Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik heb voor het ogenblik een tweedehands MFD A versie op het oog. Nu zou ik toch graag eens willen weten wat nu de verschillen zijn tussen al deze versies? (A,B,C,D,G en Plus) En is het mogelijk om van alles versies een andere te maken?
De MFD-A en B zijn de oude non-DX systemen, de C, D en G gebruiken DX kaarten. Ze zijn niet te upgraden naar een hogere versie.
Over dit alles is al heel wat geschreven op dit forum. Even een half uurtje lezen en je bent een heleboel wijzer
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
De A of B-versies niet kopen, oude kaarten, veel DJ'en. Meestal een pulsverdubbelaar nodig voor tachosignaal.
De C,D en G versies beter ook niet meer kopen want ze zijn geen van alle in staat om iets anders dan kaart CD's te lezen. Geen audio dus. Wel zijn de aansluitingen eenvoudig te maken.
De MFD2 serie kan dit wel maar vereist een ander soort aansluitingen met zgn quadlock, hetgeen alleen bij de nieuwe VW's met radio af fabriek aanwezig is.
De nieuwste MDF2 DVD kan vanaf medio november ook audio CD's afspelen, weliswaar ten koste van de navigatie.
Systemen zijn over het algemeen trager dan de meeste aftermarket-systemen. Je kijkt regelmatig naar een zandlopertje ipv een kaartweergave.
Denk er ook om dat er zowel systemen met vierkante als ronde fronten op de markt zijn. Niet of nauwelijks verwisselbaar tenzij je bijzonder handig bent met een Dremel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Ik vind zo'n MFD veel mooier staan in mn auto dan een aftermarketgps.. Er zijn ook veel toepassingen om er later nog bij te voegen mogelijk zoals DVD,Tv tuner enz..
Ik dacht eens gelezen te hebben dat een MFD 2 niet in een golf 4 past? Indien wel, zijn er dan veel aanpassingen nodig? Is er eigenlijk nog iets speciaals aan een MFD Plus?
Natuurlijk moet je dit zelf weten maar een MFD is een relatief ouderwets en volkomen achterhaald model GPS.
De A-versie die JNCS als pakket aanbiedt is zo te zien de oudste Non DX versie die ze voor € 1895 aanbieden. Weliswaar met wisselaar maar toch.
En geen inbouwraam leverbaar!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Lennert schreef:Zijn er dan gelijkaardige inbouwmodellen die compatibel zijn in een golf 4?
Of wat stellen jullie voor?
Natuurlijk! Kijk eens op de site van Kenwoord. Prachtig dubbeldin-scherm in je dashboard, en vervolgens met een interface de nieuwe, nog te verschijnen MS5200 met 2xSD-kaart van VDO eraan hangen. Ben jij helemaal de man in je Golf en heb je het nieuwste van het nieuwste.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
Toch even reageren op het bovenstaande,want ik zie veel onbegrip en of onkunde op dit gebied,ik vind dat als je er geen verstand van hebt je beter niet kunt reageren,maar goed.
De MFD welke in de link bedoeld is een nu nog nieuw gemaakt navigatie systeem,wat als laatste karakter van het serienummer een A mee gekregen heeft,het is dus niet een A type wat ooit op RNS/Blaupunkt CD's draaide, maar de nieuwe A werkt met DX/Blaupunkt CD's.
De nieuwe A is speciaal in productie voor de Volkswagen transporter T5 (niet te verwarren met de T5 multivan),omdat dit nog een nieuw geleverde auto is met een dubbeldin vak met rechte hoeken,maar is uiteraard ook in andere auto's te monteren met een dergelijk din vak.
PS de snelheid van dit systeem is best nog wel redelijk,en als het goed is ingebouwd en ingesteld een zeer betrouwbaar systeem.
Bedankt voor je aanvulling en verduidelijking. En jij kunt het weten
Ik was ook al verbaasd dat JNCS nog ouwe meuk zou aanbieden, en dat is dus inderdaad niet het geval.
Als de topicstarter déze A op het oog zou hebben zit 'ie dus niet verkeerd, maar gezien het feit dat 'ie het heeft over een tweede hands MFD-A moet aangenomen worden dat het wél een non-DX is. En dat is wel ouwe meuk.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
De MFD welke in de link bedoeld is een nu nog nieuw gemaakt navigatie systeem,wat als laatste karakter van het serienummer een A mee gekregen heeft,het is dus niet een A type wat ooit op RNS/Blaupunkt CD's draaide, maar de nieuwe A werkt met DX/Blaupunkt CD's.
Is de bedoelde unit op de foto wel dezelfde als in de beschrijving?
In de toebehorencatalogus van VW voor de T5 staat een heel andere Navi afgebeeld waarbij de knoppen net als bij de MFD2 al aan de onderzijde zitten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --