Volume/Geluid RNS 510 valt kort weg

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
rd071174
New Member
New Member

Volume/Geluid RNS 510 valt kort weg

Bericht door rd071174 »

Het volgende probleem met mijn RNS 510 versie B in een Golf V GTI, productie datum augustus 2008, sw 0900;

tijdens muziek draaien of radio luisteren, en dan vooral als ik de volume knop bovengemiddeld open draai, valt het geluid kortstondig weg. Alsof er sprake is van overbelasting. Heeft iemand hier de oplossing voor gevonden? Kon het probleem namelijk wel terugvinden in het forum hier, maar niet direct een goede oplossing.

In eerste instantie denk je, ik vraag teveel van de versterker en daardoor overbelasting, maar in mijn leaseauto (Skoda Octavia) met een Columbus (versie A met update naar versie B, sw 0924) heb ik dit probleem nog nooit gehad. En ook hier gaat de volume knop geregeld volledig open.

Hoor graag of iemand hier een goede oplossing heeft voor dit probleem.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

wordt inderdaad vaker besproken op het forum en het betreft hier enkel de skoda units vreemd genoeg.. ik vermoed nog steeds dat het met de sw te maken heeft, inmiddels is al enige tijd sw1100 beschikbaar. Wellicht kun je een keer langskomen om deze te laden en kijken of de klacht weg is.. Kunnen we andere mee helpen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rd071174
New Member
New Member

Bericht door rd071174 »

emielvanham schreef:wordt inderdaad vaker besproken op het forum en het betreft hier enkel de skoda units vreemd genoeg.. ik vermoed nog steeds dat het met de sw te maken heeft, inmiddels is al enige tijd sw1100 beschikbaar. Wellicht kun je een keer langskomen om deze te laden en kijken of de klacht weg is.. Kunnen we andere mee helpen!
Inmiddels sw1100 cd kunnen lenen van de VW dealer. Gisterenavond geinstalleerd, installatie is goed verlopen, systeem reageert beter, maar het probleem is nog niet verholpen. Wel werd mij nu duidelijk dat het systeem in de telefoon-mute stand springt. Dus misschien moet ik het probleem toch zoeken in de aansluiting van de parrot-carkit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Als dit probleem zich voordoet vlak na aanzetten contact of halve minuut na gebruik van je GSM is het
de Parrot. Elke "beweging" van de telefoon doet de Parrot even schakelen.
Bij bv. Nokia, die je na zoveel seconden het keyboard laat locken, springt de parrot ook even op mute.
Test de boel even zonder Bluetooth schakeling, zet even de BT van de GSM uit.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rd071174
New Member
New Member

Bericht door rd071174 »

kobus1960 schreef:Als dit probleem zich voordoet vlak na aanzetten contact of halve minuut na gebruik van je GSM is het
de Parrot. Elke "beweging" van de telefoon doet de Parrot even schakelen.
Bij bv. Nokia, die je na zoveel seconden het keyboard laat locken, springt de parrot ook even op mute.
Test de boel even zonder Bluetooth schakeling, zet even de BT van de GSM uit.
Dank voor je info, maar ik heb alles zonder mijn telefoon/bluetooth getest. Het probleem is dat de RNS510 op mute springt met het telefoontje in beeld bij hard draaien van muziek (cd, radio, HDD, SD, maakt niet uit). Ik moet dus ook echt de volumeknop terugdraaien om dit probleem te verhelpen. Ik ga de parrot er tussenuit halen en kijken of ik het probleem dan nog heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A Hak
New Member
New Member

Bericht door A Hak »

Dit euvel, plotseling wegvallen van radio of cd-speler, heb ik ook meerdere keren meegemaakt. In Multivan met MFD en ook in Golf 6 met RNS 310.
Met een Nokia BT verbinding op het 3G/UMTS netwerk. Na uitschakelen van 3G was probleem voorbij. Het probleem deed zich altijd voor op hetzelfde punt in de route, het lijkt erop dat dit bij het wisselen van steunzender optreedt. Opvallend is wel dat bij gebruik van een iPhone dit euvel niet voorkomt.

A Hak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • stembegeleiding valt weg na bellen
    door pele64 » 03 apr 2017 19:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 446
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 609
  • pioneer F960 dab volume
    door Rofab » 30 dec 2015 20:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 412
  • Volume knoppen stuurwiel werken niet icm RNS510 Tiguan
    door deepeebee » 25 jan 2017 20:57 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 598
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G