Versie 6 beschikbaar..

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is tenminste duidelijk. Ik heb contact gehad met de dealer en die levert alsnog de versie 6.1
Aardig van de dealer, maar jammer dat je er eerst via een forum moet achterkomen dat je met oude rommel de deur wordt uitgestuurd. Dit soort praktijken vind ik voor een dealer zwaar wegen

Er is op dit en andere fora met enige regelmaat gesproken over de wijze waarmee VW met haar klanten van de DVD's omgaat. Immers, ook nu je zelf de site hebt kunnen bekijken staat daar gewoon dat het aktuele gegevens zijn en dat is pertinent niet waar. Hoe het zit met klachten gedeponeerd bij de dealer of PON kan ik niets zeggen. Feit is dat VW het al heeft gepresteerd om een versie V5 uit te brengen die 12 maanden achter liep in vergelijk met elke andere aanbieder, een versie heeft uitgebracht (voor het vole pond) die niets anders was dan een bug fix van de vorige, met dezelfde zeer oude gegevens, er voor heeft gekozen om de gegevens over 2 DVD's te verdelen zodat er ook dubbel gevangen kan worden, daar waar vrijwel elke andere fabrikant een versie voor geheel Europa brengt voor hetzelfde geld (VDO Siemens apparatuur)

Als je de rubrieken op dit forum nog eens doorneemt, dan zul je zien dat er met regelmaat melding is gemaakt van diefstal van dit uiterst populaire toestel dat in sommige modellen in minder dan 60 seconden is te verwijderen
En er zijn inmiddels forumleden die dit al 3 maal is overkomen.
En vwb alarmsystemen zou ik me geen al te grote illusies maken. Met bepaalde smartphones schijnt het heel goed mogelijk te zijn om van afstand het duurste alarm af te zetten dan wel tijdelijk te deactiveren

Dat jouw eigen dealer hiermee niet bekend is of zegt te zijn, lijkt me een wonderlijke zaak zeker omdat vanuit de organisatie van PON hierover een aantal herderlijke schrijvens is verschenen met aanbevelingen om diefstal tegen te gaan. Eea is oa verwoord door Kobus
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

In het Duitstalige plaatje van Gerritje wordt gesproken over het VCA systeem.
Is dit iets nieuws of gewoon een nieuwe hippe naam voor iets dat er al lang is?
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Vandaag even bij mijn "Koffieadres" geweest en navraag gedaan over het leveren van oude versies.
Indien een dealer nog oudere versies in de voorraadlijst heeft staan, welke centraal via Pon werkt, krijgt men
de nieuwe versie niet geleverd, eerst oude meuk verkopen dus.........................
De magazijnmedewerker heeft het laten zien, bestelling plaatsen, NOT, u heeft nog producten op voorraad.
Nu wordt die DVD niet standaard bijgeleverd, het is een optie op de lijst. Dus de koper staat vrij deze niet
te nemen en 'm ergens anders te kopen.
Dit wordt zelfs op dit adres aangeraden, sterker nog, men verwijst met regelmaat naar dit forum en wat
adressen die hier met grote regelmaat genoemd worden.
Conclusie, Pon is triest bezig. Let wel, dit adres wenst niet genoemd te worden, ivm eventuele problemen.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik meende dat er al eerder gesproken was over de Virtual Car Assistent
Een "video-presentatie" over het wel en wee van de bediening van de RNS510
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos.wessels
New Member
New Member

Bericht door jos.wessels »

Gerritje schreef:
Dat is tenminste duidelijk. Ik heb contact gehad met de dealer en die levert alsnog de versie 6.1
Aardig van de dealer, maar jammer dat je er eerst via een forum moet achterkomen dat je met oude rommel de deur wordt uitgestuurd. Dit soort praktijken vind ik voor een dealer zwaar wegen

Er is op dit en andere fora met enige regelmaat gesproken over de wijze waarmee VW met haar klanten van de DVD's omgaat. Immers, ook nu je zelf de site hebt kunnen bekijken staat daar gewoon dat het aktuele gegevens zijn en dat is pertinent niet waar. Hoe het zit met klachten gedeponeerd bij de dealer of PON kan ik niets zeggen. Feit is dat VW het al heeft gepresteerd om een versie V5 uit te brengen die 12 maanden achter liep in vergelijk met elke andere aanbieder, een versie heeft uitgebracht (voor het vole pond) die niets anders was dan een bug fix van de vorige, met dezelfde zeer oude gegevens, er voor heeft gekozen om de gegevens over 2 DVD's te verdelen zodat er ook dubbel gevangen kan worden, daar waar vrijwel elke andere fabrikant een versie voor geheel Europa brengt voor hetzelfde geld (VDO Siemens apparatuur)

Als je de rubrieken op dit forum nog eens doorneemt, dan zul je zien dat er met regelmaat melding is gemaakt van diefstal van dit uiterst populaire toestel dat in sommige modellen in minder dan 60 seconden is te verwijderen
En er zijn inmiddels forumleden die dit al 3 maal is overkomen.
En vwb alarmsystemen zou ik me geen al te grote illusies maken. Met bepaalde smartphones schijnt het heel goed mogelijk te zijn om van afstand het duurste alarm af te zetten dan wel tijdelijk te deactiveren

