen tot nader order. Het naderhand inbouwen is niet zo'n fluitje van een cent als vele je willen doen geloven. De hardwareversies met bijbehorende SW versies volgen elkaar in snel tempo op. Er is nog niemand, ook niet die een fabriekssysteem hebben, die zonder problemen is. Sommige eigenschappen worden als irritant, andere als rampzalig ervaren. De functionaliteit van de Premiumkit is ook na te lezen in de handleiding van de RNS510, maar die moet je dan wel ter beschikking hebben. Alles wat ik hier schrijf is al eerder aan de orde geweest.
Ach, hoe kom jij aan je kennis over allerlei zaken?hoe weet je dat allemaal?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-