Dat jouw eigen dealer hiermee niet bekend is of zegt te zijn, lijkt me een wonderlijke zaak zeker omdat vanuit de organisatie van PON hierover een aantal herderlijke schrijvens is verschenen met aanbevelingen om diefstal tegen te gaan. Eea is oa verwoord door Kobus
Bij de aflevering van de auto heb ik gevraagd naar de mogelijkheid de RNS510 beter de bevestigen. Er werd me verteld dat het apparaat nog beter met bouten bevestigd kan worden. Maar dan loop je wel het risico dat bij diefstal het dashboard hehoorlijk beschadigd wordt.
Ik heb mijn auto all-risk verzekerd, maar zag in de polisvoorwaarden dat voor audio apparatuur maar € 500 vergoed wordt. de RNS510 kost € 2000. Ik overweeg wel die betere bevestiging want de overige schade wordt wel door de verzekering gedekt. Dan blijft het apparaat tenminste in de auto.

Nu is het kenteken in het apparaat gegraveerd. Dat wordt ook door PON geadviseerd. Maar in het betreffende artikel in de krant staat dat er ook dan stickers bevestigd worden op de ruiten, die heb ik in mijn auto niet gezien.

Wie weet er meer over de betere bevestiging en de stickers?

gr. Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De oplaatselijke dealer hier gebruikt zgn één-toer schroeven en zegt daarmee veel ellende te hebben voorkomen.
Het domme is dat als iets niet gebeurt, je niet de conclusie mag trekken dat het dus goed is beveiligd

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

Gerritje schreef:De oplaatselijke dealer hier gebruikt zgn één-toer schroeven en zegt daarmee veel ellende te hebben voorkomen.
Het domme is dat als iets niet gebeurt, je niet de conclusie mag trekken dat het dus goed is beveiligd

Afbeelding
Ja die zijn erg handig. Dan hebben ze je ruit al ingeslagen, het front al gesloopt en komen ze tot de conclusie dat ze de schroeven er niet uit krijgen. Vervolgens beginnen ze te breken omdat ie er toch uit moet. Gevolg: RNS toch weg en 1000-en euro's extra schade voor een nieuw dashboard.

Of ze worden boos en laten de RNS zitten en steken even een schroevendraaier door je display.

Er zijn veel betere beveiligingen die veel effectiever zijn...

Bij mij zit er binnenkort een 140 dB sirene parallel aan het alarm in de auto. Ik wens de toekomstige inbreker alvast veel succes met de rest van zijn leven met zware gehoorschade.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos.wessels
New Member
New Member

nomad schreef:
Gerritje schreef:De oplaatselijke dealer hier gebruikt zgn één-toer schroeven en zegt daarmee veel ellende te hebben voorkomen.

Afbeelding
Ja die zijn erg handig. Dan hebben ze je ruit al ingeslagen, het front al gesloopt en komen ze tot de conclusie dat ze de schroeven er niet uit krijgen. Vervolgens beginnen ze te breken omdat ie er toch uit moet. Gevolg: RNS toch weg en 1000-en euro's extra schade voor een nieuw dashboard.

Of ze worden boos en laten de RNS zitten en steken even een schroevendraaier door je display.

Bij mij zit er binnenkort een 140 dB sirene parallel aan het alarm in de auto. Ik wens de toekomstige inbreker alvast veel succes met de rest van zijn leven met zware gehoorschade.
Ik meen begrepen te hebben dat men eenvoudig het alarm kan uitschakelen, dan heb je aan zo'n sirene ook niet veel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

jos.wessels schreef: Ik meen begrepen te hebben dat men eenvoudig het alarm kan uitschakelen, dan heb je aan zo'n sirene ook niet veel.
Daarom moet je ook geen fabrieksalarm nemen, maar een echt alarm :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mazurka
Senior Member

Bericht door Mazurka »

Afbeelding
Dit zijn waardeloze schroeven, die al lang zijn achterhaald door het dieven gilde.
Dezelfde schroef plaatsen in een accu boormachine en je draait zo de schroef er weer uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

Bericht door zeef »

nomad schreef:

Afbeelding

En als je alarm afgaat terwijl je er zelf in zit? Dat kan zo maar gebeuren ;-) Het is en blijft ellendig met de RNS510. Ik vraag me ook af of kenteken graveren veel nut heeft, de koper kan z'n schouders ophalen en de unit monteren en mocht de garage ooit vragen hebben dan zeg je "gekocht van de eigenaar op marktplaats" en dat is het dan. Kan me niet voorstellen dat de dealer een kenteken op een verdachte navi gaat (kan??) natrekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos.wessels
New Member
New Member

Versie software en firmware RNS510?

Nu heb ik nog steeds geen antwoord waar ik in het systeem de versie van de software en de firmware vind.

Kan iemand daar antwoord op geven?

Dan kan ik tenminste controleren of er in mijn auto een nieuw apparaat is gemonteerd. Ik begin zo langzamerhand alles te wantrouwen. Dit is toch een absurde situatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Jij hebt net je auto afgehaald en dan moeten we aannemen dat je het toestel nog niet hebt laten aanpassen om in het setup-menu te kunnen komen.
Zolang dat niet is gebeurd kun je helemaal niets controleren en moet je de zaak door de dealer laten uitlezen en hem op z'n blauwe ogen geloven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos.wessels
New Member
New Member

Gerritje schreef:Jij hebt net je auto afgehaald en dan moeten we aannemen dat je het toestel nog niet hebt laten aanpassen om in het setup-menu te kunnen komen.
Zolang dat niet is gebeurd kun je helemaal niets controleren en moet je de zaak door de dealer laten uitlezen en hem op z'n blauwe ogen geloven
Langzamerhand wordt ik steeds wijzer. Dus als ik het goed begrijp moet de dealer het systeem vrijmaken, zodat ik in de setup meer opties krijg. Begrijp ik het goed dat ik ook geen nieuwe versie kan installeren zls ik de CD bv bij Volkswagen Duitsland bestel??

Ik dacht dat we die tijd al lang achter ons hadden!! Ik koop toch een systeem waarover ik zelf baas ben en niet iedere keer naar de dealer moet.

Dus via de dealer kan ik vragen om te tonen welke versies ik heb??

Nou dat ga ik dan maar doen, maar zal wel eisen dat hij het syteem vrijgeeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

Je dealer moet in Module 37 of 56 via Adaptation in kanaal 50 bit 0 veranderen naar 1.
Daarna de RNS wel resetten. Hierna kom je in het menu door de setupknop lang (20 seconden !) ingedrukt te houden.

Maar iemand met VCDS kan dit in 3 klikken voor je doen. Laat ons eens weten wat je dealer ervoor rekent om dit uit te voeren en of ie het uberhaupt wel uit kan voeren.

Uiteraard kun je altijd een nieuwe versie bestellen en zelf op de harddisk zetten, Daar heb je echt de dealer niet voor nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterpijpelink
Starting Member
Starting Member

gratis

Bericht door peterpijpelink »

bij rijnwoud hebben ze dit gratis gedaan voor mij, op dit forum stond optie 37 en dan 50 op 1 gezet en werkt goed. Ik kan nu in extra menu veel meer informatie zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Hoi,

Ik heb vd week Firmware (swl) 2680 in de rns510 gezet maar krijg geen stemkeuzes? Tenminste kan ze niet vinden.
Als je de opties leest onder deze swl versie dan staat dat er wel bij:

**Male and Female Voices**

Ps Hogere swl versies accepteerde mijn rns510 niet.

Iemand een idee?

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Ik bedoel:

De taalkeuze van de navistem kan ik wel veranderen maar ik dacht dat je door swl 2680 ook meerdere NL stemmen kon kiezen. Zag wel de UK male and female optie maar bij Nederlands heb ik maar 1 keuze en dat is de Brabant / Belgische stem waar ik niet gek op ben.

Tnx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

En dat is helaas de enige keuzemogelijkheid.
Ook hier is al eens eerder over gediscussieerd. Het is een pover werkend text-to-speech systeem waar nog veel ruimte voor verbetering is.
Dit terwijl het al een stuk beter is tov de allereerste editie. Daarbij vielen er regelmatig stukken tekst aan het begin of einde van een zin weg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Hoi Gerrit,

Kon het niet terug vinden. Bedankt.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Hi,

Na de SWL update valt me ook op dat de Rechts Bovenste knop vd navi (spkr/i) nu voice control is geworden ipv herhaling navigatie bericht.

Omdat ik vaak bel let ik niet op de navi stem en toest dan de herhaling dmv (spkr/I) in. Maar dat werkt nu dus niet meer. Waar zit nu de herhaling? Zoek me rot....

Tnx ... Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

:?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Marcusnl schreef:Hi,

Na de SWL update valt me ook op dat de Rechts Bovenste knop vd navi (spkr/i) nu voice control is geworden ipv herhaling navigatie bericht.

Omdat ik vaak bel let ik niet op de navi stem en toest dan de herhaling dmv (spkr/I) in. Maar dat werkt nu dus niet meer. Waar zit nu de herhaling? Zoek me rot....

Tnx ... Marcus
Nadat de RNS510 geupdate is na een versie 2660 of hoger moet de RNS510 opnieuw gecodeerd worden.
Door het coderen is spraakbediening uit te schakelen. Indien je en spraakbediening wil, en de knop wil gebruiken voor het herhalen van het laatste bericht, is dit niet mogelijk.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Hi,

Bedankt.

Ok, dus het is voicecontrol of door het coderen eventueel in te stellen als "herhaal bericht"?

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Marcusnl schreef:Hi,

Bedankt.

Ok, dus het is voicecontrol of door het coderen eventueel in te stellen als "herhaal bericht"?

Marcus
Klopt inderdaad.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 712
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Weergaves: 559
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Weergaves: 657
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 776
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Weergaves: 2227
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1507

Terug naar “V.A.G”